Gå til innhold

Katt som vekker meg 5 om morgenen og vil ut

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en voksen kastrert hannkatt som er utekatt.

Jeg henter han inn om kvelden og han sover vanligvis til jeg står opp.

Den siste uken har han begynt å stresse med at han MÅ ut i 5/6 tiden, maser og mjauer og roer seg ikke før han har fått viljen sin.

Dette ødelegger søvnen min og føler jeg har små barn igjen.

Det er mildt ute for å være november, men skulle nestan tro det var vår og at katten vårkåt.

En grunn til at han maser er at han må på do og vil ut, men etter en stund går han på do inne men fortsetter å mase om å komme ut etterpå.

Når han stresser for å komme ut men innser at han må bruke doen inne til slutt, mjauer han alltid mens han sitter på do og får inntrykk av at det er klaging.

Er din katt slik nå?

Anonymkode: 981e5...4ef

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da hadde jeg kastet han ut om jeg var oppe og tisset i løpet av natten. 

Anonymkode: 88017...80f

• Liker 1
Skrevet
Tabris skrev (Akkurat nå):

Hva med katteluke?

Bor i blokk og følger katten ned trappen 3 etasjer i morgenkåpe😺

Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Bor i blokk og følger katten ned trappen 3 etasjer i morgenkåpe😺

Ts

😆

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Da hadde jeg kastet han ut om jeg var oppe og tisset i løpet av natten. 

Anonymkode: 88017...80f

Jeg gjør det til slutt, men får ikke sove etterpå.

Jeg har nettopp blitt pensjonist og trenger ikke stå opp tidlig lenger.

Er b menneske og kommer meg ofte ikke i seng før i 01-02 tiden fordi jeg ser film, leser eller scroller på Kg, men nå får jeg ikke mer enn 4-5 t søvn pga katten 😕

Ts 

Skrevet

Jeg ignorer dem om de vekker meg om natten. 
Ja, det er vondt når det skjer flere ganger på en uke, men å lære dem at det hjelper mase, og lære dem vanen med at de slipper ut midt på natta, det orker jeg ikke. 

Anonymkode: 42b39...410

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg ignorer dem om de vekker meg om natten. 
Ja, det er vondt når det skjer flere ganger på en uke, men å lære dem at det hjelper mase, og lære dem vanen med at de slipper ut midt på natta, det orker jeg ikke. 

Anonymkode: 42b39...410

Jeg klarer ikke å stå imot maset hans fordi jeg er redd han pisser inne, for det har han gjort før nemlig.

Tror han vil ut fordi han kjenner lukten av en annen hannkatt.

Like etter at jeg slapp han ut for halvannen time siden, hørte jeg katteslagsmål utenfor😾

Ts

Skrevet

Ts her

Nå har jeg hatt enda en natt der pus vekker meg med mjauing i 05 tiden,🥱 og løper frem og tilbake for å få meg ut av sengen.

Fredagskvelden fikk han så mye kokt sei at han var helt skutt, og sov seg gjennom hele natten uten et mjau.

I går kveld fikk han også fisk, men ville ut  kl 22 og jeg tok han inn igjen 01:30 da jeg la meg.

Tenkte at han kom til å være rolig fordi han nettopp hadde vært ute, men neida han remjet kl 05:15.

Dette går bare ikke da jeg blir ødelagt pga søvnmangel🥴

Akkurat nå har jeg lyst å kvitte meg med katten, men neste gang han er kosete glemmer jeg det

Skrevet

Jeg hadde ignorert han. Mine katter har katteluke, men den er stengt om natten. Så de er pent nødt til å vente med å gå ut til den åpnes i 7-8 tiden. I starten maste de en del om natten og morgenkvisten. Jeg ignorerte det. Nå maser de aldri. De vet at det ikke nytter 

Ikke gi han noe oppmerksomhet når han maser. Skjønner det er slitsomt å høre på. Du får sove med hørselsvern til han gir opp 

Anonymkode: 258e2...3ac

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...