Othilief Skrevet 15. november 2024 #1 Skrevet 15. november 2024 Synes dere at jule bord på jobb er ok? 🧐
AnonymBruker Skrevet 15. november 2024 #2 Skrevet 15. november 2024 Jeg tenker det er veldig hyggelig å møtes utenfor jobb og bli kjent. Det er jo valgfritt om man vi delta. Personlig er jeg påpasselig med å alkohol. Syns det er pinlig med fulle kollegaer ut av kontroll. Hadde en kollega som drakk seg så full, kledde av seg, strippet og flørtet uhemmet. Det var også felles julebord for alle i kommunen, og hun satte seg på fanget til ordføreren før hun spøy i søplebøtta. Det kan ikke ha vært noe gøy å våkne dagen etterpå med den type fylleangst. Hva tenker du selv ts? Anonymkode: 5d200...8f2 1 1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2024 #3 Skrevet 16. november 2024 Jeg synes det er greit. Det er jo en storfest som mange ser frem til hvert år. Men det har jo en annen side også, da det har kommet mange "historier" ut av julebord. Så hver og en har jo et ansvar for å kjenne sine begrensninger med alkoholen, og opptre profesjonelt, selv om man ikke er "på jobb". Og da særlig de som er i viktige roller. Anonymkode: 8dff8...7fb 1 1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2024 #4 Skrevet 16. november 2024 Det er valgfritt å delta. Det kan være hyggelig med sammenkomster utenom jobb for å bli kjent med kollegaer på en annen måte. Men har full forståelse for at ikke alle har det behovet. Jeg synes det er hyggelig når det er kollegaer jeg kommer godt overens med og har god kjemi med. De julebordene blir alltid også de beste. Er det arbeidsplasser jeg ikke har trivdes så godt på, så har jeg heller ikke deltatt. Viktig også å være påpasselig med alkohol. Er fremdeles i jobbsammenheng, så slår meg ikke helt løs. Tenker at det er en form for jobb, så klarer ikke å være helt meg selv og avslappet. Men det kommer også igjen an på kjemien med kollegaene og trivsel på jobben. Anonymkode: 61746...732 3
Othilief Skrevet 16. november 2024 Forfatter #5 Skrevet 16. november 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg tenker det er veldig hyggelig å møtes utenfor jobb og bli kjent. Det er jo valgfritt om man vi delta. Personlig er jeg påpasselig med å alkohol. Syns det er pinlig med fulle kollegaer ut av kontroll. Hadde en kollega som drakk seg så full, kledde av seg, strippet og flørtet uhemmet. Det var også felles julebord for alle i kommunen, og hun satte seg på fanget til ordføreren før hun spøy i søplebøtta. Det kan ikke ha vært noe gøy å våkne dagen etterpå med den type fylleangst. Hva tenker du selv ts? Anonymkode: 5d200...8f2 Liker og ha det balansert selv med inntaket. Har både sett voksene og unge dritte seg ut på julebord og ute på julebord. Litt av en historie 😅 hadde blitt så flau over meg selv dagen der på. 1
Sicktrip Skrevet 16. november 2024 #6 Skrevet 16. november 2024 (endret) Føler at julebord er litt gammeldags. Har riktignok ikke hatt noe julebord på flere år (ikke derfor jeg skriver det slik over her) men arbeidsgiver har i stedet brukt pengene (angivelig) på veledige formål (uten at jeg har hørt hva:) Endret 16. november 2024 av Sicktrip
Othilief Skrevet 16. november 2024 Forfatter #7 Skrevet 16. november 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Det er valgfritt å delta. Det kan være hyggelig med sammenkomster utenom jobb for å bli kjent med kollegaer på en annen måte. Men har full forståelse for at ikke alle har det behovet. Jeg synes det er hyggelig når det er kollegaer jeg kommer godt overens med og har god kjemi med. De julebordene blir alltid også de beste. Er det arbeidsplasser jeg ikke har trivdes så godt på, så har jeg heller ikke deltatt. Viktig også å være påpasselig med alkohol. Er fremdeles i jobbsammenheng, så slår meg ikke helt løs. Tenker at det er en form for jobb, så klarer ikke å være helt meg selv og avslappet. Men det kommer også igjen an på kjemien med kollegaene og trivsel på jobben. Anonymkode: 61746...732 Er så mange forskjellige meninger. Mange som mener det skal være ute og ikke jobb og andre synes det er helt ok. jeg synes det har vært litt kjedelig og ha julebord på jobben. Men det er for det jeg synes det er litt befriende og ikke være på jobb helle tiden. Men forstår hvorfor mange velger og ha det på jobb med tanke ett pr som kan ta litt for mye på julebord. Så er det flaut vis noen dritter seg ut på en restaurant eksempel
Othilief Skrevet 16. november 2024 Forfatter #8 Skrevet 16. november 2024 Sicktrip skrev (6 minutter siden): Føler at julebord er litt gammeldags. Ja er jo det når man kommer opp i en alder og er litt lei av det. Men veldig sosialt ☺️
AnonymBruker Skrevet 16. november 2024 #9 Skrevet 16. november 2024 Vi har slutta med dette. Vi er femti ansatte i kultursektoren. En del ansatte ønsker ikke julebord fordi de ikke får lønn/skrive timer om kvelden julebordet arrangeres. Andre synest det er for mye i førjulstida. Tidligere har alkohol vært er problem (ingen gratis alkohol altså, men kollegaer som ikke regulerer seg selv). Jula er travel på jobb og julebord på kvelden oppleves for mange som er ork. Nå har vi en veldig hyggelig julelunsj i arbeidstida, med stort julekoldtbord og god alkoholfri drikke, taler og julegaver. Vi kommer ikke til å gå tilbake til julebord. Anonymkode: 39bf8...5fe 1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2024 #10 Skrevet 16. november 2024 Jeg liker julebord, men vi har aldri typisk tradisjonelt julebord hos oss. Vi har en fagsamling på hotell med overnatting, der vi på kvelden har middag med underholdning. Jeg jobber og med mest veldig seriøse folk som drikker det vi får til maten og så går vi og legger oss 😊 Aldri opplevd noe ufint eller at noen driter seg ut. Anonymkode: 6fd83...4b2 1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2024 #11 Skrevet 16. november 2024 Som lærer er jeg ufattelig sliten før jul. Vi er så heldige at vi slipper å betale egenandel, men må kjøpe drikke selv. Jeg har mange hyggelige kollegaer, likevel har jeg takket nei i år. Jeg blir rett og slett sliten av all lyden rundt langbordene. Jeg greier ikke å snakke med andre enn de jeg sitter med. Så jeg ender opp med å sitte og spise maten, for så å gå hjem så fort jeg kan. Mannen min syns jeg er sær som heller vil være hjemme med han, men det lever jeg fint med😅. Jeg er usikker på hvorfor jeg er blitt sånn. Kanskje fordi arbeidshverdagen kan være bråkete? Jeg syns absolutt arbeidsplassen skal fortsette med julebord, for de aller fleste syns jo dette er helt topp! Det gjør nok at det blir bedre samhold. Så selv om jeg er sær, er heldigvis de aller fleste oppegående mennesker😅👍 Anonymkode: 13190...258 2
Knirke Skrevet 17. november 2024 #12 Skrevet 17. november 2024 Vi har ikke julebord på jobben, men jeg er med i diverse lag og foreninger som har julebord. Synes det er veldig hyggelig.
AnonymBruker Skrevet 17. november 2024 #13 Skrevet 17. november 2024 Synes det er veldig koselig. Jobber med siviliserte mennesker. Folk drikker alkohol og koser seg, men har aldri opplevd fyll eller noe tull. Anonymkode: 5ff3a...d17
AnonymBruker Skrevet 17. november 2024 #14 Skrevet 17. november 2024 Sicktrip skrev (23 timer siden): Føler at julebord er litt gammeldags. Har riktignok ikke hatt noe julebord på flere år (ikke derfor jeg skriver det slik over her) men arbeidsgiver har i stedet brukt pengene (angivelig) på veledige formål (uten at jeg har hørt hva:) Hva er gammeldags med julebord? Anonymkode: 5ff3a...d17 1
AnonymBruker Skrevet 17. november 2024 #15 Skrevet 17. november 2024 Elsker julebord! Vi jobber mye hele året gjennom og blir jo veldig godt kjent med kolleger og noen blir venner man henger med på fritiden. Da er det stas å treffes på en felles fest med alle der man kler seg opp og «avslutter året» på en måte. Jobber i en stor bedrift med mange hundre ansatte så det er en stor fest med ekstravagant underholdning, lokale, mat og drikke. Gleder meg! Anonymkode: 542ad...1ad
AnonymBruker Skrevet 17. november 2024 #16 Skrevet 17. november 2024 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Elsker julebord! Vi jobber mye hele året gjennom og blir jo veldig godt kjent med kolleger og noen blir venner man henger med på fritiden. Da er det stas å treffes på en felles fest med alle der man kler seg opp og «avslutter året» på en måte. Jobber i en stor bedrift med mange hundre ansatte så det er en stor fest med ekstravagant underholdning, lokale, mat og drikke. Gleder meg! Anonymkode: 542ad...1ad Slik vi også har det. Fine lokaler, treretters, innleid underholdning, konferansier, god musikk, alt påspandert (drikke til mat + to bonger). Anonymkode: 5ff3a...d17
Sicktrip Skrevet 17. november 2024 #17 Skrevet 17. november 2024 (endret) AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hva er gammeldags med julebord? Anonymkode: 5ff3a...d17 Vet egentlig ikke. Har bare minner fra julebord gjennom 90-tallet med skinnvest, hvite tennisokker, rullings, og billig Blue nun vin. Mulig julebord lever i beste velgående, og det er bra det 👍 Endret 17. november 2024 av Sicktrip
AnonymBruker Skrevet 17. november 2024 #18 Skrevet 17. november 2024 Sicktrip skrev (2 minutter siden): Vet egentlig ikke. Har bare minner fra julebord gjennom 90-tallet med skinnvest, hvite tennisokker, rullings, og billig Blue nun vin. Mulig julebord lever i beste velgående, og det er bra det 👍 Det har jeg aldri opplevd. Kvinner i fine kjoler og hæler, menn i dress, mer pyntet enn på jobb. Pre-drink, bordsetting, gode viner som passer til maten. Underholdning. Rydding av lokalet. Dansegulvet åpnes, innleide artister. Anonymkode: 5ff3a...d17 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå