AnonymBruker Skrevet 1 time siden #1 Del Skrevet 1 time siden Er bare lei. Det er så utakknemlig jobb. Har mange venner som har typisk hjemmekontorjobber, og de virker veldig tilfreds. Er det noen lærere her som omskolerte seg til en typisk hjemmekontorjobb? Ønsker mer frihet, kunne strukturere dagene mer selv. Trenger tips! Tok dere ny utdannelse, eller fikk dere andre jobber på grunnlag av at dere var utdanna lærer? Anonymkode: d76bb...5fe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #2 Del Skrevet 1 time siden Ikke hjemmekontor da, men begravelsesbyrå vet jeg noen går til. Langt mer stille og rolig. Takknemmelig jobb vet jeg ikke akkurat, men hovedpersonen selv klager i alle fall ikke. Anonymkode: d7b49...900 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 minutter siden #3 Del Skrevet 17 minutter siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Ikke hjemmekontor da, men begravelsesbyrå vet jeg noen går til. Langt mer stille og rolig. Takknemmelig jobb vet jeg ikke akkurat, men hovedpersonen selv klager i alle fall ikke. Anonymkode: d7b49...900 Det finnes jo ikke fleksibelt! Innebærer jobb (og vaktordning) til alle døgnets tider. Det tror jeg blir å gå fra asken til ilden. Anonymkode: 901d1...e29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 minutter siden #4 Del Skrevet 9 minutter siden Jeg orket ikke være lærer mer slik situasjonen er i dag. Ble spesialisert fosterhjem på heltid istedet. Det har gitt meg masse fleksibilitet, grei lønn og jeg disponerer mesteparten av tiden min slik jeg selv vil. Anonymkode: 4b801...25b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 minutter siden #5 Del Skrevet 4 minutter siden Hva er en "typisk hjemmekontor jobb" da? 🤷♀️ Jeg jobber endel hjemmekontor i min statlige jobb, vi har hatt et par lære innom de siste 5 årene. Ingen av dem har fått forlenget vikariater eller nådd opp i søking på fast stilling hos oss. Felles for dem er at de har tatt med dårlige holdninger fra lærer yrket og blitt sjokkert over at arbeidslivet ellers stort sett ikke er noen dans på roser. Det er arbeidspress, det er dårlige lønns, arbeids og utviklingsmuligheter, det er nedskjæringer, det er stadige politiske edringer, det er stadig nye føringer osv. De aller fleste arbeidsplasser/yrker opplever ikke og la meg understreke ikke at arbeidet sitt er "takknemlig". De aller fleste møter opp på arbeidet sitt for å gjøre den jobben de blir betalt for slik at man kan leve av lønnen. At noen er tilfreds beror på mye forskjellig. Noen trives på sted hvil, noen trives med høyt arbeidspress, noen har slått seg til ro med realiteten osv. Hvis du ønsker mulighet til frihet/strukturere dagen selv er sikkert ikke "typisk hjemmekontor jobb" med mye rutine preg noe for deg. Anonymkode: 94df7...3b1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå