Gå til innhold

Brystkreft

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, jeg leter etter noen i samme situasjon som jeg kan «nett-henge» med i tiden fremover. Jeg trenger noen rundt meg som forstår hvor kjipt og vondt det er.

Har akkurat fått beskjed om at jeg har brystkreft, dette kun basert på mammmografi og ultralyd. Biopsiresulatene er ikke klare enda, og jeg skal ta MR til uken.

Er i begynnelsen av 40 årene. Er det andre i liknende situasjon som vil lage en liten støttegruppe sammen med meg?

Anonymkode: 141a1...1e6

• Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du fått diagnosen FØR biopsi er klar? Kun mammografi og ultralyd kan ikke alene indikere brystkreft. Man må ha påvist maligne celler via biopsi. Det er mulig du har misforstått, og kanskje har du ikke brystkreft i det hele tatt 🩷

Kilde: selvopplevd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stor klem til deg ❤️

Jeg er nylig operert for kreft i tarmen og går nå gjennom cellegiftbehandling. 

Anonymkode: 0deaf...c41

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en gruppe på Facebook, Brystkreftforeningen - under 45 år :)

Anonymkode: cee1b...2f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ashley jackson skrev (19 minutter siden):

Har du fått diagnosen FØR biopsi er klar? Kun mammografi og ultralyd kan ikke alene indikere brystkreft. Man må ha påvist maligne celler via biopsi. Det er mulig du har misforstått, og kanskje har du ikke brystkreft i det hele tatt 🩷

Hun sa at alt tyder mot kreft, hun kunne se det på bildene. Noe med formen på svulsten og forkalkningene rundt. Jeg spurte om det var noe håp for at det ikke var det, og da sa hun at hun skulle være ærlig og si at hun dessverre ikke trodde det. Enig at det var rart, men jeg tror jeg finner større ro i å innfinne meg med det nå, enn å leve i håpet en uke til og så bli slått ned i bakken…

• Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun sa og at i beste fall er der forstadier til brystkreft 🤞🏻🤞🏻🤞🏻🤞🏻🤞🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ashley jackson skrev (36 minutter siden):

Kun ultralyd og mammografi kan sterkt indikere brystkreft, og noen ganger er det såpass tydelig at man er tilnærmet sikker. 

Kilde: Selvopplevd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kun ultralyd og mammografi kan sterkt indikere brystkreft, og noen ganger er det såpass tydelig at man er tilnærmet sikker. 

Kilde: Selvopplevd.

Gikk det bra med deg? Eller er du midt oppi det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Gikk det bra med deg? Eller er du midt oppi det?

Midt oppe i det, men det går veldig bra :) Har hatt lite bivirkninger og veldig god effekt. Ventetiden og starten på behandlingen da alt var nytt og ukjent og fremmed var på mange måter verst. Selv om jeg ikke har postet noe i Facebookgruppen har den vært veldig nyttig. Det er også mange flere enn man kanskje tror som har hatt brystkreft, så det er mye støtte og fine folk der ute! Flinke leger og sykepleiere og godt opplegg, brystkreft har veldig gode behandlingsretningslinjer og prosedyrer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ventetiden er grusom. Jeg har fått angstdempende av legen, men likevel er jeg helt utenfor. Har gått ned 5 kg på disse to ukene jeg har ventet, klarer ikke spise - eller sove. Det jeg frykter aller aller mest nå er jo spredning, så kommende vente-uke blir den verste til nå. Skal bli godt å komme i gang.

Lever du er litt vanlig liv utenom dette? Jobber du? Er du sosial? Eller går man inn i en egen syke-boble så lenge det står på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Ja, ventetiden er grusom. Jeg har fått angstdempende av legen, men likevel er jeg helt utenfor. Har gått ned 5 kg på disse to ukene jeg har ventet, klarer ikke spise - eller sove. Det jeg frykter aller aller mest nå er jo spredning, så kommende vente-uke blir den verste til nå. Skal bli godt å komme i gang.

Lever du er litt vanlig liv utenom dette? Jobber du? Er du sosial? Eller går man inn i en egen syke-boble så lenge det står på?

Kjære deg. Forstår at dette er kjempe skremmende og vondt, man går inni en slags krise modus. Ventetiden er desidert den aller verste! Da jeg fikk brystkreft for 10 år siden, husker jeg at jeg hadde akkurat samme reaksjon som deg. Men du. Det vil bli bedre snart ❤️ Så snart jeg fikk fastslått diagnose og behandlingsplan, følte jeg meg trygg og ivaretatt. De er superflinke på brystkreft i dag, med kjempe gode prognoser. Så dette her klarer du, og du er ikke alene. Jeg er frisk og kreftfri på tiende året, og har vært i full jobb som helsefagarbeider to måneder etter endt behandling. Faktisk ikke vært sykemeldt heller etter det. Så tenk positivt. Prøv å få i deg næring og tenk at uansett, så går dette helt fint ❤️ Ønsker deg all mulig lykke til. Dette klarer du 💪

Anonymkode: 88185...c29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Kjære deg. Forstår at dette er kjempe skremmende og vondt, man går inni en slags krise modus. Ventetiden er desidert den aller verste! Da jeg fikk brystkreft for 10 år siden, husker jeg at jeg hadde akkurat samme reaksjon som deg. Men du. Det vil bli bedre snart ❤️ Så snart jeg fikk fastslått diagnose og behandlingsplan, følte jeg meg trygg og ivaretatt. De er superflinke på brystkreft i dag, med kjempe gode prognoser. Så dette her klarer du, og du er ikke alene. Jeg er frisk og kreftfri på tiende året, og har vært i full jobb som helsefagarbeider to måneder etter endt behandling. Faktisk ikke vært sykemeldt heller etter det. Så tenk positivt. Prøv å få i deg næring og tenk at uansett, så går dette helt fint ❤️ Ønsker deg all mulig lykke til. Dette klarer du 💪

Anonymkode: 88185...c29

❤️ takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Jeg lever et ganske vanlig, om enn roligere liv. Jobber ikke, men er mye innom jobb. Kunne nok jobbet, men siden det hadde vært litt uforutsigbart er det greit å slippe. Er veldig sosial og gjør mye på dagene, men passer på at jeg ikke sliter meg ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette kommer til og gå bra. Er midt oppi det samme selv , har blitt operert  for 5 uker siden og venter på videre behandling. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...