Gjest Gjest_lille my_* Skrevet 28. februar 2006 #1 Skrevet 28. februar 2006 Heisann! Hvor mye koster et "normalt" bryllup? Da mener jeg 50-60 gjester, 3 retters middag, drikke til maten, kjole, fotograf, lokale etc. Hvor mye har dere brukt på bryllup? Jeg vet at man sparer mye på å leie lokale og stå for mat og drikke selv.. Bare lurer på hva som er vanlig og hvor mye man skal spare. Tror mine foreldre vil bidra noe, men vil betale det meste selv.
Gjest gjest1 Skrevet 28. februar 2006 #2 Skrevet 28. februar 2006 Syns vårt bryllup kan karakteriserast som ganske normalt, det kostar ca. 50 000. Vi blir 60 personar, leiger eit grendahus der vi kan stå for mat og drikke sjølve, har buffet, vin til maten og fri bar.
Gjest Gjest Skrevet 28. februar 2006 #3 Skrevet 28. februar 2006 Vi har tak på 100 000, men tror vi kommer en del under det slik det ser ut nå... Men vi er 120 til kaffen og festen da... Bare 30 til middag.
Gjest snups Skrevet 28. februar 2006 #4 Skrevet 28. februar 2006 Tror det varierer mye.. Min vennine hadde 60 gjester til middag... 3 retter med drikke.. Kaffe og conjakk... Fin kjole.. Tror foreldrene betalte 100.000 for alt sammen. De hadde leid et fint sted da. (ikke resturant med lukket selskap) Men de fikk billig fotograf og betalte bryllupsreisen selv. Dessuten kjøpte de inn en del drikke i Sverige som de fikk lov til å servere etter middagen. Noen kan gjøre det billigere andre dyrere..Kommer ann på sted og mat + drikke. Men jeg vet om andre som svir av flere 100.000... Da er det fancy snacy resutrant o.l
Gjest Gjest_lille my_* Skrevet 28. februar 2006 #5 Skrevet 28. februar 2006 Vi har tak på 100 000, men tror vi kommer en del under det slik det ser ut nå... Men vi er 120 til kaffen og festen da... Bare 30 til middag. ← Under 100.000.. Har dere spart opp selv eller spytter foreldrene i? Ikke lett å spare opp sååå mye penger... sukk!
Floja Felíz Skrevet 28. februar 2006 #6 Skrevet 28. februar 2006 Vårt vil komme på i underkant av 100.000. (hvis alt går etter planen)
Gjest Gjest Skrevet 28. februar 2006 #7 Skrevet 28. februar 2006 Under 100.000.. Har dere spart opp selv eller spytter foreldrene i? Ikke lett å spare opp sååå mye penger... sukk! ← Vi har fått en del av foreldrene våre, men betaler en god del selv ja. De ville være med å betale slik at vi kunne ha en stor fest med alle våre kjære. Hvis ikke ville vi valgt mye mindre ja.
Gjest Gjest_Pia_* Skrevet 28. februar 2006 #9 Skrevet 28. februar 2006 For oss kommer selve festen og transport av gjester (70) og sånt på ca. 120 000. Våre klær og ringer og reise og sånt kommer i tillegg. Men vårt bryllup er kanskje litt over det som kan kalles "normalt", mulig å gjøre det mye billigere.
Gjest svisj Skrevet 28. februar 2006 #10 Skrevet 28. februar 2006 For oss kommer selve festen og transport av gjester (70) og sånt på ca. 120 000. Våre klær og ringer og reise og sånt kommer i tillegg. Men vårt bryllup er kanskje litt over det som kan kalles "normalt", mulig å gjøre det mye billigere. ← Såpass ja! Leier dere et sted eller er det på resturant? Dere har gratis drikke hele kvelden da heller? Sukk, mye penger for en dag...
Gjest Gjest Skrevet 28. februar 2006 #11 Skrevet 28. februar 2006 Finn priser på den type fest du er ute etter og sett opp DITT budsjett...! Hva andre har måttet ut med sier i grunnen lite om hva du kan få ditt for.. Det er svært varierende priser i "alle ledd". Dersom pris er virktig bør du finne et billig lokale der dere f.eks kan få ha med egen alkohol. Punkt to på programmet er å finne en billigst mulig måte å ha middagen på, f.eks lage en kald forrett selv kvelden før og ha cateringmat til hovedrett. Servitører kan f.eks være barn av dine foreldres venner, de gjør det forhåpentligvis for 2-300 kr dersom de får være med på festen etter middagen (og får mat også self.) Kjole kan du kjøpe brukt, mannen kan gå i en "vanlig dress". Vin kan du begynne å handle inn på utenlandsturer ol, øl kan du kjøpe når det er "priskrig". Sørg for å skaffe bailieys og cognac ol på utelandstur. Småting som servietter, lys ol kjøper du på nille. Få en (evt flere) av kretsens ivrige amatørfotografer til å ta bilder underveis i vielse og fest, så kan dere stikke til fotogra for kun noen få proffe bilder.. (ps. både vi og flere andre par vi kjenner valgte til sist et "vennetatt" bilde til takkekort og forstørring.. fordi det var i mer avslappede omgivelser osv) Dropp alle unødvendige "dikkedarier"... Ingen tenker over dem likevel.. og de kan koste deg mye penger. Lykke til!!
Gjest Binna Skrevet 28. februar 2006 #12 Skrevet 28. februar 2006 kanskje denne bryllupskalkulatoren kan være til hjelp? http://www.dittbryllup.no/kalkulatoren/index.asp?NavID=6
Gjest Onga bonga Skrevet 28. februar 2006 #13 Skrevet 28. februar 2006 For oss kommer selve festen og transport av gjester (70) og sånt på ca. 120 000. Våre klær og ringer og reise og sånt kommer i tillegg. Men vårt bryllup er kanskje litt over det som kan kalles "normalt", mulig å gjøre det mye billigere. ← Grøss så mye penger på en dag.. jaja, vi prioriterer forskjellig..
Gjest veslamøi Skrevet 28. februar 2006 #14 Skrevet 28. februar 2006 Grøss så mye penger på en dag.. jaja, vi prioriterer forskjellig.. ← Helt sinnsykt! 120.000 + klær + + + !!!! Tenk hva man kunne ha gjort for de pengene? For halvparten kunne man ha hatt en vanlig bryllyp.. og deretter dratt på 3 mnd tur til Australia og levd livet! Sinnsykt!!! 120.000 kr!!! Er det vanlig? Får håpe det blir drømmebryllupet da!!! Jeg skulle ha gjort mye for de pengene... sletta studielånet mitt med det!
Gjest Gjest Skrevet 28. februar 2006 #15 Skrevet 28. februar 2006 Jeg har planer om å bruke ca. kr. 8000,-: drakt (som kan brukes på jobb, reiser og i selskap) 45.000,- 1000,-: avgift, rituale 17.000,-: reise + opphold 10.000,-: mat og drikke til oss ekteparet og våre aller nærmeste (foreldre, søsken og forlovere (som er hver vår bestevenn). De nærmeste betaler reise + opphold selv, fordi vi alle tar det som en "felles ferie". Sum bryllup: kr. 45.000,- Ps! Vi gifter oss ved en ambassade i utlandet
Gjest Onga Bonga Skrevet 28. februar 2006 #16 Skrevet 28. februar 2006 Helt sinnsykt! 120.000 + klær + + + !!!! Tenk hva man kunne ha gjort for de pengene? For halvparten kunne man ha hatt en vanlig bryllyp.. og deretter dratt på 3 mnd tur til Australia og levd livet! Sinnsykt!!! 120.000 kr!!! Er det vanlig? Får håpe det blir drømmebryllupet da!!! Jeg skulle ha gjort mye for de pengene... sletta studielånet mitt med det! ← Enig, fatter ikke at det går an... og klær ++ i tillegg!! Håper virkelig at dere betaler alt selv, hadde vært kriminelt å KREVE at foreldrene skulle betalt noe som helst! Når jeg skal gifte meg en gang i framtiden skal jeg ikke bruke mer enn 50 000 på ALT, tror det er mest vanlig med 50-80 000. Men men, vi er forskjellige, vi vil bruke penger på mye annet, og ikke så mye på EN dag!
Gjest Gjest Skrevet 28. februar 2006 #17 Skrevet 28. februar 2006 hva gjør det om de bruker 120.000,- +++ på bryllupet, og om foreldrene betaler? Det er jo deres fest, og om de og foreldrene er fornøyde så er det jo supert. De bestemmer jo selv hvordan bryllup de vil ha slik som alle vi andre her inne. Håper du får et flott bryllup!
Floja Felíz Skrevet 28. februar 2006 #18 Skrevet 28. februar 2006 hva gjør det om de bruker 120.000,- +++ på bryllupet, og om foreldrene betaler? Det er jo deres fest, og om de og foreldrene er fornøyde så er det jo supert. De bestemmer jo selv hvordan bryllup de vil ha slik som alle vi andre her inne. Håper du får et flott bryllup! ← Ja nemlig!!!!!!
Elise_ Skrevet 28. februar 2006 #19 Skrevet 28. februar 2006 Vi kjører lavbudsjett og har i utgangspunktet 25000 kr å forholde oss til. Kunne spart mye dersom jeg ville brukt kjolen jeg kjøpte på QXL til 450 kr, men så fant jeg en annen i stedet... Men da er det cateringmat, taxfreee-drikke, gratis lokale, familie-fotograf osv...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå