Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal ha et lite selskap i forbindelse med bursdagen min. Hovedvekten av serveringen ligger i det søte hjørnet, men tenker å ha en enkel focaccia med noe smått tilbehør for den salte gane. Spekeskinke var selvsagt for meg, men venninna mi med størst behov for et salt tilbud er jo gravid. Tenker ellers oliven, salatost, pesto og aioli. Men hva kan være et gravidvennlig alternativ til spekeskinke her? 

Anonymkode: 386e2...ed7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det finnes salami gravid kan spise

Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Jeg skal ha et lite selskap i forbindelse med bursdagen min. Hovedvekten av serveringen ligger i det søte hjørnet, men tenker å ha en enkel focaccia med noe smått tilbehør for den salte gane. Spekeskinke var selvsagt for meg, men venninna mi med størst behov for et salt tilbud er jo gravid. Tenker ellers oliven, salatost, pesto og aioli. Men hva kan være et gravidvennlig alternativ til spekeskinke her? 

Røket Laks skal gå fint så lenge pakken er godt innenfor holdbarhetsdato. Servere gjerne med Eggerøre. 

• Liker 1
Skrevet

Kjøp fersk salami (grilstad), den kan gravide spise. 

Anonymkode: 862cf...306

Skrevet

Kan du steke foccachiaen med oppkuttet spekeskinke på toppen? Da er den varmebehandlet og den gravide kan fint spise den.

Anonymkode: c4b37...4ea

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

men venninna mi med størst behov for et salt tilbud er jo gravid.

Denne setningen forstod jeg ikke. Hva mener du her?

Skrevet

Ville kjøpt litt manchego eller annen fast, pasteurisert ost. Eller bare focaccia og aioli, det er også digg.

Anonymkode: 84eaa...5ad

Skrevet
Reign skrev (10 minutter siden):

Denne setningen forstod jeg ikke. Hva mener du her?

At hun er gravid og craver salt? 

Anonymkode: 24b38...33a

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

At hun er gravid og craver salt? 

Hvorfor svarer du på vegne av TS?

Skrevet
Reign skrev (6 minutter siden):

Det er mange grupper mat gravide ikke skal spise, også innen salt mat.. det vet de fleste kvinner, så ts så vel ikke behovet for å poengtere det her på kvinneguiden..? 

Anonymkode: b65bf...4e3

• Liker 2
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er mange grupper mat gravide ikke skal spise, også innen salt mat.. det vet de fleste kvinner, så ts så vel ikke behovet for å poengtere det her på kvinneguiden..? 

Anonymkode: b65bf...4e3

Hvorfor svarer du på vegne av TS, og en annen person?

Ikke stikk nesa di i alt.

Endret av Reign
Skrevet
Reign skrev (20 minutter siden):

Når du ikke skjønner hva ts mener, og det for de fleste av oss er åpenbart omtrent hva ts mener, så er det jo ikke så rart mange svarer deg?

Det var vel ganske klart at ts mente at venninna er den hun tenker har mest behov for noe salt mat, og siden hun ikke kan spise feks spekeskinke som gravid, så lurte ts på om noen hadde noen gode forslag til alternativ.  Dette trenger du ikke ts til å svare på, det kom veldig godt frem av innlegget + overskriften, så jeg skjønner ikke hvorfor du svarer så surt. Har du misforstått hvordan forum fungerer, der mange ulike kommenter på hverandres innspill?

Vi vet riktignok ikke om ts mener venninna trenger mer tilbud av salt mat fordi hun er gravid og har sagt hun blir kvalm av søtmat/craver salt, om dette er antakelser ts gjør fordi hun er gravid, eller om venninna generelt foretrekker salt fremfor søtt. Men det er vel ikke så relevant for å svare på spørsmålet til ts? Var det de nyansene du lurte på?

Anonymkode: 64e9e...50a

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet
Reign skrev (31 minutter siden):

Hvorfor tror du at du kan bestemme hvem som skal svare på noe? 

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
Reign skrev (42 minutter siden):

Fordi det ikke var vanskelig å skjønne

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Når du ikke skjønner hva ts mener, og det for de fleste av oss er åpenbart omtrent hva ts mener, så er det jo ikke så rart mange svarer deg?

Det var vel ganske klart at ts mente at venninna er den hun tenker har mest behov for noe salt mat, og siden hun ikke kan spise feks spekeskinke som gravid, så lurte ts på om noen hadde noen gode forslag til alternativ.  Dette trenger du ikke ts til å svare på, det kom veldig godt frem av innlegget + overskriften, så jeg skjønner ikke hvorfor du svarer så surt. Har du misforstått hvordan forum fungerer, der mange ulike kommenter på hverandres innspill?

Vi vet riktignok ikke om ts mener venninna trenger mer tilbud av salt mat fordi hun er gravid og har sagt hun blir kvalm av søtmat/craver salt, om dette er antakelser ts gjør fordi hun er gravid, eller om venninna generelt foretrekker salt fremfor søtt. Men det er vel ikke så relevant for å svare på spørsmålet til ts? Var det de nyansene du lurte på?

Anonymkode: 64e9e...50a

Snakk om å snakke i mot seg selv da.

AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Hvorfor tror du at du kan bestemme hvem som skal svare på noe? 

Når du stiller spørsmål til Kari, vil du da ha svar fra Per?

AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Fordi det ikke var vanskelig å skjønne

Vel jo, du har bare bestemt deg for at en viss tolkning er rett, når det finnes flere tolkninger. Både jeg og AB...50a er jo inne på at det er flere tolkninger, selv om AB...50a ikke innser at hun snakker i mot seg selv.

Skrevet

Når jeg har spist tapas så er det gjerne stekt chorizo, og det er jo veldig godt til foccacia, så kan man dyppe brødet i oljen ☺️

Anonymkode: 11fc4...f12

Skrevet

Jeg ville spurt henne før jeg hadde kjøpt røkt laks f.eks. Noen er mer forsiktige enn andre med hva de spiser, så da slipper hun å føle på at dette ble kjøpt inn til henne, og så er hun kanskje ikke komfortabel med å spise det. Det vært en del listeriautbrudd i laks og. Stekt chorizo var en god ide om hun liker det :)

Anonymkode: 3a500...95c

• Liker 1
Skrevet

Her var det visst liv! 

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

eller om venninna generelt foretrekker salt fremfor søtt.

Bingo til deg! Jeg kunne servert bare kaker og bakst for min del, men ei i gjengen er veldig mye mer på saltmat enn dessert og søtt. Og når hun i tillegg er gravid så synes jeg det er ekstra ålreit å tilby salt, så hun slipper å trø i seg kun kake når hun er kvalm nok nå og ikke så glad i det fra før.

Stekt spekeskinke går absolutt an, og i alle fall chorizo er bra til focaccia. Ordner seg dette! 

ts

• Hjerte 1
Skrevet

Dadler med bacon/spekeskinke?

Anonymkode: 4dd8c...423

• Liker 1
Skrevet

Hva med kjøttboller? Da blir de så salte som du vil ha de :)

Anonymkode: 177b3...0ad

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...