Gå til innhold

Nordea har tabbe seg igjen - overtar kunder fra Danske bank

petterm

Anbefalte innlegg

Nordea har kjøpt Danske bank. I helga får 235000 kunder nye kontonummer. Kundene har fått beskjed om å oppgi det nye nummeret til arbeidsgiver. Problemet er at de nye kontoene ikke er aktive før mandag, og kundene får ikke tilgang til lønna si.

Jeg ble overført fra Gjensidige bank til Nordea for noen år siden. Overgangen var ganske kaotisk. Dårlig med informasjon. Efaktura som ble trukket fra feil konto. Synd at en så stor bank ikke klarer å veilede på en ok måte.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er vel litt tidlig å si om de har tabbet seg ut enda vel? De jobber med overføring denne helga.

Anonymkode: 53fd7...37a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men man er jo ikke nødt til å beholde banken. Jeg sa opp kundeforholdet før overføringen. Jeg hadde ikke noe ønske om å bli kunde i Nordea. Hadde jeg ønsket det så hadde jeg jo allerede vært Nordea-kunde.

Anonymkode: c3fa5...95f

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

petterm skrev (1 time siden):

Nordea har kjøpt Danske bank. I helga får 235000 kunder nye kontonummer. Kundene har fått beskjed om å oppgi det nye nummeret til arbeidsgiver. Problemet er at de nye kontoene ikke er aktive før mandag, og kundene får ikke tilgang til lønna si.

Jeg ble overført fra Gjensidige bank til Nordea for noen år siden. Overgangen var ganske kaotisk. Dårlig med informasjon. Efaktura som ble trukket fra feil konto. Synd at en så stor bank ikke klarer å veilede på en ok måte.

Du glemte en viktig ting, enkelte Danske Bank kunder får ikke overført boliglånet sitt til Nordea. 
Det er og frivillig å være nedpå den overflyttingen. En hver myndig person kan opprette et hvilken som helst kundeforhold til en hvilken som helst bank. Da unngår de dette varslede kaoset. 
Nei, jeg har ikke Danskebank lengre, mange år siden jeg prøvde dem en kort periode. 

Anonymkode: 53a63...3a1

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er noe kundene selv kunne tatt tak i. Jeg opprettet egen konto i Nordea for noen uker siden. Nettopp for så sikre at lønna kom rett inn, at jeg fikk tilgang på den og at alt skulle gå greit.

Men: Sitter man på gjerdet å venter, uten å ta noen grep selv, så må man også ta høyde for at omstilling og endring ofte har noen skjær i sjøen

Anonymkode: 58da3...cb5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er vanskelig å forandre kontonummer de siste 6 månedene når du har fått mail hver måned med tittel "Nå er det bare 1 måned til du skifter bank"

Slappe folk får sånne problemer, dårlig unnskyldning

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Dette er noe kundene selv kunne tatt tak i. Jeg opprettet egen konto i Nordea for noen uker siden. Nettopp for så sikre at lønna kom rett inn, at jeg fikk tilgang på den og at alt skulle gå greit.

Men: Sitter man på gjerdet å venter, uten å ta noen grep selv, så må man også ta høyde for at omstilling og endring ofte har noen skjær i sjøen

Man forventer at banken gjør prosessen går så glatt som mulig. Det burde være unødvendig at over 200 000 kunder oppretter en ny konto manuelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

petterm skrev (Akkurat nå):

Man forventer at banken gjør prosessen går så glatt som mulig. Det burde være unødvendig at over 200 000 kunder oppretter en ny konto manuelt.

Man kan forvente meget og mangt, men for å sikre seg er det bedre å være proaktiv og være i forkant. For man bør også forvente at omstilling og endring også stort sett alltid fører med seg noe kluss. Og da er det smart å ordne opp selv istedenfor å krysse fingrene og håpe på det beste

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du glemte en viktig ting, enkelte Danske Bank kunder får ikke overført boliglånet sitt til Nordea. 
Det er og frivillig å være nedpå den overflyttingen. En hver myndig person kan opprette et hvilken som helst kundeforhold til en hvilken som helst bank. Da unngår de dette varslede kaoset. 
Nei, jeg har ikke Danskebank lengre, mange år siden jeg prøvde dem en kort periode. 

Anonymkode: 53a63...3a1

Det er gode grunner til at enkelte kunder ikke får ta med kundeforholdet videre til Nordea, det er ikke tilfeldige kunder slik media prøver å framstille det 🤪

Anonymkode: 149a6...65e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er gode grunner til at enkelte kunder ikke får ta med kundeforholdet videre til Nordea, det er ikke tilfeldige kunder slik media prøver å framstille det 🤪

Så du mener det er OK å bli oppsagt fra Danske Bank fordi du har gått over på AAP, men så får du ikke med boliglånet over til Nordea? Og får beskjed om at du må finne deg en bank selv for boliglån? Du har ikke misligholdt, og du eier et hus. Hva gjør du?

Anonymkode: c302f...77b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Så du mener det er OK å bli oppsagt fra Danske Bank fordi du har gått over på AAP, men så får du ikke med boliglånet over til Nordea? Og får beskjed om at du må finne deg en bank selv for boliglån? Du har ikke misligholdt, og du eier et hus. Hva gjør du?

Anonymkode: c302f...77b

Nå er det på ingen måte slike saker som ikke får bli med over da, men helt andre årsaker. Men for all del, du må gjerne finne på egne historier og grunner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...