AnonymBruker Skrevet 16. november 2024 #1 Skrevet 16. november 2024 Barnet er 11 måneder og vi har utført enkelte overnattinger litt over en måneds tid nå og har tenkt en natt annenhver helg hittil, vi har laget et utkast av samværsavtale men ikke skrevet under da vi må se åssen det fungerer i praksis. Nå ser jeg at bursdagen til guttungen faller dagen etter avtalt overnattingssamvær, og det ønsker jeg da å skyve til en helg før eller etter, da han kan være sliten når han kommer hjem. Sist vi var rundt familie etter overnattingssamvær gråt han i 2 timer, så har tenkt at han trenger ro dagen etter samvær. Jeg drøftet dette med barnefar(som aldri har bodd med barnet) men han mente bare at guttungen blir ikke sliten av å være hos han. Vi har rundt 1 time reisevei. Jeg tenker det beste for barnet er å holdes hjemme denne helga selvom barnefar kverulerer. Det har blitt invitert slektninger som har gjort denne helga fri og skal komme å besøke hos, og overnatte de enkelte bor et stykke unna, så blir vanskeligere å legge dette på en annen helg da dette er om 2 uker. Tanker rundt dette? Anonymkode: 21771...57b 2
AnonymBruker Skrevet 16. november 2024 #2 Skrevet 16. november 2024 Dette kan du i hvert fall bare bestemme hvis du tenker det er best for barnet. Men du må klare å stå i at far er uenig. Anonymkode: a851e...af1 1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2024 #3 Skrevet 16. november 2024 Min tanke er at samvær går som planlagt. Dere har MANGE år foran dere med samvær og samarbeid. Ikke begynn allerede nå å styre med dette, skulle endre, krangle og være uenige. Hold dere til planen. Det er det beste. Skjønner det er kjipt med et barn som er sliten etter samvær, men sånn er det. Man kan ikke endre på samvær fordi du har invitert gjester til dagen etterpå. Jeg kan forstå at far ikke vil endre pga. dine planer neste dag. Et barn på 1 år er uansett aktiv og blir sliten, enten barnet er hos mor eller hos far, og det må man bare ta høyde for. Små barn kan sutre, ikke ville, ha en dårlig dag, være trøtt osv. Slik er det og da kan det fort bli litt sutring i familieselskaper. Det er normalt og helt greit. Mitt råd er: Hold dere til planen. Sørg for at dere klarer å holde et godt samarbeid. Det er langt viktigere for barnet enn slektninger i en bursdag barnet ikke engang vet at han/hun har Anonymkode: be76c...9f3 22
AnonymBruker Skrevet 16. november 2024 #4 Skrevet 16. november 2024 Hvorfor invitere folk eller la folk komme den helgen du ikke har barnet? Jeg forstår godt at du vil ha barnet ditt på bursdagen, men det vil vel far også? Er det bedre for barnet at det er hos far to helger på rad og så et opphold i samvær før/etter? Anonymkode: 59d6a...380 10
AnonymBruker Skrevet 16. november 2024 #5 Skrevet 16. november 2024 Vi lot samvær gå som planlagt, og feiret hos den barnet var hos. Far må også få/kunne ordne til bursdag. Men dere bor vel for langt fra hverandre til å gjøre det sånn når barnet blir stort nok til å ha barnebursdag med venner fra barnehage/skole, så dette må dere ha i tankene når dere lager samværsavtale. Bursdagen må jo heller ikke feires akkurat på dagen. Mange flytter selskap til nærmeste helg. Anonymkode: 9359a...237 2
AnonymBruker Skrevet 16. november 2024 #6 Skrevet 16. november 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hvorfor invitere folk eller la folk komme den helgen du ikke har barnet? Jeg forstår godt at du vil ha barnet ditt på bursdagen, men det vil vel far også? Er det bedre for barnet at det er hos far to helger på rad og så et opphold i samvær før/etter? Anonymkode: 59d6a...380 Barnefar har også barnet på onsdager da han har tatt permisjon så blir ikke store opprom, tenker det går an å være fleksibel, det har jeg vært med han tidligere om han skulle noe spesielt den helgen som var han sin, har kommet med mange alternativer som å bytte en helg, komme på samvær hjemme hos meg, så jeg syns jo ikke at dette er urimelig av meg Anonymkode: 21771...57b 1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2024 #7 Skrevet 16. november 2024 Har du sjekket kalenderen så du har gutten i jula også? Og 17.mai? Anonymkode: a34e8...2cb
AnonymBruker Skrevet 16. november 2024 #8 Skrevet 16. november 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Har du sjekket kalenderen så du har gutten i jula også? Og 17.mai? Anonymkode: a34e8...2cb Ungen er 11 måneder, man deler ikke høytider når barn er så små, det er bare sunn fornuft Anonymkode: 21771...57b 3
AnonymBruker Skrevet 16. november 2024 #9 Skrevet 16. november 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Barnefar har også barnet på onsdager da han har tatt permisjon så blir ikke store opprom, tenker det går an å være fleksibel, det har jeg vært med han tidligere om han skulle noe spesielt den helgen som var han sin, har kommet med mange alternativer som å bytte en helg, komme på samvær hjemme hos meg, så jeg syns jo ikke at dette er urimelig av meg Anonymkode: 21771...57b Det er urimelig for dette handler ikke om hva som er best for barnet, men hva som passer best for deg. Hvorfor invitere mange på besøk når du vet barnet har vært hos far og er slitent? Hvorfor ikke bare forskyve en helg og unngå problemet. Ditt ønske om å feire bursdag trumfer ikke far sitt ønske om å treffe barnet på bursdagen. Anonymkode: c8fde...cff 15
AnonymBruker Skrevet 16. november 2024 #10 Skrevet 16. november 2024 Skjønner ikke hvorfor du skal trumfe gjennom endring av samvær. Det legger ikke opp til godt samarbeid. Ungen vet da ikke at det er 1 års dagen og at du har lagt besøk til den helga far faktisk skal ha ungen. Ta feiring helga før eller etter, det spiller da vitterlig ingen rolle. Anonymkode: ac489...d33 5
AnonymBruker Skrevet 16. november 2024 #11 Skrevet 16. november 2024 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Det er urimelig for dette handler ikke om hva som er best for barnet, men hva som passer best for deg. Hvorfor invitere mange på besøk når du vet barnet har vært hos far og er slitent? Hvorfor ikke bare forskyve en helg og unngå problemet. Ditt ønske om å feire bursdag trumfer ikke far sitt ønske om å treffe barnet på bursdagen. Anonymkode: c8fde...cff Dette. Det er dine ønsker om selskap du mener skal føre til bytte av samvær for barn og far. Det er ikke ok. Anonymkode: 196c2...3ee 1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2024 #12 Skrevet 16. november 2024 Jeg hadde latt det gå som planlagt og feiret bursdagen helgen etter eller før. Ettårsdag er kun viktig for foreldre og ikke barnet, og da er det ikke så viktig at den blir feiret på dagen. Anonymkode: 5cac9...01d 12
exictence Skrevet 16. november 2024 #13 Skrevet 16. november 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg hadde latt det gå som planlagt og feiret bursdagen helgen etter eller før. Ettårsdag er kun viktig for foreldre og ikke barnet, og da er det ikke så viktig at den blir feiret på dagen. Anonymkode: 5cac9...01d jJegtror jeg er enig med denne 1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2024 #14 Skrevet 16. november 2024 Det er du som er problemet ts. Du får bare si ifra til de inviterte at bursdagen den helgen utgår og evt be de komme helgen etter istede. Lær seg bedre planlegging og slutt å sett deg selv foran far. Anonymkode: da277...3fa 3
AnonymBruker Skrevet 16. november 2024 #15 Skrevet 16. november 2024 Du bør flytte feiringen, ikke samværet. Anonymkode: 22496...2c0 2
Gjest jegerrinne Skrevet 16. november 2024 #16 Skrevet 16. november 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ungen er 11 måneder, man deler ikke høytider når barn er så små, det er bare sunn fornuft Anonymkode: 21771...57b Ee jo noen gjør det. Det gjorde nå bror min. Første jul siden det havnet hos far barnet hos ham fra 23 til 26, så feiret barnet nytt år hos mor Så har en andre som klarer å samarbeide og feirer jul,bursdag og 17 sammen. Har vennepar som har gjort det nå i snart 12 år
Tussemor47 Skrevet 16. november 2024 #17 Skrevet 16. november 2024 Barnet ditt er 11 mnd, selvfølgelig merker ikke barnet at du feirer en dag det passer bedre for barnet selvom det da ikke blir på dagen barnet har bursdag. Kjenn etter… hvem sitt behov dekker du ved å feire slik du har tenkt? DITT!! 3
AnonymBruker Skrevet 16. november 2024 #18 Skrevet 16. november 2024 Hvis du har vært fleksibel med far, så kan han være fleksibel med deg. I tillegg skjønner jeg veldig godt at mor vil feire den aller første bursdagen til barnet på dagen. Anonymkode: 1725b...d33 1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2024 #19 Skrevet 16. november 2024 Samvær burde gå som vanlig. Det er vel mer det at du vil ha han på bursdagen hans selv om du ikke vil innrømme det. Bursdagen kan feires dagen før eller etter. Anonymkode: e5926...6f2 2
AnonymBruker Skrevet 16. november 2024 #20 Skrevet 16. november 2024 Jeg tenker man følger avtale. Far bør ha like mye rett til å være med barnet på bursdagen. Du gjør egentlig noen feilvurderinger tenker jeg. Hvis barnet er sliten etter samvær, så passer du på at dere ikke har planer den dagen. Familie kan du invitere til feiring en dag etter eller helgen etter. Et så lite barn vet ikke hvilken dag som er den ordentlige bursdagen. Så kan du og barnet ha en rolig kveld på bursdagen med mat barnet liker. Og gi gave som dere kan leke med. Anonymkode: 5da06...473 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå