AnonymBruker Skrevet 16. november 2024 #21 Del Skrevet 16. november 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Hvis du har vært fleksibel med far, så kan han være fleksibel med deg. I tillegg skjønner jeg veldig godt at mor vil feire den aller første bursdagen til barnet på dagen. Anonymkode: 1725b...d33 Det skjønner jeg om far vil og. Anonymkode: c1ebf...850 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november 2024 #22 Del Skrevet 16. november 2024 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Hvis du har vært fleksibel med far, så kan han være fleksibel med deg. I tillegg skjønner jeg veldig godt at mor vil feire den aller første bursdagen til barnet på dagen. Anonymkode: 1725b...d33 Men det vil da vel kanskje far å 🤷🏼♀️ Anonymkode: ac489...d33 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november 2024 #23 Del Skrevet 16. november 2024 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Men det vil da vel kanskje far å 🤷🏼♀️ Anonymkode: ac489...d33 Jo, men det er mor som har gått gravid og vært ungens alt og ett i barselperioden. Så når ungen er bare 9 mnd så skjønner jeg godt følelsen at den er «mest» mamma sin. Når ungen vokser til, så jevner det seg ut, og ofte svinger pendelen andre veien etterhvert, iallefall for gutter. Når de bor 1 time fra hverandre, så kan det også argumenteres at mor har vært særs fleksibel og samarbeidsvillig for å knytte barn og far sammen. Hun kunne fort ha gått for å vente til barnet var 3 år med overnatting. Så far burde være real tilbake. Til beste for samarbeidet og barnet. Da tar man også hensyn til den andre forelderens ønsker og følelser. Anonymkode: 1725b...d33 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november 2024 #24 Del Skrevet 16. november 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hvis du har vært fleksibel med far, så kan han være fleksibel med deg. I tillegg skjønner jeg veldig godt at mor vil feire den aller første bursdagen til barnet på dagen. Anonymkode: 1725b...d33 Mor får feire med barnet og hun har invitert til selskap for å feire barnet. At en 1åring er sliten og litt trøtt når feiringen skal skje kan skje uansett om barnet er hos mor eller hos far. Det jeg tenker mest på er hva som er barnets beste. Og barnets beste er: At foreldrene kan samarbeide og klarer de ikke det så må de holde seg til planene de allerede har avtalt. Dette for å ta ned konfliktnivået og at samværene forløper greit, er stabile og forutsigbare for barnet. Det er uinteressant hvem som har mest rett eller mest lyst til å feire med barnet. Det handler ikke om de voksnes rettigheter og lyster her, men om barnet. Hva som langsiktig er best for barnet. At en 1åring kan bli sliten og lei, trøtt og litt sutrete er naturlig. Slik er livet med barn og selv ikke en bursdagsfeiring kan stoppe det om barnet er i "rette lunet" Anonymkode: be76c...9f3 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november 2024 #25 Del Skrevet 16. november 2024 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Mor får feire med barnet og hun har invitert til selskap for å feire barnet. At en 1åring er sliten og litt trøtt når feiringen skal skje kan skje uansett om barnet er hos mor eller hos far. Det jeg tenker mest på er hva som er barnets beste. Og barnets beste er: At foreldrene kan samarbeide og klarer de ikke det så må de holde seg til planene de allerede har avtalt. Dette for å ta ned konfliktnivået og at samværene forløper greit, er stabile og forutsigbare for barnet. Det er uinteressant hvem som har mest rett eller mest lyst til å feire med barnet. Det handler ikke om de voksnes rettigheter og lyster her, men om barnet. Hva som langsiktig er best for barnet. At en 1åring kan bli sliten og lei, trøtt og litt sutrete er naturlig. Slik er livet med barn og selv ikke en bursdagsfeiring kan stoppe det om barnet er i "rette lunet" Anonymkode: be76c...9f3 Nå er det vel jeg som kjenner mitt barn best, og hans behov derfor jeg vil legge det til slik for at han skal få det best mulig uten avbrudd i hvil og kjøring før mange mennesker ts Anonymkode: 21771...57b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november 2024 #26 Del Skrevet 16. november 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nå er det vel jeg som kjenner mitt barn best, og hans behov derfor jeg vil legge det til slik for at han skal få det best mulig uten avbrudd i hvil og kjøring før mange mennesker ts Anonymkode: 21771...57b ...så da er det jo dumt av deg å invitere til feiring rett etter samvær hvis du vet at barnet er ekstra slitent da. Det er det som er å se og legge til rette for barnets beste. Anonymkode: 7baf6...69e 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november 2024 #27 Del Skrevet 16. november 2024 Samvær bør gå som planlagt. Du må tilpasse deg. Anonymkode: b5bd1...2b0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november 2024 #28 Del Skrevet 16. november 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hvis du har vært fleksibel med far, så kan han være fleksibel med deg. I tillegg skjønner jeg veldig godt at mor vil feire den aller første bursdagen til barnet på dagen. Anonymkode: 1725b...d33 Selfølgelig vil mor feire første bursdagen med barnet, men det vil nok absolutt far også. Hvorfor skal mor gå forran far? Mor kan jo prøve å avtale med far at de er begge ilag med barnet den dagen. Anonymkode: e5926...6f2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november 2024 #29 Del Skrevet 16. november 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Nå er det vel jeg som kjenner mitt barn best, og hans behov derfor jeg vil legge det til slik for at han skal få det best mulig uten avbrudd i hvil og kjøring før mange mennesker ts Anonymkode: 21771...57b Visst du tenker ordentlig godt etter så tror jeg du skjønner at det er ikke barnets behov du setter først. Den bursdagen kan fint feires dagen etterpå barnet merket ikke forskjell. Det er dine følelser du setter foran. Som om dine følelser betyr mer en far sine 🙄 Anonymkode: e5926...6f2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaneel Skrevet 16. november 2024 #30 Del Skrevet 16. november 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Barnet er 11 måneder og vi har utført enkelte overnattinger litt over en måneds tid nå og har tenkt en natt annenhver helg hittil, vi har laget et utkast av samværsavtale men ikke skrevet under da vi må se åssen det fungerer i praksis. Nå ser jeg at bursdagen til guttungen faller dagen etter avtalt overnattingssamvær, og det ønsker jeg da å skyve til en helg før eller etter, da han kan være sliten når han kommer hjem. Sist vi var rundt familie etter overnattingssamvær gråt han i 2 timer, så har tenkt at han trenger ro dagen etter samvær. Jeg drøftet dette med barnefar(som aldri har bodd med barnet) men han mente bare at guttungen blir ikke sliten av å være hos han. Vi har rundt 1 time reisevei. Jeg tenker det beste for barnet er å holdes hjemme denne helga selvom barnefar kverulerer. Det har blitt invitert slektninger som har gjort denne helga fri og skal komme å besøke hos, og overnatte de enkelte bor et stykke unna, så blir vanskeligere å legge dette på en annen helg da dette er om 2 uker. Tanker rundt dette? Anonymkode: 21771...57b Idioti med overnatting på så lite barn, bør øke dag samværet mye mer først og ikke minst alderen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november 2024 #31 Del Skrevet 16. november 2024 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Nå er det vel jeg som kjenner mitt barn best, og hans behov derfor jeg vil legge det til slik for at han skal få det best mulig uten avbrudd i hvil og kjøring før mange mennesker ts Anonymkode: 21771...57b Ja da er det jo veldig dumt å legge feiring på en dag du vet barnet kan være slitent etter samvær da Anonymkode: ac489...d33 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november 2024 #32 Del Skrevet 16. november 2024 Det var dårlig planlagt å ikke se over ukene ja, far var fleksibel og byttet uke. Jeg skal jo på se dette til en annen gang. Jeg merker meg stadig at det er mange i forumer her som setter far først, og på mange måter totalt overser mor, og mors rolle for SÅ små barn, dette er trist, ikke direkte ment til overskriften, men generelt. Jeg syns mødre har blitt satt i skyggen idag og trenger litt mer anerkjennelse Alt er ikke et angrep på fedrene/ mennene TS Anonymkode: 21771...57b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november 2024 #33 Del Skrevet 16. november 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det var dårlig planlagt å ikke se over ukene ja, far var fleksibel og byttet uke. Jeg skal jo på se dette til en annen gang. Jeg merker meg stadig at det er mange i forumer her som setter far først, og på mange måter totalt overser mor, og mors rolle for SÅ små barn, dette er trist, ikke direkte ment til overskriften, men generelt. Jeg syns mødre har blitt satt i skyggen idag og trenger litt mer anerkjennelse Alt er ikke et angrep på fedrene/ mennene TS Anonymkode: 21771...57b Men det er jo så tydelig at du setter dine behov først. Ikke barnets. Du vil heller barnet skal bli sliten av besøk i stedet for å utsette besøk, bare fordi DU vil ha feiring den dagen. Jeg tenker det er vinn-vinn. Så klart vil begge ha barnet på bursdagen. Far kan kose seg på formiddagen, gjøre noe kjekt og åpne gave med barnet. Så gjør du det samme ettermiddag. For du vet det kommer flere bursdager, jul, nyttår, påske, 17nai, ferier. Det må fordeles rettferdig. Og ikke greit at far kun skal ha samvær vanlige helger uten helligdager. Man er to om å få barn selv om mor ofte ammer og har sitt å stri med første året. Far er like mye verdt som mor. Anonymkode: 5da06...473 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november 2024 #34 Del Skrevet 16. november 2024 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Men det er jo så tydelig at du setter dine behov først. Ikke barnets. Du vil heller barnet skal bli sliten av besøk i stedet for å utsette besøk, bare fordi DU vil ha feiring den dagen. Jeg tenker det er vinn-vinn. Så klart vil begge ha barnet på bursdagen. Far kan kose seg på formiddagen, gjøre noe kjekt og åpne gave med barnet. Så gjør du det samme ettermiddag. For du vet det kommer flere bursdager, jul, nyttår, påske, 17nai, ferier. Det må fordeles rettferdig. Og ikke greit at far kun skal ha samvær vanlige helger uten helligdager. Man er to om å få barn selv om mor ofte ammer og har sitt å stri med første året. Far er like mye verdt som mor. Anonymkode: 5da06...473 Da får du skaffe deg litt kunnskap om barn 0-3 år Anonymkode: 21771...57b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november 2024 #35 Del Skrevet 16. november 2024 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Men det er jo så tydelig at du setter dine behov først. Ikke barnets. Du vil heller barnet skal bli sliten av besøk i stedet for å utsette besøk, bare fordi DU vil ha feiring den dagen. Jeg tenker det er vinn-vinn. Så klart vil begge ha barnet på bursdagen. Far kan kose seg på formiddagen, gjøre noe kjekt og åpne gave med barnet. Så gjør du det samme ettermiddag. For du vet det kommer flere bursdager, jul, nyttår, påske, 17nai, ferier. Det må fordeles rettferdig. Og ikke greit at far kun skal ha samvær vanlige helger uten helligdager. Man er to om å få barn selv om mor ofte ammer og har sitt å stri med første året. Far er like mye verdt som mor. Anonymkode: 5da06...473 Barnets behov blir jo satt først når man ser at man ikke kan ha samvær rett før masse mennesker, det er jo å tenke på barnets beste Anonymkode: 21771...57b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sirah Skrevet 16. november 2024 #36 Del Skrevet 16. november 2024 Så klart skal samvær gå som normalt. Ærlig talt, er det i det hele tatt en diskusjon? Far har like mye rett til å feire denne dagen med barnet som du har TS. Det er akkurat like mye hans barn som ditt. Jeg forstår veldig godt at du ønsker å være sammen med barnet denne dagen, men det har garantert far også. Det var ekstremt dårlig planlegging av deg å invitere til bursdag denne helgen, dette kunne du unngått ved å flyttet besøket til en av dine egne helger. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november 2024 #37 Del Skrevet 16. november 2024 1 års dagen kan fin forskyves slik at det passer timeplanen bedre. Det kan også feires flere ganger. Dette er ikke en kamp verdt å ta, barnet husker det ikke engang! Her må du sette dine ønsker og behov til sides, det blir mange flere (og større) kameler som må svelges fremover.. Anonymkode: 4bd8b...8db 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november 2024 #38 Del Skrevet 16. november 2024 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Da får du skaffe deg litt kunnskap om barn 0-3 år Anonymkode: 21771...57b Mener du alvorlig at et barn forstår at 1.årsdagen blir feiret helgen etter selve dagen? For det kunne du fint ha gjort. Svarene du får handler ikke om å nedprioritere mor, men å få deg ut av din navlebeskuende offermentalitet. Anonymkode: c8fde...cff 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november 2024 #39 Del Skrevet 16. november 2024 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Barnets behov blir jo satt først når man ser at man ikke kan ha samvær rett før masse mennesker, det er jo å tenke på barnets beste Anonymkode: 21771...57b Ditt behov for å ha masse gjester på akkurat den dagen er det jeg leser som det viktigste. Barnet merker ikke om bursdagen blir feiret noen dager før eller etter selve dagen. Anonymkode: c8fde...cff 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november 2024 #40 Del Skrevet 16. november 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Barnets behov blir jo satt først når man ser at man ikke kan ha samvær rett før masse mennesker, det er jo å tenke på barnets beste Anonymkode: 21771...57b Da avlyser man besøket, ikke samværet. Far kan ikke noe for at mor planlegger dårlig. Anonymkode: 5da06...473 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå