AnonymBruker Skrevet 15. november #21 Del Skrevet 15. november Helsetilsynet gjorde ikke noe mer ut av det i tilsvarende sak jeg hadde enn at vedkommende fikk en advarsel. Du kan også få sperret din journal for vedkommende, slik at hun aldri mer vil kunne gjøre oppslag der. Anonymkode: 04ae0...6da 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november #22 Del Skrevet 15. november Be fastlegen om å sjekke hvem som har vært inne på journalen. Anonymkode: 17bb5...b8e 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november #23 Del Skrevet 15. november Du melder fra til ledelsen, statsforvalteren eller politiet ang. snoking i din journal. Det er ulovlig å gå inn på journaler uten grunn, dessuten er jo også taushetsplikten brutt her. Anonymkode: 021d0...151 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november #24 Del Skrevet 15. november AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Har du vært inne på helsenorge og sjekket enda? Da får du svaret på at du kan se det uansett hvor helsepersonell har logget seg inn fra. Hos meg står det både fastlege og vikarlege og DPS når de har logget seg inn. Så jo, det skal stå på helsenorge under journal dersom noen har vært inne og snoket. Og dersom du har vært inne og sjekket og det ikke står noe der, så er det kjæresten din som juger til deg. Jeg håper ikke kjæresten din juger til deg, men jeg håper ikke dette er sant allikevel, for det er ganske alvorlig at denne personen har logget seg inn på deg og så fortalt videre til en utenforstående hva som står der. Anonymkode: 84524...cb6 Til meg så står det ingenting. Ikke at fastlegen min har vært inn en gang. Og det vet jeg jo at hun har vært. For jeg har nettopp vært til legen. Er hele Norge oppdatert der inne da? Jeg hører til midt Norge. Anonymkode: eb257...b53 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november #25 Del Skrevet 15. november Hva man kan se av journal på HelseNorge kommer helt an på hvor i landet man bor. Jeg som bor i Midt-Norge har ikke tilgang til verken fastlegejournal eller sykehus i Helse-Midt på HelseNorge, for eksempel. Jeg kan derfor ikke se hvem som har vært inne på journalen min. Men jeg var i kontakt med HelseVest for noen år siden, og det er det eneste som vises på min logg. Anonymkode: dfaa5...4cf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november #26 Del Skrevet 15. november AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Til meg så står det ingenting. Ikke at fastlegen min har vært inn en gang. Og det vet jeg jo at hun har vært. For jeg har nettopp vært til legen. Er hele Norge oppdatert der inne da? Jeg hører til midt Norge. Anonymkode: eb257...b53 Nei, alle bruker det ikke, og alle fastlegekontorer har egne journalsystemer. Men meld ifra til fastlegen og kommuneoverlegen, bør få konsekvenser og få journalen sperret slik at hun ikke får lest mer. Anonymkode: 992bc...325 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november #27 Del Skrevet 15. november På min Helsenorge-journal står det spesifikt «Journaldokumenter fra sykehus», så altså ikke fastlege. Men fastlegen har uansett plikt til å føre innsynslogg over hvem som ser på dine helsedata når, og de har plikt til å levere ut denne til privatpersoner som ber om den. Det heter innsynsbegjæring og er regulert i personopplysningsloven. Anonymkode: 2f775...c0e 4 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november #28 Del Skrevet 15. november Ja siden helse midt Norge ikke er med på det enda så tenker jeg ikke over det. Men nok en grunn til å ikke ha fastlege der jeg bor altså. Har fastlege i storbyen og bor i distriktet selv. Anonymkode: eb257...b53 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november #29 Del Skrevet 15. november AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja siden helse midt Norge ikke er med på det enda så tenker jeg ikke over det. Men nok en grunn til å ikke ha fastlege der jeg bor altså. Har fastlege i storbyen og bor i distriktet selv. Anonymkode: eb257...b53 Alle journalsystem skal føre oversikt over hvem som har sett dokumentene, så bare å be fastlegen om en logg over hvem som har vært inne å sett. Anonymkode: 992bc...325 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november #30 Del Skrevet 15. november AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Hvordan bet du at denne personen har snorket i din journal? Og legekontoret ditt sitt journalsystem? Anonymkode: 364e9...1da Der kom vannet ut av nesen 😄 Anonymkode: ebfee...cea 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november #31 Del Skrevet 15. november AnonymBruker skrev (2 timer siden): Vi ble sammen kort tid etter bruddet deres. Det var følelser som utviklet seg over tid, men han valgte å avslutte med henne før noe skjedde fysisk mellom oss. Anyway. Jeg forstår at hun er sur og lei seg for dette, men i tillegg til å ha baksnakket meg i hele bygda, fått sine barn til å gjøre mine barn utestengt osv, har hun nå fått sin sykepleiervenninne til å sjekke min journal. Hun jobber der jeg har min fastlege. Jeg får høre små drypp fra typen min at hun kommer med stikk som: Åja, hun bruker medisiner for bipolar lidelse, åja, hun var å tok blodprøver, er hun gravid? Osv... Så mistanken er stor. Hva gjør jeg? Jeg kan jo ikke bevise noe... Anonymkode: f1914...dad Ta skjermbilde av loggen utført av henne på helsenorge og meld inn tiø helsetilsynet og politiet med en gang , snakk og med fastlegen din med en gang! Dette er grovt brudd på taushetsplikten! Akkurat derfor burde det vært ulovlig at folk skal kunne sjekke andre sine journaler, burde vært godkjent av evt pasient selv faktisk! Mange personlige ting vi ikke vil dele med andre! Anonymkode: 2ccad...f8f 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november #32 Del Skrevet 15. november Jeg håper du ber om innsyn fra fastlegen din ts og at du anmelder det hvis det stemmer. Og gjerne oppdater oss her, jeg heier på deg! Anonymkode: 7fe47...99f 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november #33 Del Skrevet 15. november AnonymBruker skrev (3 timer siden): Er du sikker på dette? I min helsejournal er det kun sykehuspersonell som er oppført logget inn. Anonymkode: fee17...656 Mulig se som hører inn under helseplattformen i Trøndelagområdet kan dette, vi andre utenfor helsepelattformen kan ikke se annet enn sykehusjournalen. AnonymBruker skrev (3 timer siden): Til meg så står det ingenting. Ikke at fastlegen min har vært inn en gang. Og det vet jeg jo at hun har vært. For jeg har nettopp vært til legen. Er hele Norge oppdatert der inne da? Jeg hører til midt Norge. Anonymkode: eb257...b53 Med mindre du er på helseplattformen så kan ikke fastlegen din eller noen på fastlegekontoret ditt se sykehusjournalen d8n og omvendt. Folk er jo helt uvitende om noe så viktig, utrolig. Er noen inne og leser eller åpner en pasientjournal, så skal der være sikkerhetssystemer som fanger dette opp. Derfor tror jeg faktisk ikke at noen har snorket i ts sin journal. Hun kommer heller ikke tilbake og forklarer seg utfyllende på tidligere spørsmål. Anonymkode: 364e9...1da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november #34 Del Skrevet 15. november AnonymBruker skrev (1 time siden): Mulig se som hører inn under helseplattformen i Trøndelagområdet kan dette, vi andre utenfor helsepelattformen kan ikke se annet enn sykehusjournalen. Med mindre du er på helseplattformen så kan ikke fastlegen din eller noen på fastlegekontoret ditt se sykehusjournalen d8n og omvendt. Folk er jo helt uvitende om noe så viktig, utrolig. Er noen inne og leser eller åpner en pasientjournal, så skal der være sikkerhetssystemer som fanger dette opp. Derfor tror jeg faktisk ikke at noen har snorket i ts sin journal. Hun kommer heller ikke tilbake og forklarer seg utfyllende på tidligere spørsmål. Anonymkode: 364e9...1da Hvilke spørsmål sikter du til da? Ts Anonymkode: f1914...dad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november #35 Del Skrevet 16. november AnonymBruker skrev (9 timer siden): Til meg så står det ingenting. Ikke at fastlegen min har vært inn en gang. Og det vet jeg jo at hun har vært. For jeg har nettopp vært til legen. Er hele Norge oppdatert der inne da? Jeg hører til midt Norge. Anonymkode: eb257...b53 Jeg sjekket nå. Det er to steder det er journaler. En fra sykehus og en fra andre helsekontakter. Den fra sykehuset sto det ingenting på. Det var en hel rekke med oppføringer fra legen på DPS da jeg var der til utredning for ADHD bl.a. Fastlegen sto ikke der, så hun har kanskje et annet sted det blir oppført? Hun har jo tilgang hele tiden og trenger ikke logge inn eksternt? (Eller noe sånt?) Jeg så at ei som var vikar for fastlegen en periode sto i oversikten der. Anonymkode: 84524...cb6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå