Kvist Skrevet 28. februar 2006 #1 Skrevet 28. februar 2006 Skal brodere tekst på et silkebånd, noen få ord bare. Tror ikke jeg tør å sy helt på frihånd så jeg må nok merke opp på forhånd. Hva skriver jeg med da? Sånn at det ikke kan sees i etterkant. Vanlig gråblyant? Er snakk om mørk blå tråd/garn på hvitt bånd.
aline Skrevet 28. februar 2006 #2 Skrevet 28. februar 2006 du får tak i penner som du kan tegne på stoff med og som forsvinner etter en stund, jeg har brukt det endel når jeg broderer for "frihånd". tegner opp hva jeg vil ha, også broderer jeg etterpå. det hender flere ganger at jeg må gå over og tegne opp igjen, for tusjen forsvinner på sikt. kjøpes på stoffbutikk eller hobbybutikk, men test den på en liten del av båndet først, for å sikre deg at det blir borte. ellers kan du også tråkle opp bokstavene først, da tar du bare vekk tråkletråden når du er ferdig. har gjort det litt i det siste, både pga at tusjen min har tørket og pga at jeg har brodert litt på sort, og da synes ikke den tusjen jeg har likevel. har funket helt fint å tråkle opp.
Grooo Skrevet 28. februar 2006 #3 Skrevet 28. februar 2006 Lurt å teste denne tusjen på forhånd ja, den går bort på de fleste overflater, men ikke på alt. Ellers finnes det merkekritt også, eller skredderkritt heter det vel. Det burde gå bort på alle slags stoff
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå