Gå til innhold

TVn slå seg av etter noen sekunder eller minutter - bytte strømledning?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har en 8 år gammel Panasonic TV som alltid har fungert bra, men igår morges begynte den plutselig å slå seg av etter noen sekunder der den fungerte helt normalt.

Dette pågikk også etter jeg dro ut strømledningen i et halvt minutt. Senere dro jeg den ut i 2 timer, og da fungerte TVn resten av dagen uten å skru seg av.

Idag morges begynte den påan igjen, etter noen minutter der den fungerte.

Noen som har peiling på om det kan være noe med spenningen i strømledningen?

Anonymkode: 78b61...24d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres ut som om det er noe galt med selve strømforsyningen inne i tvn og ikke kabelen, typisk symptom på dårlige kondensatorer. Det er mulig å kjøpe ny strømforsyning eller å reparere den gamle men om det er verdt det på en så gammel tv er en annen sak.

Anonymkode: bcd62...b53

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Har en 8 år gammel Panasonic TV som alltid har fungert bra, men igår morges begynte den plutselig å slå seg av etter noen sekunder der den fungerte helt normalt.

Dette pågikk også etter jeg dro ut strømledningen i et halvt minutt. Senere dro jeg den ut i 2 timer, og da fungerte TVn resten av dagen uten å skru seg av.

Idag morges begynte den påan igjen, etter noen minutter der den fungerte.

Noen som har peiling på om det kan være noe med spenningen i strømledningen?

Kjøp en ny før huset brenner ned. Black month nå. 

Anonymkode: 17dcc...0af

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg stikker innom Power idag og spør om å få låne en annen kabel og ser det an til over helgen, så kjøper jeg evt en ny TV på Black week 😉 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja jeg stikker innom Power idag og spør om å få låne en annen kabel og ser det an til over helgen, så kjøper jeg evt en ny TV på Black week 😉 

Hvis det hadde vært brudd i kabelen så er det to ting som skjer, enten så virker ikke tvn i det hele tatt eller ville dårlig kontakt ført til varmgang i kabelen og det vil du merke ganske raskt med lukt eller røyk.

Anonymkode: bcd62...b53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...