Gå til innhold

Fra offentlig til privat IVF - suksesshistorier?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi har gått fra det offentlige til privat, og skal igang med frys nå etter en runde med totalfrys (overstimulering, havnet på sykehus). Noen som har noen suksesshistorier å dele som ikke lykkes i det offentlige men gjorde det privat?

Anonymkode: 863fa...bce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Vi har gått fra det offentlige til privat, og skal igang med frys nå etter en runde med totalfrys (overstimulering, havnet på sykehus). Noen som har noen suksesshistorier å dele som ikke lykkes i det offentlige men gjorde det privat?

Anonymkode: 863fa...bce

Hvis det ble totalfrys har du vel embryoer i fryseren på det offentlige sykehuset? Men du skal ta nytt uttak/forsøk privat? Å overføre embryoene er det ikke veldig stemning for, for de private aner ikke kvaliteten sykehuset godtar for frys. Hør site episode av Fertilitetspodden med Jon Hausken om dette.

Anonymkode: 73af4...34d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 innsett offentlig (riksen) uten noen positive tester. Gravid på andre innsett privat. 

Gravid med nummer to nå (bare privat). MA på første innsett, gravid på tredje (er 7 mnd på vei).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kone92 skrev (34 minutter siden):

7 innsett offentlig (riksen) uten noen positive tester. Gravid på andre innsett privat. 

Gravid med nummer to nå (bare privat). MA på første innsett, gravid på tredje (er 7 mnd på vei).

Hvilken klinikk? Hvilke medisiner tok du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hvilken klinikk? Hvilke medisiner tok du?

Hausken 😊 Tok blant annet klexane og prednisolon. Resten av medisinene var vel ganske like som på riksen. Hadde dog kort protokoll privat og lang offentlig. Og alle tre gangene jeg ble gravid var det på fryseforsøk i naturlig syklus. Dette gjør vel ikke riksen, så vidt jeg vet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fire venninner som har gått barn med prøverør. Ingen av dem lyktes med de offentlige forsøkene. 

Jeg har inntrykk av at det offentlige har èn oppskrift alle blir kjørt igjennom, som et samlebånd. I det private går de mer inn i rotårsak og forsøker å hjelpe akkurat din kropp. 

Anonymkode: 6a7e8...eeb

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kone92 skrev (56 minutter siden):

Hausken 😊 Tok blant annet klexane og prednisolon. Resten av medisinene var vel ganske like som på riksen. Hadde dog kort protokoll privat og lang offentlig. Og alle tre gangene jeg ble gravid var det på fryseforsøk i naturlig syklus. Dette gjør vel ikke riksen, så vidt jeg vet.

Har hatt flere fryseforsøk i naturlig syklus ved Riksen, så de gjør det når det er det rette. Prøvde styrt syklus først, men medisinene overstyrte ikke syklusen min og det ble derfor byttet til naturlig syklus. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...