AnonymBruker Skrevet fredag kl 09:13 #1 Del Skrevet fredag kl 09:13 Heisann eg ønsker helst Ikkje noe skremsel svar her da èin Ikkje treng bekymre seg mer enn nødvendig eg var og sjekket èin kul i brystet for noen dager siden, legen sa det såg helt uskyldig og snilt ut fibroadenom, men me kan no ta èin vevsprøve , koffor tar hu dette når hu seier at det ser veldig snilt og uskyldig ut ? Er det prosedyre?Sykepleieren når eg var på vei ut og beroliga meg . Sku ringe meg på tirsdag om svaret, for da hadde dei sånn møte Anonymkode: 95cc3...e7a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 10:58 #2 Del Skrevet fredag kl 10:58 AnonymBruker skrev (1 time siden): Heisann eg ønsker helst Ikkje noe skremsel svar her da èin Ikkje treng bekymre seg mer enn nødvendig eg var og sjekket èin kul i brystet for noen dager siden, legen sa det såg helt uskyldig og snilt ut fibroadenom, men me kan no ta èin vevsprøve , koffor tar hu dette når hu seier at det ser veldig snilt og uskyldig ut ? Er det prosedyre?Sykepleieren når eg var på vei ut og beroliga meg . Sku ringe meg på tirsdag om svaret, for da hadde dei sånn møte Anonymkode: 95cc3...e7a Det er helt vanlig prosedyre når du får påvist at du har en kul i brystet som normalt ikke skal være der. Skal inn til vevesprøve selv nå snart etter man har sett en knute i brystet etter en CT jeg gjorde for noe annet her for en liten stund siden. Tok vevsprøve for mange år siden også selvom de tenkte det var ufarlig -var «bare» en ufarlig muskelknute. Anonymkode: 420ef...6f3 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 13:35 #3 Del Skrevet fredag kl 13:35 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er helt vanlig prosedyre når du får påvist at du har en kul i brystet som normalt ikke skal være der. Skal inn til vevesprøve selv nå snart etter man har sett en knute i brystet etter en CT jeg gjorde for noe annet her for en liten stund siden. Tok vevsprøve for mange år siden også selvom de tenkte det var ufarlig -var «bare» en ufarlig muskelknute. Anonymkode: 420ef...6f3 Takk for svar❤️då trenge eg Ikkje gå rundt å bekymre meg med tanke på ka legen sa når hu tok ultralyd Anonymkode: 95cc3...e7a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 13:40 #4 Del Skrevet fredag kl 13:40 Helt normalt at de tar biopsi bare for sikkerhetsskyld. Jeg har fjernet vanncyster flere ganger (kommer ofte tilbake hvis man har hatt det én gang), og både væsken som tappes ut og en liten vevsprøve av "kanten" på cysten blir likevel sendt inn for sikkerhetsskyld hver gang. Anonymkode: eb929...505 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 14:11 #5 Del Skrevet fredag kl 14:11 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Helt normalt at de tar biopsi bare for sikkerhetsskyld. Jeg har fjernet vanncyster flere ganger (kommer ofte tilbake hvis man har hatt det én gang), og både væsken som tappes ut og en liten vevsprøve av "kanten" på cysten blir likevel sendt inn for sikkerhetsskyld hver gang. Anonymkode: eb929...505 Okei :), er vell ganske betryggende når legen seier da ser helt uskyldig og snilt ut ? Hadde vell kje sakt da visst Ikkje ? Å at sykepleier sa på vei ut at når hu sa da var da ganske sikkert Anonymkode: 95cc3...e7a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 14:12 #6 Del Skrevet fredag kl 14:12 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Okei :), er vell ganske betryggende når legen seier da ser helt uskyldig og snilt ut ? Hadde vell kje sakt da visst Ikkje ? Å at sykepleier sa på vei ut at når hu sa da var da ganske sikkert Anonymkode: 95cc3...e7a Tok væske ut av cysten og vevsprøve av den fibroadenomen Anonymkode: 95cc3...e7a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 14:14 #7 Del Skrevet fredag kl 14:14 Normalt. Gjorde det samme selv og det var ikke kreft. Anonymkode: c31a8...1cc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 14:32 #8 Del Skrevet fredag kl 14:32 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Helt normalt at de tar biopsi bare for sikkerhetsskyld. Jeg har fjernet vanncyster flere ganger (kommer ofte tilbake hvis man har hatt det én gang), og både væsken som tappes ut og en liten vevsprøve av "kanten" på cysten blir likevel sendt inn for sikkerhetsskyld hver gang. Anonymkode: eb929...505 Okei ja for eg tenke jo at èin lege vil kje sei da ser uskyldig og snilt ut om da hadde vore èin anelse mistanke om noe annet? Huska eg sa til hu kor letta eg blei no, og både hu og dei andre såg nokk kor nervevrak eg var der inne 😅 Anonymkode: 95cc3...e7a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 15:30 #9 Del Skrevet fredag kl 15:30 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Heisann eg ønsker helst Ikkje noe skremsel svar her da èin Ikkje treng bekymre seg mer enn nødvendig eg var og sjekket èin kul i brystet for noen dager siden, legen sa det såg helt uskyldig og snilt ut fibroadenom, men me kan no ta èin vevsprøve , koffor tar hu dette når hu seier at det ser veldig snilt og uskyldig ut ? Er det prosedyre?Sykepleieren når eg var på vei ut og beroliga meg . Sku ringe meg på tirsdag om svaret, for da hadde dei sånn møte Anonymkode: 95cc3...e7a Dette ble gjort på første sykehustime, raskt og brutalt. Tenk på at det tar promille av tid i løpet av ett langt liv. Anonymkode: 56919...0a0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #10 Del Skrevet 4 timer siden Har selv fibroadenomer. De tok ikke vevsprøve første gang noe jeg ønsket de kunne gjort. Andre gangen ble det gjort. Fikk lokalbedøvelse og fikk en nål som de "skjøt" inn. Kjente ingenting. Måtte holde noe inntil der de stakk i 10 min og fikk ikke arr. Men spørs nok hvor den sitter. Anonymkode: 14ace...48a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå