shakini Skrevet 15. november 2024 #1 Skrevet 15. november 2024 Vi har en Scandinavia sofa fra Bolia som begynner å bli ganske skitten. Jeg tenkte å vaske trekkene i vaskemaskinen, men de sitter jo så stramt på putene at jeg nesten ikke får dem av! Jeg ble så redd for at jeg ikke kom til å klare å sette dem på igjen, at jeg ombestemte meg halvveis på første puta og dro på trekket igjen. Nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre. Sofaen er så skitten at vi nesten ikke føler vi kan be folk på besøk lengre. Er det noen her inne som har erfaring med å vaske sånne stramme sofatrekk som kan berolige meg med at dette kommer til å gå bra? Eller er det klokest å leie en tekstil/tepperenser og prøve å rense sofaen mens trekkene fremdeles sitter på putene?
AnonymBruker Skrevet 15. november 2024 #2 Skrevet 15. november 2024 shakini skrev (49 minutter siden): Vi har en Scandinavia sofa fra Bolia som begynner å bli ganske skitten. Jeg tenkte å vaske trekkene i vaskemaskinen, men de sitter jo så stramt på putene at jeg nesten ikke får dem av! Jeg ble så redd for at jeg ikke kom til å klare å sette dem på igjen, at jeg ombestemte meg halvveis på første puta og dro på trekket igjen. Nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre. Sofaen er så skitten at vi nesten ikke føler vi kan be folk på besøk lengre. Er det noen her inne som har erfaring med å vaske sånne stramme sofatrekk som kan berolige meg med at dette kommer til å gå bra? Eller er det klokest å leie en tekstil/tepperenser og prøve å rense sofaen mens trekkene fremdeles sitter på putene? Hvorfor tillater du at sofaen blir så tilgriset da? Her har vi teppe i sofaen der vi sitter og ingen spising eller drikking er tillatt i sofaen. selv om vi HAE sinn,Ølberg. Du får kjøpe pleiemidler i møbelbutikker til å rense stoff med. Eller du får leie deg en møbelrensemaskin da. Anonymkode: 7d014...c8d 1
Sirah Skrevet 15. november 2024 #3 Skrevet 15. november 2024 Du må ta dem på igjen før de har tørket helt. Lurt å være to stk 2 1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2024 #5 Skrevet 15. november 2024 shakini skrev (59 minutter siden): Vi har en Scandinavia sofa fra Bolia som begynner å bli ganske skitten. Jeg tenkte å vaske trekkene i vaskemaskinen, men de sitter jo så stramt på putene at jeg nesten ikke får dem av! Jeg ble så redd for at jeg ikke kom til å klare å sette dem på igjen, at jeg ombestemte meg halvveis på første puta og dro på trekket igjen. Nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre. Sofaen er så skitten at vi nesten ikke føler vi kan be folk på besøk lengre. Er det noen her inne som har erfaring med å vaske sånne stramme sofatrekk som kan berolige meg med at dette kommer til å gå bra? Eller er det klokest å leie en tekstil/tepperenser og prøve å rense sofaen mens trekkene fremdeles sitter på putene? Ikke vask i vaskemaskin, har en venninne som gjorde det. Trekkene krympet så mye at sofaen var ødelagt. Håndvask og skyll godt. Sjekk iallfall at trekket tåler maskinvask før du gjør det. Og vask ett trekk først for å være helt sikker. Jeg håndvasker trekkene på putene og de er like fine etter 10 år. Klipp opp en søppelsekk og tre rundt puten før du drar på trekket, pass på at puten kommer rett vei i trekket. Mye lettere å få trekket på slik. Dra så søppelsekken ut når puten er på plass i trekket. Vips, så er det gjort. Anonymkode: 8760a...9b6 1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2024 #6 Skrevet 15. november 2024 IKKE vask i maskin!jeg har sofa som har trekk som pølseskinn, har tatt av handvasket og tredd på igjen, men man bør være to. Anonymkode: e3928...436
AnonymBruker Skrevet 15. november 2024 #7 Skrevet 15. november 2024 Vask på håndvask program i maskinen og ta på trekkene igjen mens de er fuktige. Anonymkode: b09c2...4e8 2
AnonymBruker Skrevet 15. november 2024 #8 Skrevet 15. november 2024 Jeg vasket mine trekk til Bolia sofa i maskin mange ganger, gikk helt fint. Mener jeg vasket dem på 30 grader, ullvask, eventuelt finvask. Lav sentrifugering. Dra dem på mens de enda er fuktige. Er bare til å bøye putene og stappe inni. Hjelper å være to. Stoffes vi hadde var Nantes mener jeg å huske. Anonymkode: f8374...3b9
Perfume Skrevet 16. november 2024 #9 Skrevet 16. november 2024 Man kan jo leie en slik møbel rense maskin, som ser ut som støvsuger. Det gjør vi. For har samme problem som deg, tør rett og slett ikke ta av.
Sitronterte Skrevet 16. november 2024 #10 Skrevet 16. november 2024 Jeg tenkte det samme når det gjaldt min sofa. Men det har gått kjempebra. Vasker det tritt og ofte.
texas1990 Skrevet 16. november 2024 #11 Skrevet 16. november 2024 Lever de inn på renseri og få de renset hvis de tåler det? De krymper hvert fall ikke i rensemaskinen siden det kun renses med kjemikalier og ikke vann og såpe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå