Gå til innhold

Hvitvin i lasagne

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilken hvitvin passer i saus til lasagne? Har en oppskrift hvor det står 75 ml hvitvin.

Anonymkode: 79276...a8d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

en vin som ikke er for søt, det er syren en smaksmessig er interessert i, en tørr ganske nøytral vin gjør seg, den kompletterer sødmen i tomatene  

• Nyttig 1
Skrevet

En rimelig en går fint når det gjelder vin i matlaging. I andre land har de cooking-wine (savner det i Norge). 

Men syntes det var merkelig med hvitvin her. Bruker normalt rødvin i raguen. Og ingenting i sausen. 

Anonymkode: c0bff...b0c

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

En rimelig en går fint når det gjelder vin i matlaging. I andre land har de cooking-wine (savner det i Norge). 

Men syntes det var merkelig med hvitvin her. Bruker normalt rødvin i raguen. Og ingenting i sausen. 

det hender jeg bruker hvitvin i Béchamelsausen, eller litt rødvin i raguen, begge deler funker greit.

Skrevet
Handerrefyren skrev (Akkurat nå):

det hender jeg bruker hvitvin i Béchamelsausen, eller litt rødvin i raguen, begge deler funker greit.

Jeg er vant med rødvin i ragu. Men aldri hvitvin i bechamel. Det må jo i så tilfelle være ikke-tomatbaserte varianter, typ hvit-lasagne, hvit-pasta. 

Skrevet
Handerrefyren skrev (4 minutter siden):

det hender jeg bruker hvitvin i Béchamelsausen,

Aldri hørt om. Jeg har dog alltid rødvin i raguen.

Skrevet

Ja, det er rødvin jeg også har brukt. Men denne oppskriften fra Pastagranny foreslår hvitvin i ragu-delen. Jeg har dobbeltsjekka at jeg leste rett

Anonymkode: 79276...a8d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...