Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Inspirert av filmen "The 6th sense" som går på tvnorge ikveld, spør jeg dere lesere av Kvinneguiden:

Har DU en spesiell evne?

Noe som går på enten klarsynthet, sterk intuisjon, healing eller andre mer og mindre overnaturlige evner?

Bare svar som anonym, hvis du ikke vil svare med brukernavn..

Jeg selv har ikke noen spesielle evner, annet enn at jeg alltid vet hvordan kjæresten min har det, og veldig ofte vet ordrett hva han skal si før han sier det.

Hva med DEG? :blunke:

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Som mor har jeg etterhvert forstått at det er sant at jeg kan føle på meg når mitt barn har det vondt. Jeg "vet"også ofte ting før de er blitt sagt...

Skrevet

Neeei!!! Elsker den filmen, nå gikk jeg glipp av begynnelsen.. men takk for påminnelsen!

--> Pokker, den er slutt nå... *snufs*

Spesielle evner.. Veel.. Jeg har vel mine intuistiske øyeblikk i blant, som de fleste egentlig. Et par ganger har jeg "visst" at noen var død før jeg ble det fortalt.

Ellers har jeg en unik evne til å rote uten å bevege meg engang, også kan jeg trylle vekk sokker.

Og en gang drømte jeg at venninna mi hadde fått hund, og dagen etter skulle hun fortelle meg noe... :blunke:

Skrevet
Ellers har jeg en unik evne til å rote uten å bevege meg engang, også kan jeg trylle vekk sokker.

Den evnen har jeg også!

Ellers har jeg det også sånn at jeg "vet" hva som skal bli sagt, spesielt av kjæresten min, noen ganger, men tror ikke det er noe særlig overnaturlig ved det. Har vel mer med at jeg kjenner vedkommende så godt at jeg bare "vet", liksom...

Da jeg stilte datteren min et spørsmål her om dagen sa hun:

Jeg visste at du skulle si det!

Ja, du kjenner meg nok ganske godt, du svarte jeg

Ja, jeg har jo bodd sammen med deg i nesten tolv år, vet du :ler:

Skrevet

Jeg er litt heks noen ganger. Dvs at jeg vet hva som skal skje. Intuisjon, jada. Da broren min flyttet sa jeg de fire siste numrene i det nye telefonnummeret hans, før han sa det.

Ellers så trengs det spesielle evner bare for å være meg - krever sin kvinne det, tenker jeg...

Skrevet

Jeg vet også ting før det skjer noen ganger. Intuisjon eller ikke, det skjer i alle fall. :-?

Det kjipe er jo at det alltid er negative ting, aldri positive...

I tillegg vet jeg som regel om en person er død eller ikke når jeg hører om mennesker som er kidnappede/forsvunnet, noen ganger vet jeg hva slags terreng det er der han/hun ligger/befinner seg, og om vedkommede vil bli funnet. Her er det jo positivt når vedkommede faktisk er i live, da. :)

Og så hater jeg gamle hus... :-?

Kunne mye heller tenkt meg å vite de riktige lotto-tallene for eksempel... :lol:

Skrevet

Noen spesielle evner....neeei.... ikke no særlig tror jeg.

Men, jeg har vært sanndrømt en tre-fire ganger. Drømt om spesifikke ting, som tall o.l og fått nyhetene om f.x. penger neste dag, som var akkurat samme tallet som i drømmen. det er litt morsomt da.

Skrevet

Noen mennesker jeg har et nært forhold til har vardøger- Det vil si at jeg f.eks. hører at de kommer hjem før de gjør det. Jeg hører at døra går opp, og at klær blir hengt på knaggen. 10 - 15 minutter etterpå kommer den personen jeg allerede har hørt.

Som sagt - det gjelder ikke alle, men i særlig grad familien.

Intuisjon tror jeg alle kvinner er utstyrt med. Det handler om å tolke og sette sammen alle de ørså opplysningne man stadig får, og jeg tror det er en treningssak. Signalene er så små at det er enkelt å overse dem, og tolkningen av dem skjer ubevisst. Så ved lytte aktivt vet man fort mye mer enn man egentlig vet........

Skrevet

Hadde masse vardøger spesielt da jeg var yngre, 14-15 års alderen.

YRAN

Gjest lilletroll
Skrevet

Jeg har veldig sterk intuisjon, men er desverre ikke synsk ala se lottotall osv :lol:

Skrevet

Jeg har veldig sterk intuisjon, og får alltid beskjed når noen jeg kjenner er død. Men å få inn de rette lottotallene er verre!! :sjarmor:

Skrevet

Jeg er faktisk ganske sanndrømt. Den evnen til å rote har jeg også veldig sterkt utviklet.

Skrevet

Min spesielle evne er at jeg tenker positivt. :hoho:

Dessuten har jeg jo kvinnelig intuisjon.

Melder meg inn i klubben for rotekopper og sokkeløse jeg også. Men deler skylden med en vaskemaskin som spiser sokkene.

Skrevet

Ja, har visstnok en masse evner som ligger "latent" i kroppen min, men disse må læres opp. Mamma er Healer og Reikimaster, så de evnene har jeg arva av henne. Jeg vet jeg har varme hender, men jeg føler ikke tiden er inne til å bruke det ennda. Men det blir nok :wink:

Skrevet

Vardøger ja - det har jeg og resten av familien masse av. Det ligger til farssiden i familien - (hadde glemt dette jeg - det er lenge siden jeg bodde hjemme, og fortsatt er det en så naturlig del at jeg ikke tenker over det en gang)

Skrevet

1. Jeg hører ofte vardøger(telefonen ringer, folk kommer)

2. Tenker på en person for å så få SMS fra den personen i samme øyeblikk

3. Vite at en person ikke kommer på skolen o.l

+ div. andre "små ting".

Ingen overnaturlige evner akkurat.... :roll: Har arvet den sterke intuisjonen fra mamma, hun er i tillegg sanndrømt.

Gjest ¤_Fairytale_¤
Skrevet

Ja, faktisk, det har jeg..

Jeg har veldig ofte dèja vu, altså at jeg liksom tror jeg har vært på det stedet eller sagt visse ting fra før av.

Jeg kan også si det den andre skulle si før han/hun får sagt det. Scary :ler:

Så hører jeg alltid lyder som ingen andre rundt meg hører. F.eks babygråt, en hylende kvinne, ulvehyl osv..

Jeg skremmer meg selv godt med der kan man si :wink:

Skrevet

Det hender jeg har fått vardøger, hvor mye som er tilfeldig er vel noe annet.. Min mor opplevde ofte det samme..

Gjest lilletroll
Skrevet

Jeg kom på noe.....en gang var vi tre venninner som overnattet på samme rom. Vi lå og pratet, men så lukket jeg øynene og da så jeg helt tydelig at det var et hus som brant. Jeg sa det til og med til venninnene mine: Nå brenner det i et stort hvitt hus, sa jeg. De syntes det var litt ekkelt, men enda eklere syntes de det var når de dagen etter leste i avisa at det var et hotell i nabobyen som hadde brent, og fargen på hotellet? Jo det var hvitt!! (og nei, det var IKKE jeg som hadde tent på :ler: ) Sånne ting dukker av og til opp i bevisstheten min....spennende

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...