Gå til innhold

Skyhøy oppstartspris med elektriker?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hadde nylig elektriker innom for å legge opp et dobbelt stikk. Easy-peasy jobb utført på rundt en halvtime. 

Firmaet, som befinner seg under én km unna, har fakturert en oppstartspris på over 3200,- som "minstepris fakturerbart arbeid" som også skal inkludere firmabil, 5 års garanti på levert materiell og dokumentasjon.

Altså: de må jo komme seg til kunden, dokumentasjon hører vel med til oppdraget og garantien på materiellet ligger vel i kostnaden for det brukte materiellet (som selvfølgelig kom i tillegg). 

Fant ikke svar på google, så forsøker KG som (noen ganger) er det nest beste 😂 Er det vanlig å i det hele tatt ha en oppstartspris? Og i så fall, er dette et normalt nivå? Hva har andre opplevd? Noen som jobber i el-bransjen her?

Anonymkode: b7bf9...4ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det var mye i oppstartspris. Jeg hadde elektriker her i fjor, og ser at de fakturerte 390 kr. eks. mva. i oppmøte, i tillegg til en times arbeid. Jeg sjekker alltid priser før jeg bestiller for å slippe slike overraskelser.

Anonymkode: b1686...e4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Hadde nylig elektriker innom for å legge opp et dobbelt stikk. Easy-peasy jobb utført på rundt en halvtime. 

Firmaet, som befinner seg under én km unna, har fakturert en oppstartspris på over 3200,- som "minstepris fakturerbart arbeid" som også skal inkludere firmabil, 5 års garanti på levert materiell og dokumentasjon.

Altså: de må jo komme seg til kunden, dokumentasjon hører vel med til oppdraget og garantien på materiellet ligger vel i kostnaden for det brukte materiellet (som selvfølgelig kom i tillegg). 

Fant ikke svar på google, så forsøker KG som (noen ganger) er det nest beste 😂 Er det vanlig å i det hele tatt ha en oppstartspris? Og i så fall, er dette et normalt nivå? Hva har andre opplevd? Noen som jobber i el-bransjen her?

Anonymkode: b7bf9...4ac

Avtalte du ikke pris og arbeid i forkant? Det er vanlig for å sikre seg mot slike prissjokk. 

Anonymkode: e6135...ca8

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en voldsom startpris. Anbefaler at du avtaler pris på forhånd for å slippe slike overraskelser. Det høres ut som noen har ført timer med gaffel.

Elektrikere som har vært har, har ikke hatt en slik oppstartspris. Og de har hatt en vesentlig lengre reisevei.

Anonymkode: ae676...3a3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke kontroll på prisene i dag da det er noen år siden jeg var elektriker. Men oppstartsprisen inneholder gjerne at montøren får oppdraget, transport dit, henting av materiell (kanskje hos grossist om bedriften ikke har lager), oppdatering av dokumentasjon via telefon/pc, turen tilbake til bedriften eller neste oppdrag osv. 

Anonymkode: b7b65...347

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...