Gå til innhold

Vestlige menn har ikke evnen til å elske kvinner

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dette er i hvert fall min konklusjon på bakgrunn av egne erfaringer, det jeg leser på nett, det venninner forteller, og det jeg ser i omgangskretsen. Krav angående utseende, at man forlater kona fordi hun har blitt alvorlig syk eller lagt på seg noe etter flere barnefødsler. Null hjelp i svangerskapet, "svangerskap er ingen sykdom". Bruke likestilling som argument for å ikke hjelpe kona med tunge løft. Total uvilje mot å gifte seg. Null innsats til kurtisering på date. Mange som ikke vil gi gave til jul og bursdag, som aldri gir kona blomster eller stikker innom butikken for å kjøpe hennes favorittdessert. Krav om å få ha masse "venninner", glaning på andre damer, utroskap. Shaming av kvinner som er eldre enn 30. 

Jeg bor sammen med en vestlig mann nå. Barna jeg har fra før, er straks voksne (to av dem er det allerede, den siste går på videregående). Jeg er fortsatt ikke særlig gammel (44 år), men altfor gammel for mange menn som ønsker seg "kvalitetsdamer på 25". Min samboer virket svært seriøs i starten. Så begynte rare greier. Han er snill, arbeidsom, smart og morsom. Men han elsker meg ikke. Blant annet svarte han ja da jeg fridde til ham, for så å bare la det hele "fade ut". Det er seks år siden frieriet, og nå er det helt bombesikkert at han aldri kommer til å gifte seg. Han nekter å kjøpe blomster til meg, fordi HAN ikke liker/ser poenget med å gi blomster. Og flere andre ting.

For min del er det greit slik de er nå. Jeg har ikke noe behov for å hive ham ut. Vi har god sex, kan prate om masse forskjellig, og gjør en del ting sammen. Men etter hvert vil jeg nok velge ro og fred, og avslutter forholdet. Ikke kommer jeg til å lete etter ny partner senere heller.

Anonymkode: 8c67b...32d

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror ikke menn fra andre deler av verden og andre kulturer enn den vestlige er noe spesielt mye bedre. Kulturer som anser skilsmisse som en skam og det er uhørt å skille seg, så de holder ut, men er likegyldig til kona og driver med andre på si, selv om de på papiret har vært gifte i årevis.

Det er helt greit å være enslig. Jeg føler ikke noe behov for å bo sammen med noen eller å ha en partner. Det er jeg ferdig med.

Anonymkode: 4d754...76f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg tror ikke menn fra andre deler av verden og andre kulturer enn den vestlige er noe spesielt mye bedre. Kulturer som anser skilsmisse som en skam og det er uhørt å skille seg, så de holder ut, men er likegyldig til kona og driver med andre på si, selv om de på papiret har vært gifte i årevis.

Det er helt greit å være enslig. Jeg føler ikke noe behov for å bo sammen med noen eller å ha en partner. Det er jeg ferdig med.

Anonymkode: 4d754...76f

Nå snakker jeg ikke om muslimsk kultur her. Jeg bare ser hvordan folk holder på. For eksempel, når det gjelder økonomi. Et par på jobben min har vært samboere i 20 år. Hun har vært den som var hjemme med barna mens han jobbet masse overtid, ergo hadde hun dårligere lønn og dårligere karrierevekst. De avtalte at hun skulle jobbe redusert da barna var små, slik at han kunne få jobbet overtiden sin. Likevel krever han 50/50 økonomisk fordeling, de har masse forskjellige økonomiske avtaler, og hver krone telles. Dette er altså ikke kjærlighet.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal innrømme at det har blitt ganske ekstreme holdninger hos menn ift. dating her i Skandinavia (og i USA hvor jeg óg har familie). Kun overfladiske teller, og det er så vanlig å ta botox og fillers at menn tror det unaturlige er naturlig. Jeg også møtt menn som tror på fullt alvor at et fullt og velsminket ansikt er usminket fordi man ikke gikk all out på sminken. I tillegg kan man legge til krav om å ikke ha kroppshår, høyt hårfeste, tynt hår, uren hud, smale lepper, små pupper, smal rumpe, tykke ben, lange kjønnslepper, mørke kjønnslepper, ubleket rumpe, normal kroppslukt, osv. osv. Det er ingen ende på visa. Til og med litt tynt, blondt ansiktshår er feil.

Jeg merker óg at det er mye mindre som skal til for at en mann slår opp med dama si i dag. Førstevalget er unge, stramme kvinner som gjør som han vil. En kvinne med ryggrad og egne meninger er turn-off.

Virkerlig dypt tragisk at det har blitt sånn.

Anonymkode: 1a4ab...e02

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Dette er i hvert fall min konklusjon på bakgrunn av egne erfaringer, det jeg leser på nett, det venninner forteller, og det jeg ser i omgangskretsen. Krav angående utseende, at man forlater kona fordi hun har blitt alvorlig syk eller lagt på seg noe etter flere barnefødsler. Null hjelp i svangerskapet, "svangerskap er ingen sykdom". Bruke likestilling som argument for å ikke hjelpe kona med tunge løft. Total uvilje mot å gifte seg. Null innsats til kurtisering på date. Mange som ikke vil gi gave til jul og bursdag, som aldri gir kona blomster eller stikker innom butikken for å kjøpe hennes favorittdessert. Krav om å få ha masse "venninner", glaning på andre damer, utroskap. Shaming av kvinner som er eldre enn 30. 

Jeg bor sammen med en vestlig mann nå. Barna jeg har fra før, er straks voksne (to av dem er det allerede, den siste går på videregående). Jeg er fortsatt ikke særlig gammel (44 år), men altfor gammel for mange menn som ønsker seg "kvalitetsdamer på 25". Min samboer virket svært seriøs i starten. Så begynte rare greier. Han er snill, arbeidsom, smart og morsom. Men han elsker meg ikke. Blant annet svarte han ja da jeg fridde til ham, for så å bare la det hele "fade ut". Det er seks år siden frieriet, og nå er det helt bombesikkert at han aldri kommer til å gifte seg. Han nekter å kjøpe blomster til meg, fordi HAN ikke liker/ser poenget med å gi blomster. Og flere andre ting.

For min del er det greit slik de er nå. Jeg har ikke noe behov for å hive ham ut. Vi har god sex, kan prate om masse forskjellig, og gjør en del ting sammen. Men etter hvert vil jeg nok velge ro og fred, og avslutter forholdet. Ikke kommer jeg til å lete etter ny partner senere heller.

🤔...For langt og detaljert til å være trolling så tar innlegget som et ondsinnet bidrag til kjønnskrigen jeg...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

De avtalte at hun skulle jobbe redusert da barna var små, slik at han kunne få jobbet overtiden sin. Likevel krever han 50/50 økonomisk fordeling, de har masse forskjellige økonomiske avtaler, og hver krone telles. Dette er altså ikke kjærlighet.

Jeg har vanskelig for å dømme et fremmed forhold med «dette er ikke kjærlighet». Kjærlighet kan ta mange former og er ikke nødvendigvis definert av praktiske arrangementer.

Anonymkode: 35ae1...484

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor er det dere møter disse mennene? 
Selv om du snakker av egen erfaring betyr det da ikke at alle er sånn. 

Anonymkode: 25598...82b

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Jeg har vanskelig for å dømme et fremmed forhold med «dette er ikke kjærlighet». Kjærlighet kan ta mange former og er ikke nødvendigvis definert av praktiske arrangementer.

Anonymkode: 35ae1...484

Å la kvinnen du liksom elsker ofre karriere og verdier for at DU skal tjene penger for deg selv, er ikke kjærlighet, men utnyttelse.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Hvor er det dere møter disse mennene? 
Selv om du snakker av egen erfaring betyr det da ikke at alle er sånn. 

Anonymkode: 25598...82b

Les gjerne tråden på KG om en mann som nektet å LÅNE samboer penger for å få fikset en vond tann. For eksempel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Og denne planen din har du informert han om eller?

Eller er du en jævla drittsekk som kaster bort tiden hans for at du skal ha noen å pule på i en periode?

Anonymkode: f5c49...558

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Og denne planen din har du informert han om eller?

Eller er du en jævla drittsekk som kaster bort tiden hans for at du skal ha noen å pule på i en periode?

Anonymkode: f5c49...558

Han kaster bort min tid, jeg kaster bort hans. Han valgte selv å gå tilbake på ekteskapsplanene. Så hans planer er jo å ha noen å pule på en periode. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes nordmenn e generelt flinke med å stille opp med sine barn. De er flinkere til å ta dem med ut eller leke med dem. Hørt mer positivt av norske venner om at mannen hjelper mer til hjemme. Mannen min jobber men jeg går på aap, han har aldri spurt meg om mine penger, men han har alltid betalt husleie og hjelper meg til å vaske huset. Han gjorde alt mens jeg gikk gravid også. Men sku ønske han kunne hjelpe meg mer til å legge barnet vårt eller skifting av bleie. Han er flink når han leker med barnet også. Men våres utenlandske menn generelt, de løfter ikke en finger hjemme. De gjør oss en tjeneste ved å vaske eller rydde. De tilbringer ikke mye tid med sine barn. Her er også skilsmisse blitt vanlig, siden mange damer ikke orker å akseptere det. Men kan si meg enig at våres menn er bedre til å bruke mer penger på oss. Her er det ikke jeg betaler for brød mens du betaler for melk 😂

Endret av Nonish91
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...