Gå til innhold

Hva koster et "normalt" bryllup

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_SnartFru_*
Skrevet

Selskapet kommer på ca. 100 000.

Tre retter på restaurant, fri bar etterpå, band og transport. 70 gjester.

"Utstyr" kommer i tillegg (kjole, dress, ringer, blomster osv.)

Gjest Gjest
Skrevet
ble helt  :kvalm: av hele denne tråden..

Du får passe på at HuI ikke leser den og får griller i hue da.

Gjest Gjest
Skrevet

Vårt bryllup med 40 gjester på hotell, kjole, fotograf og alt som vanligvis hører med.. kostet ca 70.000. Reise valgte vi å droppe.

Gjest Gjest
Skrevet

Hmm- litt rar tråd dette her. Litt snodig at man kan irritere seg så mye over at folk har forskjellige meninger og prioriteringer i livet. Gjør som dere selv vil og kan, men la for all del andre gjøre det samme.

Jeg giftet meg med mannen i mitt liv i sommer og hadde den mest fantastiske dag. Foreldrene våre var minst like ivrige som oss og insisterte på å hjelpe til....ser ikke noe galt i det da de fint har råd til det. Vi har også selv gode jobber og når først denne sjansen kom ville vi lage en storslått dag for våre venner og familie. Vi brukte totalt nesten 160.000 kroner på dette bryllupet, men jeg synes ikke vi gjorde noe ekstravagant likevel. Visst hadde vi dyre ringer og en flott bryllupsreise til Mexico, men pengene løp allikvel fort på ting man ikke tenker på. Legger ved budsjettet vårt (67 gjester) og håper det kan være til hjelp for vordende bruder.

Lykke til alle sammen!

Bryllupskostnader

Selskapslokaler - 6000

Leie av duker og tøyservietter - 1200

Kurs i brudevals - 1000

Fotograf – 6000

Album fra fotografen - 2000

Takkekort - 2000

Videofilming - Gratis

Band - 8000

Leie av veteranbil - 1500

Pynt i kirke - 200

Solist i kirke - 1500

Kokk-catering - 25.000

Drikkevarer - 15.000

Bryllupskake - 3100

Serveringspersonale/rydding/vask - 7.800

Bryllupsreise / 33.000

Overnatting bryllupssuite - 1500

Vielsesring+gravering - 13.000

Brudebukett/knapphullsblomst - 2000

Bordekorasjoner / 1000

Invitasjoner-bordkort-menyhefter - 1500

Sjokoladehjerter til bordkort - 600

Kirkeprogrammer - 400

= 133300

Bruden

Brudekjole+tilretning - 8.500

Underskjørt - 0 Følger med kjolen

Korsett - 1150

Strømper - 200

Sko - 400

Strømpebånd - 100

Smykker - 1100

Slør – 1600

Spray tan - 450

Frisør – 1500

= 15000

Brudgommen

Dress, skjorte, kalvekryss - 7000

Sko - 1000

Frisør - 400

= 8400

Brudepiker

leie av kjoler - 1800

Blomster - 600

Hårpynt - 200

= 2600

Total sum: 159.300

Skrevet
Enig. Derfor bør vi slutte å dra på ferie til andre land, feire jul med mer enn en gave, spise unødig godt, røyke mm. For tenk hvor mye penger vi kunne gitt til de fattige!

(PS, hvordan vet du at folk som her skriver inne ikke ER gavmilde mot fasttige?)

Applaus, applaus :klappe:

• 4 uker senere...
Gjest hmmmmm
Skrevet

Både dyre og billige brylluper her..... Hva hadde det kostet å gifte seg i utlandet? Ta f.eks Italia....

Skrevet
Heisann!

Hvor mye koster et "normalt" bryllup? Da mener jeg 50-60 gjester, 3 retters middag, drikke til maten, kjole, fotograf, lokale etc.

Hvor mye har dere brukt på bryllup? Jeg vet at man sparer mye på å leie lokale og stå for mat og drikke selv.. Bare lurer på hva som er vanlig og hvor mye man skal spare.

Tror mine foreldre vil bidra noe, men vil betale det meste selv.

Vi har bryllupet på restaurant, 3 retters, betaler kun for mat/ drikke. gjestene kjøper selv drikke i baren etter kaffe/ avec. 45 tilmiddag, påfølgende 22 til kaffe/ kake. Kjøpte kjolen brukt, handlet mye på ebay, bestller flott kake, hotell på bryllupsnatta osv. Vårt kommer på 80.000. Kunne ikke gjort det rimeligere på denne måten...

Skrevet

Vi har satt av 45 000 kroner til selve bryllupet. Da er det klær til oss begge, blomster, fotograf, mat, bryllupskake, fri bar og alt annet inkludert (om det ikke er noe vi ikke har tenkt på da...). Vi blir max 40 gjester, 8 av disse er barn.

Senere skal vi ha vennefest, hvor vi har satt opp 15 000 kroner til budsjett. Da skal vi ha enkel middag (trolig gryterett, loff og salat), og fri bar. Er litt usikker på om vi skal bry oss med kaker her, får se.

Dette er maxbeløp vi skal bruke, og håper på å komme under. Brudekjolen min kostet bare 4000 kroner, så der har vi nok spart inn litt, selv om jeg må ha syerske når det nærmer seg, og noe tilbehør.

Gjest Gjest
Skrevet

Utenlandsbryllup er minst like harry som grendehusbryllup.

Tidligere var utenlandsbryllup noe spesielt. Nå er det noe alle og enhver gjør.

Gjest Gjest
Skrevet
Utenlandsbryllup er minst like harry som grendehusbryllup.

Tidligere var utenlandsbryllup noe spesielt. Nå er det noe alle og enhver gjør.

Skjønner ikke at utenlandsbryllup er harry bare fordi "det er noe alle og enhver gjør". Da er jo alle typer bryllup harry fordi det alltid er en gruppe mennesker som gjør det på den ene eller andre måten.

Gjest Aurora Vaniljesaus
Skrevet

Folk lager seg vel det bryllupet de selv ønsker.. innen sine begrensninger (penger, tid, familiesituasjon osv) uavhengig av hva andre måtte klasifisere som "harry" (eller andre difuse uttrykk.. ;) )

Gjest Gjest
Skrevet
Skjønner ikke at utenlandsbryllup er harry bare fordi "det er noe alle og enhver gjør". Da er jo alle typer bryllup harry fordi det alltid er en gruppe mennesker som gjør det på den ene eller andre måten.

Hvis det å ha bryllup på grendehus er harry så må utenlandsbryllup være like harry. Hvorfor er det så mye mer harry å bryllup på grendehus enn å ha bryllup på Gran Canaria?

Gjest Gjest
Skrevet
Hvis det å ha bryllup på grendehus er harry så må utenlandsbryllup være like harry. Hvorfor er det så mye mer harry å bryllup på grendehus enn å ha bryllup på Gran Canaria?

Jeg har nå aldri sagt at bryllup på grendehus er harry. Det jeg sa var at jeg ikke syntes at bryllup i utlandet var harry bare fordi det er noe alle gjør nå for tiden. Hvis kriteriet for at et bryllup er harry, er at alle gjør det på den ene eller andre måten, vil alle bryllup bli harry. Det finnes vel få "unike" måter å gifte seg på. Så hvis man ikke ønsker et harry bryllup så bør man altså gifte seg på toppen av Mount Everest!

Jeg synes forøvrig at ingen bryllup er harry, da folk må få lov til å gifte seg på hvilken måte de vil og bruke hvor mye penger de vil uten at andre skal bry seg og mene noe om alt.

Gjest Gjest
Skrevet
Hvorfor er det så mye mer harry å bryllup på grendehus enn å ha bryllup på Gran Canaria?

Det er det vel ingen som har påstått at det er!!

Jeg er helt enig i at Grand Canaria er rimelig harry (bryllup eller ei)..

Men jeg er ikke enig i at du av den grunn kan påstå at alle utenlandsbryllup er harry..

Vet om flere som har giftet seg i New York, Paris, Roma ol og vil ikke vurdere de bryllupene til å være det minste harry..

Gjest Gjest
Skrevet

Vi har et tak på 90 000 vi. Da har vi 30 til middag og 120 til kaffen..

Har til nå kommet opp i 50 000, og tror vi kommer til å havne godt under taket vårt...

Gjest Gjest
Skrevet

Vi giftet oss på en øy i det Indiske hav før jul, det kom på ca 50 000 inkl reise og bryllup. Vi skal ha stor fest for venner og familie i sommer og den kommer på ca 35 000.

Skrevet (endret)

Vi gifter oss i utlandet (England).

Har vel egentlig satt en max sum på 60 000kr.

Har budsjettert med 32 stk (men tror vi blir færre)

Gjestene betaler for reise og opphold (2-3 netter) selv

De 60 000 inkluderer:

Antrekk til brud og brudgom

Ringer

Brudebukett

Sermoni

Leie av lokale (hotell)

Reise og opphold (vi blir ca 10 dager i England, det blir bryllupsreisen)

Coctail/Champagne før middag

3-retters middag med drikke

Kaffe avec

Kake

DJ

Invitasjoner

Bilder får vi venner til å ta, så da betaler vi bare for fremkalling.

Håper å få kjøpt en kjole (brukt) billig.

Vi bruker neste års feriepenger + at vi skal spare det vi klarer det neste året.

Foreldrene våre har tilbydt seg å gi oss litt også...

Vi gifter oss om et år, så jeg kommer til å kjøpe inn ting etterhvert, og dermed spre utgiftene utover de neste 13 mnd.

Endret av marsy
Gjest gjest1
Skrevet

Vårt kjem på 50 000. Vi skal ha 60 gjester og fri bar.

• 3 år senere...
Gjest sommerbrud2009
Skrevet

Jeg og min kjære skal gifte oss i juni, og hele bryllupet (inkl. alt utenom bryllupsreise) kommer på ca 80 000. Da har vi ca 35 gjester. Synes det er skikkelig dårlig å diskutere hva som er riktig og galt når det kommer til hva som passer seg å bruke på et bryllup. Vi har ikke mer enn en samlet inntekt på ca 500 000 i året, den ene av oss har studielån og vi har ellers også en del utgifter. Så sånn sett er det sikkert mange som mener det er uhørt å bruke 80 000 på et bryllup. Men vi har spinket og spart siden forlovelsen ved å sette av flere tusen i mnd og levd så billig som mulig ellers, for å få råd til det bryllupet vi ønsker. Da synes jeg virkelig vi fortjener det også! :)

Skrevet

Bryllup for 60 000, og reise for 20 000 :)

Vi får ca 10 000 i hjelp fra foreldre.

60-70 gjester, alle til middag og fest, fri bar, levende musikk, nye klær og fine blomster :) Og skikkelig bryllupskake!! (Ikke fra ordinært bakeri...) Jeg synes vi får vanvittig mye for pengene :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...