AnonymBruker Skrevet 15. november 2024 #1 Skrevet 15. november 2024 Jeg har hatt en veldig vanskelig periode pga div omstendigheter, og finner at jeg har det bedre om jeg kommer meg ut i naturen hver dag, og har begynt å lengte etter turene. Jeg bor slik at jeg kan gå rett ut i skogen heldigvis, og her er ville dyr som elg, rådyr, ravn, hare osv som ikke er så sjeldne å se. Det er en helt spesiell følelse å være tilstede i naturen, den er trøstende liksom, og får meg i kontakt med noe som er virkelig, noe som er meg, noe som er stabilt og betryggende. Denne kanalen har vært inspirerende: Er det andre som opplever dette? Anonymkode: 9fc7e...f6f 3
AnonymBruker Skrevet 16. november 2024 #2 Skrevet 16. november 2024 Ja, det kjenner jeg meg igjen i. Jeg har også en vanskelig periode, og opplever absolutt at det hjelper å være ute i naturen. Barna mine liker seg også godt i naturen, vi skal snart ut i skogen, og jeg gleder meg. Anonymkode: 89c04...fb1
Boetica Skrevet 16. november 2024 #3 Skrevet 16. november 2024 Ja. Jeg har mine desidert lykkeligste stunder i marka. Alt av stress liksom fordamper og man får en spesiell ro.
AnonymBruker Skrevet 16. november 2024 #4 Skrevet 16. november 2024 Ja, det er masse forskning også som peker i retning av at det er helsefremmende, og beroligende, å være ute i naturen. Lydene, luktene, roen. Jeg leste i en rapport en gang at aromastoffer fra nåletrær, samt aromaer fra skogbunnprosesser (løv/sopp/jord/kvist osv lag på lag) når hjernen på en spesiell måte og får i gang lykkehormoner og -prosesser. Dette stemmer for meg, det er en spesiell lykke-følelsene med en skikkelig skogtur der luktene kommer frem. Likevel er jeg altfor sjelden ute i ekte skog. Får ha det som mål for 2025! Anonymkode: 20aad...6a4 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå