Gå til innhold

Ekstrem kjærlighetssorg, vet ikke om jeg klarer dette

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Værsåsnill å vær litt greie med meg og plis ikke heng dere opp i greierne med nav og overgangsstønad, da jeg vet det er galt og jeg lurer ikke på noe angående dette..

jeg og kjæresten har bodd sammen i 6 mnd, jeg var en alenemamma til ei på 8 mnd som møtte drømmemannen. Han er den snilleste personen jeg har møtt noen gang. Jeg visste fra dag 1 at dette er mitt livs kjærlighet og han sa det samme. Jeg flyttet fra hjemstedet mitt til byen der han bor, jeg har ingen nettverk her unntatt han og ei venninne. Vi har hatt det helt fantastisk sammen hver eneste dag med hverandre og barna våre (han har 2 stk i barneskolealder). Vi fant ut at jeg skulle ordne meg en leilighet slik at barna våre kunne få litt alenetid med oss + jeg trengte en adresse for å ikke miste overgangsstønaden. Jeg tok over leiligheten 1. november og kjæresten og jeg har tatt inn alle sakene mine. Siden jeg ikke skulle bo i denne leiligheten, tok vi billigste vi fant med svært dårlig standard. Ikke en plass jeg kunne bodd fast med en 1 åring altså. Igår fikk jeg endelig inn alle tingene mine. Kjæresten fikk barna igår og ville være alene med dem da også skulle vi være sammen i helgen. Vi møttes kjapt utenfor huset der han sa han elsket meg. Kort fortalt, så skriver han til meg torsdags kveld at han er usikker på forholdet vårt. Jeg ringer han og han sier at vi kan snakkes på mandag fordi han skal kose seg med barna. (Dette var når de sov). Jeg får til slutt tak i han og spør hva han tenker, og han sier at han vil ta denne samtalen face to face på mandag.. jeg blir sjokkert og helt knust… det natt og jeg sender han mld der jeg skriver at jeg elsker han, han betyr alt for meg og jeg vil gjøre alt for han. Da svarer han at følelsene ikke er gjensidige og vi kan snakkes en annen dag. Dette er HELT SYKT, fordi vi har hatt det perfekte forholdet og jeg har ikke hatt anelse om noe. Han er IIIISKALD. Null følelser, ingen empati. Hørte han satt å gamet da vi snakket på tlf. Det virker sterkt planlagt at han skal dumpe meg samme dagen jeg fikk inn tingene mine i leiligheten.

Jeg syns dette er helt grusomt, jeg hadde fått inn esker og fått montert min og barnet sin seng, det er helt kaos. Men nå er vi stuck der, vi er ikke lengre velkommen hos han. Leiligheten er såååå liten, jeg får så vondt i meg av barnet mitt som plutselig har så liten plass å boltre seg på. Kjærlighetssorgen er enorm. Jeg har så vondt, dette var så uforventet. For tre dager siden planla vi sommerferien til neste år. Fem dager siden booket vi lokalet og mat til julebord. For en uke siden skulle vi kjøpe bil sammen. Vi var nylig å så på forlovelsesringer og han sa han hadde en plan. Hva i alle dager har skjedd her? Jeg ville snakke med moren hans da vi er veldig close og hun er utrolig fin å snakke med, men da fikk jeg vite at det var hun ikke interessert i. 

jeg er så utrolig langt nede. Jeg føler meg som en drittmamma og tenker på om hun hadde hatt det bedre hos noen andre. Jeg følte endelig at livet var litt på stell og at jeg var der jeg ville i livet. Han har stilt opp 100% og ble som en far. Jeg begynte på nettskole i august og han er grunnen til at det er gått rundt. Nå sitter jeg i en pitteliten leilighet der det såvidt er plass til to senger. Jeg har ikke plass til et spisebord heller. Kun plass til sofa, bord og tv. I tillegg bor jeg i en by helt alene og jeg vet ikke hvordan jeg skal få til oppmøte på skolen lengre, da det er etter barnehagen. 

vi skal møtes på mandag og snakke og jeg gruer meg ekstremt. Jeg vil bare forsvinne. Jeg angrer på alt i livet akkurat nå..

Anonymkode: af523...fd6

• Hjerte 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

For tre dager siden planla vi sommerferien til neste år. Fem dager siden booket vi lokalet og mat til julebord. For en uke siden skulle vi kjøpe bil sammen. Vi var nylig å så på forlovelsesringer og han sa han hadde en plan

Liten luring han der. Dere har begge små barn, forholdet er svært ferskt og allerede så mange store endringer, store planer og evig kjærlighet. Beklager, men her burde du satt på bremsen for lenge siden. Du har en lite barn å ta vare på og da må man faktisk være voksen, ta ting med ro og bruke tiden godt FØR man endrer livet til både seg selv og barnet sitt.

Si opp leiligheten og flytt hjem igjen. Og så tar du denne lærepengen med deg neste gang du vil flytte og forlove deg etter kun kort tid

Anonymkode: d9b37...cb0

• Liker 30
  • Hjerte 2
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Værsåsnill å vær litt greie med meg og plis ikke heng dere opp i greierne med nav og overgangsstønad, da jeg vet det er galt og jeg lurer ikke på noe angående dette..

jeg og kjæresten har bodd sammen i 6 mnd, jeg var en alenemamma til ei på 8 mnd som møtte drømmemannen. Han er den snilleste personen jeg har møtt noen gang. Jeg visste fra dag 1 at dette er mitt livs kjærlighet og han sa det samme. Jeg flyttet fra hjemstedet mitt til byen der han bor, jeg har ingen nettverk her unntatt han og ei venninne. Vi har hatt det helt fantastisk sammen hver eneste dag med hverandre og barna våre (han har 2 stk i barneskolealder). Vi fant ut at jeg skulle ordne meg en leilighet slik at barna våre kunne få litt alenetid med oss + jeg trengte en adresse for å ikke miste overgangsstønaden. Jeg tok over leiligheten 1. november og kjæresten og jeg har tatt inn alle sakene mine. Siden jeg ikke skulle bo i denne leiligheten, tok vi billigste vi fant med svært dårlig standard. Ikke en plass jeg kunne bodd fast med en 1 åring altså. Igår fikk jeg endelig inn alle tingene mine. Kjæresten fikk barna igår og ville være alene med dem da også skulle vi være sammen i helgen. Vi møttes kjapt utenfor huset der han sa han elsket meg. Kort fortalt, så skriver han til meg torsdags kveld at han er usikker på forholdet vårt. Jeg ringer han og han sier at vi kan snakkes på mandag fordi han skal kose seg med barna. (Dette var når de sov). Jeg får til slutt tak i han og spør hva han tenker, og han sier at han vil ta denne samtalen face to face på mandag.. jeg blir sjokkert og helt knust… det natt og jeg sender han mld der jeg skriver at jeg elsker han, han betyr alt for meg og jeg vil gjøre alt for han. Da svarer han at følelsene ikke er gjensidige og vi kan snakkes en annen dag. Dette er HELT SYKT, fordi vi har hatt det perfekte forholdet og jeg har ikke hatt anelse om noe. Han er IIIISKALD. Null følelser, ingen empati. Hørte han satt å gamet da vi snakket på tlf. Det virker sterkt planlagt at han skal dumpe meg samme dagen jeg fikk inn tingene mine i leiligheten.

Jeg syns dette er helt grusomt, jeg hadde fått inn esker og fått montert min og barnet sin seng, det er helt kaos. Men nå er vi stuck der, vi er ikke lengre velkommen hos han. Leiligheten er såååå liten, jeg får så vondt i meg av barnet mitt som plutselig har så liten plass å boltre seg på. Kjærlighetssorgen er enorm. Jeg har så vondt, dette var så uforventet. For tre dager siden planla vi sommerferien til neste år. Fem dager siden booket vi lokalet og mat til julebord. For en uke siden skulle vi kjøpe bil sammen. Vi var nylig å så på forlovelsesringer og han sa han hadde en plan. Hva i alle dager har skjedd her? Jeg ville snakke med moren hans da vi er veldig close og hun er utrolig fin å snakke med, men da fikk jeg vite at det var hun ikke interessert i. 

jeg er så utrolig langt nede. Jeg føler meg som en drittmamma og tenker på om hun hadde hatt det bedre hos noen andre. Jeg følte endelig at livet var litt på stell og at jeg var der jeg ville i livet. Han har stilt opp 100% og ble som en far. Jeg begynte på nettskole i august og han er grunnen til at det er gått rundt. Nå sitter jeg i en pitteliten leilighet der det såvidt er plass til to senger. Jeg har ikke plass til et spisebord heller. Kun plass til sofa, bord og tv. I tillegg bor jeg i en by helt alene og jeg vet ikke hvordan jeg skal få til oppmøte på skolen lengre, da det er etter barnehagen. 

vi skal møtes på mandag og snakke og jeg gruer meg ekstremt. Jeg vil bare forsvinne. Jeg angrer på alt i livet akkurat nå..

Bare vær glad til for at det gikk som det gikk før du rakk og bli enda mer involvert. Altså en mann som sier han elsker deg, for så å dumpe deg på denne måten er en ustabil mann. Han er ikke snill, og dette er overhodet ikke drømmemannen. Drømmemannen hadde aldri behandlet deg så usselt som dette. Bra han viste sitt sanne ansikt først som sist.

Du fortjener så mye mer enn dette 💕.

Endret av Irak
  • Liker 14
  • Hjerte 4
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stor klem 🫂

Hold ut så godt det lar seg gjøre, ingen endringer er for evig. Håper dere kan flytte tilbake til hjembyen, så fort det lar seg gjøre ❤️

Det må ha skjedd noe fryktelig rart eller så er det noe galt med han, vet ikke hvorfor noen skal lyve på den måten, bygge og bygge opp for å forlate dem sårbare. Nesten så jeg lurer på om han er svært unnvikende og var med på at dere skulle ha vær deres leilighet for å kunne slå opp.en hvorfor da styre med alle lovnader? 

Anonymkode: f1dca...42e

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke gidd å møt han,han har vel sagt sitt. Si opp flytt tilbake med barnet ditt.

Anonymkode: 99691...17a

• Liker 18
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Ikke gidd å møt han,han har vel sagt sitt. Si opp flytt tilbake med barnet ditt.

Anonymkode: 99691...17a

Jeg har dessverre et lite håp om at mandagen skal komme og at han har endret mening og at ting kan bli sånn som før..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har dessverre et lite håp om at mandagen skal komme og at han har endret mening og at ting kan bli sånn som før..

Du vil altså ha dette tilbake: "Han er IIIISKALD. Null følelser, ingen empati. Hørte han satt å gamet da vi snakket på tlf. Det virker sterkt planlagt at han skal dumpe meg samme dagen jeg fikk inn tingene mine i leiligheten" ?

• Liker 13
  • Nyttig 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vil altså ha dette tilbake: "Han er IIIISKALD. Null følelser, ingen empati. Hørte han satt å gamet da vi snakket på tlf. Det virker sterkt planlagt at han skal dumpe meg samme dagen jeg fikk inn tingene mine i leiligheten" ?

Fram til igår var han helt super. At han er iskald er noe nytt og jeg lurer på hva årsaken er

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nr 1 her er å ringe dine foreldrene og dra hjem til de og bo der litt. Si opp leilighet og flytt tilbake dit du kommer fra og har nettverk. Han her må du bare glemme og gå vidre uten! Han er syk! Dette klarer du! Du må bare glemme hele den perioden her skaff deg hjelp fra nettverket ditt og få de til å hente dere eller dra dit! Aldri se deg tilbake! Ingen normale mennesker gjlr det han gjorde her, det er ingenting å snakke om! Bare dra og ikke gi han tilfredslillelsen av å høre deg tigge og lide!

Anonymkode: 26eb6...eef

• Liker 17
  • Hjerte 1
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Nope. Glem det. Selv om han skulle gjøre det, er det bare en utsettelse av det uunngåelige. Dette vil ikke ende godt, cut your losses, for barnets skyld. Og neste gang har du det ikke så travelt! Neste gang skal du heller ikke utnytte overgangsstønaden.

Anonymkode: df977...861

• Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Du er sykt om du håper på det ! 

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette forholdet kan aldri bli "som før", Ts!

For det sviket han nå har utført mot deg (å miste følelser er ev. en ærlig sak, men måten han har fått deg ut av livet sitt på, den er stygg!), det vil du aldri glemme om du fortsetter sammen med ham.

Du skriver at du og hans mor også var nære, men at hun nå, like plutselig ikke vil ha noe med deg å gjøre. Det tyder på at han også har fortalt løgner om deg til sin mor. Hun på sin side stiller tydeligvis ikke spørsmålstegn ved det, så mest trolig er det større problemer i den familien enn bare din eks! Det er tydeligvis flere der som er iskalde, ikke har følelser og empati! Dermed kan du heller aldri stole på ham/dem igjen!

Du sier at du føler deg som en drittmamma akkurat nå. Men vet du - det at denne mannen nå har avslørt seg selv, før ditt barn er blitt større og både du og barnet er blitt enda mer følelsemessig knyttet til ham, det er akkurat det som nå vil gi deg muligheten til å bli en langt bedre mamma for ditt barn enn du noensinne ville vært om du hadde fortsatt i et forhold til en mann som er så iskald og empatiløs, kynisk og feig... at han velger å dumpe en kvinne med et lite barn på den måten han nå gjorde.

Det spiller absolutt ingen rolle hva årsakene han ev. oppgir er! Det han gjorde nå kan ikke tilgis eller glemmes, så forholdet er nå slutt. For din del og for ditt barns del er dette et gode på sikt, selv om sviket nå er så vondt.

Tror det er veldig viktig nå at du ser ham for den han er - ikke den du trodde han var! Du elsket den mannen du trodde han var. Men den mannen var aldri virkelig, for sine virkelige sider, det er de som han nå viste deg. Uansett hvor mange gode sider han ellers måtte ha, så kan man aldri leve et godt liv sammen med en mann som gjør slik han nå gjorde mot deg! For den han nå har vist at han er, det er en du ikke ville ha sluppet inn på deg hvis han var ærlig med deg fra begynnelsen av - er du ikke enig? Hadde du visst at han så lett kunne bli så iskald og vise null empati mot deg, og i praksis kaste deg og barnet ut på et øyeblikk, så ville du ALDRI ha gått inn i et forhold til ham, det er jeg helt sikker på! Ikke sant?

Og derfor kan du heller bruke energien din nå på litt konstruktivt sinne, for det kan du få mer energi til det du nå må gjøre. Ring i kveld til din famile eller venner der du bodde før, forklar situasjonen og si at du trenger hjelp NÅ!

Hadde det vært meg hadde jeg aldri møtt ham mandag! Jeg hadde bare flyttet fra stedet der og aldri hatt mer med ham å gjøre. Og jeg hadde IKKE gitt ham noen mulighet til å "forklare", for jeg hadde ikke trengt noen forklaring. Det at han har vist at han er i stand til å bli så stygg og iskald, det hadde vært mer enn god nok forklaring på hvorfor JEG valgte ham bort i fremtiden. Greier du det samme, at du greier å innrømme og føle at han er en du ikke kjenner, en mann som er istand til å være virkelig stygg med andre, og at DU derfor velger bort ham nå - så vil alt bli lettere!

Ikke utsett det, ring her og nå til familie eller venner der du kommer fra og be om hjelp! ❤️

Anonymkode: 4739d...611

• Liker 10
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Fram til igår var han helt super. At han er iskald er noe nytt og jeg lurer på hva årsaken er

Jeg vet ikke årsaken til at han gjorde som han gjorde, men pris deg lykkelig for at du aldri behøver å se han igjen. For en mann som gjør dette, han er det noe alvorlig galt med. Selv om han virket å være enda så super!

Ring venninnen din, familie og de du har. Si hva som har skjedd. Si opp leiligheten, flytt hjem. La de hjelpe deg så godt de kan. 

Dette ordner seg dette, men ikke alt med en gang. Du må ta en ting om gangen. Fokusere på det som må gjøres i dag og i morgen, det andre tar du etter hvert. 

Du er sterkere enn du tror, alt går.

Anonymkode: 5e54b...e39

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aldri still spørsmålstegn ved om du er en god mor eller ikke , basert på hva du kan tilby ditt barn av materialisme. Barnet ditt trenger kjærlighet og en god mor. 

Jeg har opplevd noe av det samme, men vi hadde barn sammen. VÆR såååå lykkelig over at han viste sitt sanne jeg så pass tidlig at du kan flytte tilbake og tenke «pytt pytt, det var en hump i livet»…. 

Pust rolig, slett nummeret hans, ikke ta telefonen- iallefall ikkje før du har flytta hjem, og fremstå selvstendig og «uberørt». 

Jeg fremstod ikke uberørt den gangen, og det angra jeg skikkelig på i ettertid.

Vær så snill å ta til deg det som alle skriver. 

Anonymkode: 2a929...57b

• Liker 8
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nr 1 her er å ringe dine foreldrene og dra hjem til de og bo der litt. Si opp leilighet og flytt tilbake dit du kommer fra og har nettverk. Han her må du bare glemme og gå vidre uten! Han er syk! Dette klarer du! Du må bare glemme hele den perioden her skaff deg hjelp fra nettverket ditt og få de til å hente dere eller dra dit! Aldri se deg tilbake! Ingen normale mennesker gjlr det han gjorde her, det er ingenting å snakke om! Bare dra og ikke gi han tilfredslillelsen av å høre deg tigge og lide!

Begge foreldrene mine har problemer og er endten alkoholiker eller rusmisbruker, så jeg kan ikke bo der😔syns det er så trist å ta hun ut av barnehagen nå når hun trives så godt der. Jeg er også veldig fornøyd med den

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Begge foreldrene mine har problemer og er endten alkoholiker eller rusmisbruker, så jeg kan ikke bo der😔syns det er så trist å ta hun ut av barnehagen nå når hun trives så godt der. Jeg er også veldig fornøyd med den

Ånei, du er ekstra sårbar der å.

Huff, for en skikkelig trist brudd 😔

kanskje du bare skal bli å bygge et liv der? 

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Ånei, du er ekstra sårbar der å.

Huff, for en skikkelig trist brudd 😔

kanskje du bare skal bli å bygge et liv der? 

Det er tanken akkurat nå, men det blir så tungt❤️❤️‍🩹

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjerlighetssorg er en stor livskrise i seg selv og måten bruddet ble gjort på er bare grusom. Vi kjenne jo ikke til hele historien eller hans side, men ut i fra din versjon høres han ut som en hjerteløs psykopat som har lekt med følelsene dine. En så psykisk ustabil og hjerteløs mann vil du ikke ha i livet ditt og jo før du fikk se denne siden jo bedre. Du er på en måte heldig at det skjedde nå og ikke senere ihvertfall.

Jeg har selv opplevd å bli slått opp med totalt uventet og jeg vet at disse bruddene ofte er de vanskeligste. Sjokkfasen varer lengre og håpet likeså. 
Og vet det høres vanskelig ut, men det siste du må finne på nå er å tigge om å få ham tilbake. Samme å gi HAM flere sjanser. Selv om det er det du håper på nå. Aldri la ham manipulere deg igjen. Ta ham tilbake og la ham leke med følelsene fine enda mer. Da er sjansen stor for at han vil ødelegge deg totalt. For når han kan dumpe deg så kaldt og upåvirket denne gang, vil han mest sannsynlighet gjøre det igjen. Ogigjen.Til slutt er du helt ødelagt og det vil garantert gå utover morsrollen. Og ikke glem at det er den som betyr mest❤️

Som med alle andre kjærlighetssorger er det beste å innse bruddet raskest mulig og jobbe med å komme deg videre så fort som mulig. Den beste måten er å slette ham. Helst blokkere ham og flytte langt vekk fra ham.

Dette er noe av det jeg angrer mest på i livet at jeg ikke klarte selv da jeg ble dumpet helt uventet. Jeg skammer meg over å si det, men jeg fulgte eksen på sosiale medier daglig de neste ukene og månedene. Det ble rett og slett en besettelse. Og kjærlighetssorgen varte dermed unødvendig lenge. Tror ikke jeg overdriver om jeg sier det må ha vært minst to år. Helt absurd å tenke på noe. Så bortkastede år å gå å sørge for en mann som slett ikke var noen bra mann i utgangspunktet!

Så vær så snill ts! Forsøk så godt du kan å blokkere ham! Og aldri se deg tilbake. Jeg kan love deg at det blir bedre. Og jo før du blokkerer jo fortere går det❤️

Anonymkode: c00bf...217

• Liker 4
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det første som slår meg er dette: https://www.instagram.com/reel/DCZ_vcnTgdT/?utm_source=ig_web_copy_link

Det handler om unnvikende (avoidant) tilknytningsstil. 

Kanskje dette er en ny start for deg? Hva med å høre med huseier om du kan få kort oppsigelsestid/hjelp med datteren din? 

Kjærlighetssorg er grusomt, det tar mye energi, i tillegg til at jeg opplever et svik her. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si opp leiligheten og flytt tilbake. Se på det som en lærepenge. 

Anonymkode: b7ccd...84f

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...