Amy33 Skrevet 29. november 2024 #21 Skrevet 29. november 2024 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Hvordan gikk dette, regner med du har fått svaret nå? Jeg har også fått brystkreftdiagnose i høst og er ganske så engstelig og lei meg nå. Det er så vondt med denne uvissheten og jeg har vært så mye sint for at denne jævlige sjukdommen har brutt seg inn og tatt over livet mitt med all sin skremmende uvisshet. Som deg fikk jeg også kreftdiagnosen i fleisen på mammografi. Jeg fikk totalt sjokk. Fordi jeg måtte inn på flere ulike prøver etter dette tok det 3 uker før jeg fikk et klart svar basert på biopsi, og det viste seg å være kreft. Likevel, jeg var så sint og opprørt over måten dette ble tredd ned over hodet mitt på. Radiologen skal jo ikke si sånt før de har klare svar basert på celleprøven! Hun tok fra meg all kontroll og induserte masse angst og uro. Og spesielt ille var jo det når jeg ikke fikk de svarene jeg trengte flere uker etter.. hva var poenget med det, jeg fikk jo ikke gjort noe med det annet enn å ha det vondt!! helt utrolig! Det hadde holdt lenge å si at de trengte å ta noen flere prøver, jeg hadde blitt engstelig nok av det. Men da hadde jeg iaf kunnet klamre meg til håpet litt til. Nå er jeg operert, men må dessverre opereres en gang til før jeg kommer i gang med videre behandling. Så lenge alt ikke nødvendigvis er ute får tankene tid til å uroe seg og tenke på alle mulige utfall og det er helt grusomt. ;( skulle ønske jeg kunne fast forward 6 md og har unnagjort mye av behandlingen. Jeg bor med barna mine, så jeg MÅ fungere for dem, og det har skapt en slags struktur i den nye hverdagen som sykmeldt pasient.. hadde blitt tungt å bo helt alene. Godt å høre at du har gode folk rundt deg, bruk dem i denne fasen.. håper du har fått beroligende svar og håndterer nyheten så ok du klarer.. ❤️ Anonymkode: 0d1e3...18c Uff vondt og høre du ikke har fått god oppfølging. Dette går bra, men så klart tøft når det står på. Her lever j som normalt og venter på og få starte på stråling som blir eneste behandling på meg etter operasjon. Så jeg føler meg heldig oppi det hele. ønsker deg alt godt gjennom ny operasjon og videre behandling😍 1
Amy33 Skrevet 4. januar #22 Skrevet 4. januar AnonymBruker skrev (På 16.11.2024 den 8.31): Hei, jeg leter etter noen i samme situasjon som jeg kan «nett-henge» med i tiden fremover. Jeg trenger noen rundt meg som forstår hvor kjipt og vondt det er. Har akkurat fått beskjed om at jeg har brystkreft, dette kun basert på mammmografi og ultralyd. Biopsiresulatene er ikke klare enda, og jeg skal ta MR til uken. Er i begynnelsen av 40 årene. Er det andre i liknende situasjon som vil lage en liten støttegruppe sammen med meg? Anonymkode: 141a1...1e6 Hei hvordan går det med deg fått flere svar og startet med behandling?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå