Gå til innhold

Vestlige menn har ikke evnen til å elske kvinner

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du får finne deg en araber så blir du nok lykkeligere.

Anonymkode: 4c4c2...8a0

Det finnes mange andre menn enn vestlige menn og arabere, vet du. Men dette er også gjengs blant norske menn - hate muslimer og polarisere. Nei, jeg siktet ikke til muslimske menn da jeg opprettet innlegget.

Anonymkode: 8c67b...32d

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ikke min erfaring. Du har nok vært uheldig med mennene du har valgt, TS.

Anonymkode: f7e93...3d1

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jeg tror dessverre at mange menn på verdensbasis ikke liker kvinner som personer. De liker oss som ligg, de liker at vi føder og oppdrar barn, de liker at vi tar oss av hus og hjem. Men de foretrekker å være sammen med andre menn. De prioriterer å henge med kompiser heller enn kona. De orker ikke å snakke med oss, vi "maser" og klager. 

Da jeg møtte en mann som virkelig likte meg, ble jeg faktisk overrasket over hvordan forholdet vårt ble. Jeg er førstevalget hans, selv om vi kun skal henge og skravle, eller se tv, eller hva som helst. Jeg er bestevennen hans, og han min. Han er genuint interessert i meg, meningene mine, tankene mine. 

Anonymkode: e35e5...425

Mitt inntrykk er at i den vestlige verden så har forhold blitt en transaksjon. Alt måles i kroner og øre, folk gifter seg ikke, men skriver masse kontrakter ditten og datten, låner hverandre småpenger som må betales tilbake, vippser til hverandre, gir ikke hverandre gaver, deler alt 50/50, selv om dama tjener minst fordi hun jobber redusert for å ta vare på barna mens samboer jobber overtid. Mange ser bare på TV sammen og snakker om barn og hus - ingen felles interesser, dype samtaler, ofte ingen sex etter hvert ut i forholdet, fordi dama har blitt eldre, veier mer og er mer sliten. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Dette er ikke min erfaring. Du har nok vært uheldig med mennene du har valgt, TS.

Anonymkode: f7e93...3d1

Og det har alle andre rundt meg også vært?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er vestlig mann og jeg er i stand til å elske kvinner. 

Problemet er at jeg alltid er mest forelsket og blir Kjell Simen. I livet ellers er jeg selvsikker og en som tar ledelsen, men i forhold blir jeg et fjols.

Anonymkode: 9379f...50b

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har i stor grad et tilsvarende synspunkt men for kvinner.
Åpenbart stemmer jo ingen av de to, selv om man kanskje selv opplever det sånn. Det er mange der ute som er ute etter noe genuint, men datingkulturen her i landet er helt forferdelig, og det er vanskelig å finne noen bra iblant all søpla.

Anonymkode: d90a3...983

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Nå snakker jeg ikke om muslimsk kultur her. Jeg bare ser hvordan folk holder på. For eksempel, når det gjelder økonomi. Et par på jobben min har vært samboere i 20 år. Hun har vært den som var hjemme med barna mens han jobbet masse overtid, ergo hadde hun dårligere lønn og dårligere karrierevekst. De avtalte at hun skulle jobbe redusert da barna var små, slik at han kunne få jobbet overtiden sin. Likevel krever han 50/50 økonomisk fordeling, de har masse forskjellige økonomiske avtaler, og hver krone telles. Dette er altså ikke kjærlighet.

Så for deg er kjærlighet penger, for andre er kjærlighet nærhet, for noen er kjærlighet at man er villig til å dø for personen. Hva man legger i å elske/kjærlighet er forskjellig fra person til person. Det som forbauser meg er at ingen her på kg er utviklet nok til å se slike ting. De tror det bare finnes et synspunkt. Slik som du mener penger er kjærlighet. Det skremmer meg virkelig å se at norge er fult av slike uvitende, tafatte mennesker. Jeg håper virkelig ikke at brukerne her på kg er representative for befolkningen i norge. 

Anonymkode: ab35c...8b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er gift med ikke- vestlig mann. I hans kultur er det å gifte seg med den man stifter familie med en selvfølge, og ekteskapet betyr veldig mye, så det jobber man hardt for å bevare godt på alle måter. Man går ekstrarunder angående kommunikasjon og å prøve å tilpasse seg hverandre til det lykkes egentlig. Å gi opp ekteskapet er kun siste utvei når det uansett ikke nytter. 

I hans kultur er det å varte opp kvinnen veldig viktig. Kvinnen ivaretar mannen naturlig ut fra at kvinner har mye omtanke og omsorg i seg, bærer barna 9 måneder, føder, ammer og har naturlig så mye hun gir som han ikke kan ta over at å gi kvinnen oppmerksomhet og gaver for å vise at man setter pris på henne er å gi tilbake for det kun kvinnen kan og må gi i forholdet, som er store påkjenninger mannen slipper. De sier at det er ingenting menn eller barna kan gi kone/mor som kan veie opp for hva hun gir, men man bør likevel gjøre sitt beste for å prøve å vise respekt for den innsatsen hun har gitt. 

Min mann lager mat og gjør husarbeid også. Angående slikt er han bedre enn mine helnorske ekser, inkludert han som innimellom snakket om hvor kvinneundertrykkende muslimske menn er. Samtidig som ham med største selvfølge oppførte seg nøyaktig som han påsto at muslimer er. 

Minusene finnes selvfølgelig også. Ene ironisk nok at hans mor vil ha tilsvarende respekt og prioritering, og man bør egentlig aldri komme i kamp mot svigermor. Den vil bli ansett som urimelig ugreit, og svigermor vil nok seire. Det er også en annen kultur angående sjalusi. Ikke mer sjalusi enn hos nordmenn etter min erfaring, men mer uttalt og liksom naturlig og normalt at menn er sjalu. Jeg ville dessuten aldri anbefale noen å finne mann i såpass annen kultur av ulike årsaker jeg ikke går inn på her, men kun vurdere dette dersom mannen allerede er vant til norsk kultur. Men ja, det er ofte bedre holdninger til kjærlighet og ekteskapet i andre kulturer, og menn er mer innstilt på å varte opp kvinnen, forføre henne og vise at de setter pris på å ha henne i livet. De skjønner gjerne bedre at sex skal gi begge tilfredsstillelse også. I min manns kultur er det å bli kalt en udugelig elsker noe av det mest skamfulle en mann kan oppleve, og kvinner oppgir dette som skilsmisseårsak dersom de opplever det slik. 

Anonymkode: afa40...505

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Så for deg er kjærlighet penger, for andre er kjærlighet nærhet, for noen er kjærlighet at man er villig til å dø for personen. Hva man legger i å elske/kjærlighet er forskjellig fra person til person. Det som forbauser meg er at ingen her på kg er utviklet nok til å se slike ting. De tror det bare finnes et synspunkt. Slik som du mener penger er kjærlighet. Det skremmer meg virkelig å se at norge er fult av slike uvitende, tafatte mennesker. Jeg håper virkelig ikke at brukerne her på kg er representative for befolkningen i norge. 

Anonymkode: ab35c...8b5

Nei, jeg mener ikke at penger er kjærlighet. Jeg mener at mange vestlige menn forventer at kvinnen bidrar akkurat på millimeteren 50 prosent økonomisk, samtidig som de ofrer seg for mannens karriere og/eller tar unna det meste med hjem og barn. Norge skrives for øvrig med stor forbokstav. Ha respekt for landet ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Nå snakker jeg ikke om muslimsk kultur her. Jeg bare ser hvordan folk holder på. For eksempel, når det gjelder økonomi. Et par på jobben min har vært samboere i 20 år. Hun har vært den som var hjemme med barna mens han jobbet masse overtid, ergo hadde hun dårligere lønn og dårligere karrierevekst. De avtalte at hun skulle jobbe redusert da barna var små, slik at han kunne få jobbet overtiden sin. Likevel krever han 50/50 økonomisk fordeling, de har masse forskjellige økonomiske avtaler, og hver krone telles. Dette er altså ikke kjærlighet.

Folk er forskjellige og her beskriver du en person som elsker penger høyere enn sin samboer. Du finner eksempler på det motsatte også. Forskjellige greier har forskjellig verdi for forskjellige folk.  Jeg liker min kjære bedre enn jeg liker penger.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei, jeg mener ikke at penger er kjærlighet. Jeg mener at mange vestlige menn forventer at kvinnen bidrar akkurat på millimeteren 50 prosent økonomisk, samtidig som de ofrer seg for mannens karriere og/eller tar unna det meste med hjem og barn. Norge skrives for øvrig med stor forbokstav. Ha respekt for landet ditt.

Hvis man ikke liker millimetermenn, så bør man forsøke å sile de ut på et tidlig tidspunkt. Det er sikkert vanskelig. Mange viser ikke sitt sanne ansikt før blomster- og konfektperioden er  over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

ofte ingen sex etter hvert ut i forholdet,

Og det er liksom bare mennene sin feil .... 🙄   Hallo ....  Dette er det nok bare du og feminist-venninnene dine som tror på   :fnise:

Anonymkode: 78f16...a86

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Dette er i hvert fall min konklusjon på bakgrunn av egne erfaringer, det jeg leser på nett, det venninner forteller, og det jeg ser i omgangskretsen. Krav angående utseende, at man forlater kona fordi hun har blitt alvorlig syk eller lagt på seg noe etter flere barnefødsler. Null hjelp i svangerskapet, "svangerskap er ingen sykdom". Bruke likestilling som argument for å ikke hjelpe kona med tunge løft. Total uvilje mot å gifte seg. Null innsats til kurtisering på date. Mange som ikke vil gi gave til jul og bursdag, som aldri gir kona blomster eller stikker innom butikken for å kjøpe hennes favorittdessert. Krav om å få ha masse "venninner", glaning på andre damer, utroskap. Shaming av kvinner som er eldre enn 30. 

Jeg bor sammen med en vestlig mann nå. Barna jeg har fra før, er straks voksne (to av dem er det allerede, den siste går på videregående). Jeg er fortsatt ikke særlig gammel (44 år), men altfor gammel for mange menn som ønsker seg "kvalitetsdamer på 25". Min samboer virket svært seriøs i starten. Så begynte rare greier. Han er snill, arbeidsom, smart og morsom. Men han elsker meg ikke. Blant annet svarte han ja da jeg fridde til ham, for så å bare la det hele "fade ut". Det er seks år siden frieriet, og nå er det helt bombesikkert at han aldri kommer til å gifte seg. Han nekter å kjøpe blomster til meg, fordi HAN ikke liker/ser poenget med å gi blomster. Og flere andre ting.

For min del er det greit slik de er nå. Jeg har ikke noe behov for å hive ham ut. Vi har god sex, kan prate om masse forskjellig, og gjør en del ting sammen. Men etter hvert vil jeg nok velge ro og fred, og avslutter forholdet. Ikke kommer jeg til å lete etter ny partner senere heller.

Kanskje du trenger å skifte nettverk og å være litt mindre på nett? Og kanskje også ta litt mer ansvar for de valgene du selv tar?

Du kan ikke dømme... ikke bare norske, men faktisk også vestlige menn... menn generelt fordi det finnes enkeltmenn som ikke oppfører seg som gode partnere!

Du ramser opp og ramser opp, det er ikke måte på hvor negative vestlige menn har, iflg. deg. En voldsom generalisering, hvor du fremstiller det som om de negative mennene har alle disse negative egenskapene. Ikke noe positivt har du å si om alle vestlige menn...

Så kommer du til det som egentlig er det du reagerer på - nemlig at den mannen som DU har valgt begynte å oppføre seg lite omtenksomt for flere år siden, og at du tydeligvis savner å føle deg sett, føle omsorg. Og du er passiv-aggressiv, fordi du føler at mannen som du fridde til for seks år siden ikke vil gifte seg med deg, og heller ikke elsker deg. Dette har du tydelig følt på lenge, og istedenfor å ta ansvar for eget liv og eget forhold, så velger du å fortsette å leve med denne mannen, selv om du nå er i ferd med å utvikle deg til en bitter kvinne som har begynt å spre mannefiendtlige holdninger.

Jeg er kvinne selv, har opplevd noen ugreie ting fra enkeltmenn, men jeg lar da ikke det få farge mitt syn på alle menn! Ikke gir det meg fordommer mot alle menn heller, selv om jeg har venninner som fra enkeltmenn har opplevd stygge ting. Heldigvis velger mine venner - kvinner og menn - å ikke la enkeltekser få styre deres holdninger resten av livet. De blir gjerne mer forsiktige, bruker gjerne litt mer tid på å bli godt kjent før de involverer seg i noe fast. Men de dømmer da ikke alle menn (eller kvinner, der det er menn som har opplevd slikt) fordi de har møtt enkeltmenn som har vært alt fra ufølsomme, respektløse eller til og med voldelige. 

Du VELGER - du sier det selv! - å fortsette et forhold med en mann som du sier ikke elsker deg, som ikke vil gifte seg med deg. En som ikke ser deg, ikke er villig til å gjøre noe for deg som du setter pris på.

Det at du VELGER dette, det synes jeg er tris for din del! For nå er du selv i ferd med å utvikle ikke rent lite negative holdninger mot menn, så du tar på sett og vis etter de mennene du mener burde behandlet kvinner bra. Du fortjener langt bedre! Men da må du også ta ansvar for eget liv, komme deg ut av et forhold som tydeligvis ikke er sunt for deg, jobbe med bitterheten du har samlet opp over år i dette forholdet. For slik du er nå så er heller ikke du en god partner, du skjuler følelsene dine for ham, du planlegger å kaste ham ut på sikt, og lar dermed også ham leve på en løgn istedenfor at du tar ansvaret du har for eget liv og egen rolle i forholdet. Nå er du ikke bedre enn ham! Og på toppen av alt velger du nå pga. dette å spre hat om alle vestlige menn...

Begynn å ta ansvar for eget liv heller enn det du nå holder på med!

Anonymkode: 2bc06...7cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt feil, men jeg har sjelden møtt kvinner som var interesserte i å bli elsket. Spesielt ikke etnisk norske kvinner, som gjerne har et ekstremt tykt skall det er vanskelig å nå gjennom. Da går jeg selvsagt etter hun som slipper meg inn. Så kan hun som med tid og stunder har blitt bitter være sur for at jeg kan gi det hun egentlig sier hun ville ha til noen andre. Jeg og andre menn jeg vet om fikk oss barn før vi ble altfor gamle, mens jeg kjenner til flere norske kvinner som fortsatt er barnløse og lurer på hvor mannen som kan overøse henne med kjærlighet er. Menn venter ikke mer enn nødvendig, men er flinke til å finne de dørene som er åpne.

Anonymkode: 81695...469

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen er ikke helt bra.

MEN jeg kjenner mange fantastiske menn. Vestlige menn kan absolutt elske damer ❤️

Ikke la krangelen gå for langt, hold på de gode relasjonene.

Anonymkode: b92ec...56b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Jeg tror ikke menn fra andre deler av verden og andre kulturer enn den vestlige er noe spesielt mye bedre. Kulturer som anser skilsmisse som en skam og det er uhørt å skille seg, så de holder ut, men er likegyldig til kona og driver med andre på si, selv om de på papiret har vært gifte i årevis.

Det er helt greit å være enslig. Jeg føler ikke noe behov for å bo sammen med noen eller å ha en partner. Det er jeg ferdig med.

Anonymkode: 4d754...76f

Det her representerer mye fordommer. jeg er selv gift med libanesisk mann, muslim og utrolig fin person. Vi har barn, og barna elsker Libanon og jeg har mange venner der. Mange av vennene mine har forlovet seg, brutt den, og funnet andre de passer bedre sammen med. Sånn er livet og det har alle forståelse for. Ikke noe tabu rundt det. Deri mot har jeg en del venner som sliter med sine «vestlige» menn. Både fordi du økonomisk kontrollerer de - fordi de nekter på liv og død å dele pengene sine med kvinner som jobber ræven av seg hjemme for at mennene skal kunne jobbe. 

Ts. Du burde tenke på deg selv og hva du vil. Du skal absolutt ha for innsatsen, men du hir alt for mye i forhold til hva han gjør. Spar det heller til noen som fortjener det. Kan hende at han ellers er snill osv, men du selv finne ut av om du klarer å leve med det. ❤️

lykke til

Anonymkode: 5eff5...d55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig høyt elsket av min norskfødte mann.

Så.. Jeg går ut fra at forskjellen på du og jeg er at jeg ikke gidder å være i ræva forhold med idiotmannfolk. Jeg fortjener kjærlighet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...