AnonymBruker Skrevet 15. november 2024 #1 Del Skrevet 15. november 2024 Hadde kanin som ung og ønsker det igjen. Da jeg var ung hadde jeg kaninen i et stort bur. Den var ikke helt renslig i buret, eller jeg tror den prøvde treffe dokassen sin. Da jeg hadde den løs var det avføring overalt (datt ut) og den pleide hoppe opp i møbler og tisse… Om jeg skal ha kanin igjen vil jeg ha den frittgående i leiligheten. Men hva gjorde jeg feil da jeg var ung? Føler jeg må ta inn all informasjon jeg kan før jeg tar det endelige valget, så alle tips settes stor pris på!! Anonymkode: 00c2f...899 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november 2024 #2 Del Skrevet 16. november 2024 Så bra at du ønsker å skaffe deg masse informasjon 🐰 kjøp «den store kaninboka» og meld deg inn i facebook gruppa med samme navn. Da får du egentlig all info du trenger, både om trivsel, mat, dotrening osv og du kan stole på at dette er kunnskap som gjør at du gir kaninene (de må være hvertfall 2) beste forutsetninger for et godt kaninliv ❤️ Anonymkode: 07982...40e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november 2024 #3 Del Skrevet 16. november 2024 Jeg har lest at man bør sette en dokasse under høygitteret (hvis man har det utenfor buret), fordi kaniner ofte gjør fra seg når de sitter og spiser høy. Da passer det jo bra at de sitter i en kasse med spon og kan tisse og bæsje mens de spiser høyet sitt. De går siden tilbake dit de har gjort fra seg før når de må på do. Anonymkode: 29c53...4ad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november 2024 #4 Del Skrevet 16. november 2024 Kaninhold har i årevis vært regelrett tortur for dyrene. Så det gjør godt å lese at du vil sette deg ordentlig inn i hva kaninene (de er flokkdyr) trenger ❤️ Skulle ønske flere gjorde som deg! masse lykke til! 😃 Anonymkode: 2d237...ad3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjonkel-Donkel Skrevet 16. november 2024 #5 Del Skrevet 16. november 2024 Hei. Vi hadde kaniner under oppveksten, god mat. Kanin er det dyret du får mest kjøtt av regnet ut i fra mengde mat de trenger for og bli slaktemodene. De spiser dritten/maten sin en gang til rett i fra rompa, så de utnytter all næring i fra maten. Disse hadde selvsagt bur ute, to delt med bakrom. Disse var veldig renslige, gjorde altid i fra seg i samme hjørnet, ikke forran forhekken. Når vi hadde et nysnekret bur la vi litt dritt der vi ønsket det skulle foregå, og der gjorde de da i fra seg. Så kanskje ta med litt dritt og legg på ønsket plass når du henter den. Tror jammen jeg skal begynne med kanin igjen nå som maten er dyr. Kanin foret vokser jo gratis ute. 👍 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november 2024 #6 Del Skrevet 16. november 2024 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Hadde kanin som ung og ønsker det igjen. Da jeg var ung hadde jeg kaninen i et stort bur. Den var ikke helt renslig i buret, eller jeg tror den prøvde treffe dokassen sin. Da jeg hadde den løs var det avføring overalt (datt ut) og den pleide hoppe opp i møbler og tisse… Om jeg skal ha kanin igjen vil jeg ha den frittgående i leiligheten. Men hva gjorde jeg feil da jeg var ung? Føler jeg må ta inn all informasjon jeg kan før jeg tar det endelige valget, så alle tips settes stor pris på!! Anonymkode: 00c2f...899 Hei. Jeg har 3 frittgående kaniner inne. For det første må du ha minst 2 kaniner og du må kastrere de. Du kan trene de opp til å bli renslige, litt jobb men verdt det. Alt står i den store kaninboka. Lykke til💙 Anonymkode: b30c5...960 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november 2024 #7 Del Skrevet 16. november 2024 De blir 100 stk før du rekker å blunke. Anonymkode: 04be4...0ba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november 2024 #8 Del Skrevet 16. november 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): De blir 100 stk før du rekker å blunke. Anonymkode: 04be4...0ba Hørt om kastrering? Anonymkode: 07982...40e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november 2024 #9 Del Skrevet 16. november 2024 Som en annen over her nevnte, «Den store kaninboka» er et absolutt must! Man kan ikke holde kaniner i bur, og de krever faktisk ganske mye av eier. Normalt norsk kaninhold slik vi har gjort det i åresvis er faktisk tortur for kaniner, så sett deg GODT inn i hva som kreves. Anonymkode: 7478a...1fe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå