Gå til innhold

Mensen 2 gang på to uker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og det er helt ulikt meg. Jeg kan stille klokken etter den. Nå har jeg jammen fått mensen etter 2 uker siden sist og jeg kjenner jeg blir bekymret. Legetime kunne jeg få men må selvsagt vente til mensen er ferdig. Det som bekymrer meg er at det var slik som dette min mor opplevde det før hun fikk bekreftet livmorhals kreft. Derfra gikk det 1 år før hun falt bort. 
Nå vet jeg at det ikke er arvelig, men jeg har alle piggene ute og er bekymret. Jeg tok celleprøve i 2022 med anmodning om ny prøve etter 5 år. 

Jeg har slitt med korsryggsmerter i lang tid og det er påfallende lik opplevelse min mor hadde. Nå vet jeg at KG ikke er noe fasitsvar. Men kan det være noen har lik opplevelse?  

Anonymkode: 18e67...0db

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har opplevd liknende et par ganger. Det har gått en uke mellom menstruasjonen og har vært en uke forsinket. For min del, tenker jeg det er starten på overgangsalderen. 

Anonymkode: 195c1...039

Skrevet

Alder? Vaksiner? Det kan være andre ting som spiller inn. 

Anonymkode: 69264...ef5

Skrevet

Er i en lignende situasjon selv. Har også en mor og en mormor som har hatt livmorhalskreft. Har også mye smerter i korsryggen...

Valgte å vente og se litt og nå er mensen tilbake som vanlig.  

Det er mye som kan påvirke menstruasjonen... Men om du er bekymret så er det bare å bestille seg en time hos legen.

Anonymkode: 91b8b...4b9

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Og det er helt ulikt meg. Jeg kan stille klokken etter den. Nå har jeg jammen fått mensen etter 2 uker siden sist og jeg kjenner jeg blir bekymret. Legetime kunne jeg få men må selvsagt vente til mensen er ferdig. Det som bekymrer meg er at det var slik som dette min mor opplevde det før hun fikk bekreftet livmorhals kreft. Derfra gikk det 1 år før hun falt bort. 
Nå vet jeg at det ikke er arvelig, men jeg har alle piggene ute og er bekymret. Jeg tok celleprøve i 2022 med anmodning om ny prøve etter 5 år. 

Jeg har slitt med korsryggsmerter i lang tid og det er påfallende lik opplevelse min mor hadde. Nå vet jeg at KG ikke er noe fasitsvar. Men kan det være noen har lik opplevelse?  

Anonymkode: 18e67...0db

Syns at med din familiehistorie så ta du heller en kontakt med legen for mye, enn for lite. At mensen kan endre seg er normalt, og korsryggsmerter kan ha mange årsaker - men der er ikke særlig sunt å gå rundt å bekymre seg mye.

Anonymkode: 7065c...f8c

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...