Gå til innhold

Brokkoli på tilbud. Er det lurt å fryse ned?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vurderer å kjøpe noen brokkoli som er på tilbud nå, må benytte meg av tilbudene som er, pga dårlig råd. Er det en god ide å kjøpe noen brokkoli for å fryse ned?  Hvor lenge varer de da i såfall?

Anonymkode: 0c455...37b

Skrevet

ja, det er klart du kan. Det finns jo masse grønnsaker i fryseposer. Jeg ville skjært den opp og fryst ned. 

Anonymkode: 06b35...51d

Skrevet

Jeg ville forvellet den først så den ikke blir myk og ekkel i konsistensen👍🏼

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg fryser den ned. Jeg fryser også chili, de river Jeg frosne på rivjern når jeg skal bruke de. Paprika kan også fryses.

Anonymkode: 815eb...bc7

Skrevet

Er det ikke like så greit å kjøpe frossne brokkolitopper? Det er vel like rimelig med tanke på kiloprisen, samt du slipper arbeidet og utgifter til strøm og emballasje ved forvelling. 

Anonymkode: e9f80...826

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Er det ikke like så greit å kjøpe frossne brokkolitopper? Det er vel like rimelig med tanke på kiloprisen, samt du slipper arbeidet og utgifter til strøm og emballasje ved forvelling. 

Anonymkode: e9f80...826

Ja det var egentlig det jeg lurte på; om det lønte seg

Skrevet

Jeg får jevnlig kuponger på fryste grønnsaker på Rema. Idag betalte jeg ca 17kr for 450g brokkolitopper (ca 22kr full pris). En fersk brokkoli veier ifølge Google mellom 250-400g. Sett de nede i rett under 15kr nå, og spiser du stilken og kjøper de største som du finner så er det litt billigere med fersk enn full pris på brokkolitopper. Da tar en ikke med arbeidet, fryserplass, eventuell forvelling osv. Hadde den kostet 10kr og du har god plass så er det jo mer å spare, men det tilbud til ca 15kr du har funnet så er det ikke hauger å spare, særlig om du ikke spiser «alt». 

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Vurderer å kjøpe noen brokkoli som er på tilbud nå, må benytte meg av tilbudene som er, pga dårlig råd. Er det en god ide å kjøpe noen brokkoli for å fryse ned?  Hvor lenge varer de da i såfall?

Skal du fryse den så bør du koke den lett før du fryser den. 

Anonymkode: 5beb2...6bf

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...