AnonymBruker Skrevet 15. november 2024 #1 Skrevet 15. november 2024 Har en baby på 2 uker som legger godt på seg, (350g på 5 dager) og som sprutgulper opp det som ikke er plass i magesekken. lurer på om jeg skal prøve å gi litt smokk på kvelden, men ta den ut før øyene lukkes helt. Litt usikker er første barnet og vet smokk har fordeler og ulemper redd for å ødelegge ammingen som er så godt igang. Noen mer erfarende mødre som vil dele litt tips?🤗 Anonymkode: 66f3d...7ed
AnonymBruker Skrevet 15. november 2024 #2 Skrevet 15. november 2024 Jeg prøvde etter 3-4 uker, men baby ville ikke ha. Så vi brukte aldri smokk. Anonymkode: c7b72...41f
Anononyma Skrevet 15. november 2024 #3 Skrevet 15. november 2024 Var vel etter et par uker, men han ville ikke ha
Teardrop Skrevet 15. november 2024 #4 Skrevet 15. november 2024 Så fort baby hadde bra sugetak på puppen
AnonymBruker Skrevet 15. november 2024 #5 Skrevet 15. november 2024 Førstemann fikk smokk etter 4-5 dager. Null problem med ammingen. Andre barnet tok aldri flaske eller smokk. Anonymkode: 6190a...aa8
AnonymBruker Skrevet 15. november 2024 #6 Skrevet 15. november 2024 Her fikk barnet smokk før vi i det heletatt rakk å møtes. Skal sies at barnet var på nyfødtintensiven og jeg på voksenintensiven. Anonymkode: 52b12...c6b
lillebamsemums Skrevet 15. november 2024 #7 Skrevet 15. november 2024 De ga henne smokk og flaske på nyfødt intensiven. Det har ødelagt en del av ammingen for meg 1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2024 #8 Skrevet 16. november 2024 Med førstemann fulgte vi råd frå sjukehuset og venta til "amming var etablert", dvs eit par veker. Han tok aldri smukke, og vi har angra på det tidvis. No kjem nr 2 kvart øyeblikk, og smukkane er pakka i sjukehusbaggen. Basert på min tidligare erfaring, dersom barnet ammer greit så hadde eg ikkje venta! Anonymkode: 0262f...982
Perfume Skrevet 16. november 2024 #9 Skrevet 16. november 2024 (endret) Første dag etter fødsel på sykehuset. Hadde med meg en smokk og datteren min gråt endel. Under sjekk hos barnelege, puttet han smokken bare i munnen hennes under undersøkelsen, fordi jeg nølte. Siden ble det en fin trøst for henne, frem til vi sluttet med den da hun var 1.5 år. Endret 16. november 2024 av Perfume
Irak Skrevet 16. november 2024 #10 Skrevet 16. november 2024 (endret) AnonymBruker skrev (8 timer siden): Har en baby på 2 uker som legger godt på seg, (350g på 5 dager) og som sprutgulper opp det som ikke er plass i magesekken. lurer på om jeg skal prøve å gi litt smokk på kvelden, men ta den ut før øyene lukkes helt. Litt usikker er første barnet og vet smokk har fordeler og ulemper redd for å ødelegge ammingen som er så godt igang. Noen mer erfarende mødre som vil dele litt tips?🤗 Anonymkode: 66f3d...7ed Begge mine fikk smokk allerede på sykehuset. Gikk fint med med begge to. Flaske derimot ventet jeg med til de var tre måneder. Var mer redd for at de skulle foretrekke den siden det er en annen suge teknikk, og jeg har hørt at babyer kan bli suge forvirra. Om det stemmer vet jeg ikke, men jeg gjorde det slik, og det fungerte bra. Endret 16. november 2024 av Irak
Sitronterte Skrevet 16. november 2024 #12 Skrevet 16. november 2024 Jeg har tre barn. Og jeg introduserte ALDRI smokk til noen av dem.
AnonymBruker Skrevet 16. november 2024 #13 Skrevet 16. november 2024 Vi prøvde etter rundt to uker med vår første. Da hadde hun gått fra å være vanskelig å holde våken mens hun spiste, til å spise fort og mye og så sprutgulpe. Sistnevnte tror jeg kanskje var fordi jeg hadde veldig kraftig utdrivningsrefleks, den roet seg ned etter hvert. Hun hadde lagt litt lite på seg, men ikke sånn at noen var bekymret. Hun ville ikke ha smokk. Nr. to ga vi aldri smokk fordi vi ikke hadde savnet det med den første. Anonymkode: ebb0e...52c
AnonymBruker Skrevet 16. november 2024 #14 Skrevet 16. november 2024 Han var ca to uker. Tok den umiddelbart, og vi/han hadde god nytte av den. Amming gikk bra fra start, så var ikke bekymret for det. Venter nr 2, kommer til å gjøre det samme. Anonymkode: ecf23...c5b
Ny Bruker Skrevet 16. november 2024 #15 Skrevet 16. november 2024 På barsel. Amming gikk veldig bra med begge uansett.
Flamme Skrevet 16. november 2024 #16 Skrevet 16. november 2024 På barsel det første døgnet med begge barn.
AnonymBruker Skrevet 16. november 2024 #17 Skrevet 16. november 2024 Min baby som nå er 6 uker fikk vel smokk da hun var 2-3 uker. Vi begynte med det siden hun lå på brystet KONSTANT, gulpet derfor masse og virka ikke tilfreds med mindre hun lå på brystet. Vi hadde slitt en del med amming, så derfor turte jeg ikke introdusere fra start, men om det ville utgjort noen forskjell vet jeg ikke. Vår tar kun smokk i vogn eller bilstol, og ikke smokk hjemme😂 Tenker at det er så forskjellig fra unge til unge om de tar smokk, når det er rett å introdusere og hva som passer dere. Prøv deg frem, dere finner ut hva som er rett for dere ☺️ Anonymkode: 549e6...5dc
AnonymBruker Skrevet 16. november 2024 #18 Skrevet 16. november 2024 Hun fikk når hun var 2 dager gammel. Ikke noe problem med amming. Hun fikk også tåteflaske innimellom. Men dette var en baby med helt ekstremt sugebehov. Så uandett hva vi putta i munnen hennes , så sutta hun. Anonymkode: a8c35...d46
AnonymBruker Skrevet 16. november 2024 #19 Skrevet 16. november 2024 To dager gammel på barsel. Ungen spiste så godt at de som jobbet der sa jeg godt kunne starte med smokk med en gang. Har ikke laget problemer for amming. Anonymkode: 876ed...d00
AnonymBruker Skrevet 16. november 2024 #20 Skrevet 16. november 2024 Mine var nok et par-tre uker gamle da jeg prøvde med smokk. Var redd for å ødelegge amming. Men det var rett og slett for seint hos oss, og da ville de ikke ha. Så jeg ble brukt som smokk i stedet Neste gang blir det innføring av smokk mye tidligere. Anonymkode: 07b64...a4f 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå