AnonymBruker Skrevet 15. november 2024 #1 Del Skrevet 15. november 2024 Toralberedskapskommisjonen slår fast at det er alvor. Vi skal ha hermetikk og vann osv for å greie oss hvis en katastrofe inntreffer. Er du klar? Tenker folk over dette i hverdagen? Hva skjer med deg dersom noe skjer? Anonymkode: 8d025...2df 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november 2024 #2 Del Skrevet 16. november 2024 Klar og klar, jeg mangler noen liter med vann ellers har jeg det jeg trenger pluss litt til samt en del kontanter og våpen (dvs det er mannens våpen) Redd kan jeg være, det kommer helt an på hva slags katastrofe man snakker om. Anonymkode: 5cddc...132 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november 2024 #3 Del Skrevet 16. november 2024 Finnes ikke redd. Har på mange reiser opplevd noen ubehageligheter, og vært tett på katastrofer. Og har lært meg at det som treffer en i livet er ting du aldri har tenkt på vil skje en gang. Uansett, om atombomben smeller stiller jeg meg på terrassen og ser på showet. Er Norge i fare kommer jeg meg i den grad det går ut av landet. Har alt av vaksiner, pass og print av vitnemål/internasjonal mastergrad, vielsesattest og slikt. Om det blir noen dager krise her hjemme klarer vi oss fint. Vi har rikelig med mat, også hermetikk og tørrvarer. Fulle frysere, aggregat, og også kunnskap om konservering i form av tørking, hermetisering og salting. Pelletsgrill, gassgrill, og rikelig med ved. Litt lite vann, så da må vi ut og hente i naturen. Anonymkode: 0195c...3a3 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
17.11 Skrevet 16. november 2024 #4 Del Skrevet 16. november 2024 Det eneste jeg virkelig frykter er naturkatastrofe, ekstreme gjørmeras, flom og lignende, for der har jeg rett og slett ikke verktøyene eller er i en god posisjon til å forsvare meg, og jeg ser at det kan bli vanskelig å beskytte og redde hunden min. Isolasjon klarer vi, krig skulle vi klart å flykte fra, men et kvikkleireskred midt på natten er definitivt en skremmende tanke. Det er imidlertid ikke noe jeg går rundt og har angst for i det daglige. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november 2024 #5 Del Skrevet 16. november 2024 Jeg har hatt perioder med redsel. Det VIL skje at vi vil oppleve katastrofe i Norge. Jeg er sikker på at Russland driver å planlegger noe. Jeg har en stor og godt matlager. Med store flasker på 5 liter med vann. Og alt mulig annet. Ikke nødvendigvis pga atomkrig eller noe sånt. Men fordi det er så mye annet som kan skje, som å miste strømmen over tid osv. Anonymkode: 14168...3e2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SPOCA Skrevet 16. november 2024 #6 Del Skrevet 16. november 2024 Nei, jeg tenker ikke på det i hverdagen, og ser ikke behovet for et beredskapsplaner. Det sagt, hvis det skulle skjedd noe, så hadde vi nok klart oss relativt godt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november 2024 #7 Del Skrevet 16. november 2024 Nei,ikke i det hele tatt.Har mat og vann+++++ Anonymkode: 5678c...6e9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sicktrip Skrevet 16. november 2024 #8 Del Skrevet 16. november 2024 (endret) . Endret 16. november 2024 av Sicktrip Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Adrenalina1 Skrevet 16. november 2024 #9 Del Skrevet 16. november 2024 Nei,ofrer det ikke en tanke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november 2024 #10 Del Skrevet 16. november 2024 Delvis bekymret. Delvis forberedt. Vi har noen fortrinn og noen mangler. Huset er uansett kjøpt med tanke på beliggenhet ved naturkatastrofer slik at vi er lite utsatt for steinskred, jordskred, storm og flom. Anonymkode: efab7...87f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november 2024 #11 Del Skrevet 16. november 2024 Jeg tenker på det og forsøker å få min bedre halvdel til å tenke på det også. Går ikke og er redd, men vil ha ekstra mat og vann i hus. Spesielt til barna. Anonymkode: b483f...59a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november 2024 #12 Del Skrevet 16. november 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg tenker på det og forsøker å få min bedre halvdel til å tenke på det også. Går ikke og er redd, men vil ha ekstra mat og vann i hus. Spesielt til barna. Anonymkode: b483f...59a Da gjør du som jeg gjorde før koronaen slo til: Begynner å bygge deg opp et lite lager uten å snakke så mye med han først. Mannen min satte senere stor pris på planleggingen min. Anonymkode: efab7...87f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2024 #13 Del Skrevet 18. november 2024 Nei, det tenker jeg aldri over. Anonymkode: b5cf8...717 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2024 #14 Del Skrevet 24. november 2024 Jeg er så glad jeg bor i Norge.Vil nesten ikke reise lenger. Guffent med fly turbulens, flommer i Spania, ekstrem regn i Kroatia. Bedre å være hjemme. Anonymkode: c183f...217 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2024 #15 Del Skrevet 24. november 2024 AnonymBruker skrev (På 16.11.2024 den 2.08): Klar og klar, jeg mangler noen liter med vann ellers har jeg det jeg trenger pluss litt til samt en del kontanter og våpen (dvs det er mannens våpen) Redd kan jeg være, det kommer helt an på hva slags katastrofe man snakker om. Anonymkode: 5cddc...132 Husk at kontanter mest sannsynlig kommer til å være verdt nada. Kjøp gull hvis du skal ha noe å forhandle med Anonymkode: c37fa...b14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hatsumomo Skrevet 24. november 2024 #16 Del Skrevet 24. november 2024 (endret) AnonymBruker skrev (På 15.11.2024 den 23.24): Toralberedskapskommisjonen slår fast at det er alvor. Vi skal ha hermetikk og vann osv for å greie oss hvis en katastrofe inntreffer. Er du klar? Tenker folk over dette i hverdagen? Hva skjer med deg dersom noe skjer? Anonymkode: 8d025...2df Nja, er ikke så bekymret for naturkatastrofer her jeg bor i Norge. Er så klart steder i Norge jeg ville vært mer bekymret om jeg bodde, feks typiske flomsteder osv. Eneste jeg ser som kan komme overraskende og være ødeleggende, er jordskjelv av høy styrke vi ikke forventer her i Norge. Har mat, vann osv. Endret 24. november 2024 av Hatsumomo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå