AnonymBruker Skrevet 15. november 2024 #1 Skrevet 15. november 2024 I så fall, hva er dine tanker om det? Jeg synes det er rart at vi IGJEN pålegges å bruke ørten arbeidstimer (til nå har vi på min jobb brukt 8, og i tillegg skal vi bruke minst fem til senere) på noe fullstendig virkelighetsfjernt og byråkratisk vissvass. Hvorfor er det slik i det offentlige? Eller kanskje dette egentlig er kjemperelevant og spennende, bare at jeg ikke forstår det? Hilsen frustrert lærer Anonymkode: 4e7d7...106
Knirke Skrevet 15. november 2024 #2 Skrevet 15. november 2024 Jeg vet ikke hva 10 faktor er, men det er vanlig i mange yrker at man må ta diverse online kurs i arbeidstiden. 1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2024 #3 Skrevet 15. november 2024 Aldri hørt om 10 Faktor. Er også lærer. Anonymkode: ff835...8c1 1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2024 #4 Skrevet 15. november 2024 Ja, jobber i helse og vi er gjennom det. Sjefen scoret dårlig, så hun har leid inn interne foredragsholdere for 2 heldagskurs. Obligatorisk oppmøte. Bruker alt for mye tid på dette. Anonymkode: 21bcf...c5b 1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2024 #5 Skrevet 15. november 2024 https://10faktor.no/ Ser hva det er nå. Ja, vi må ta medarbeiderundersøkelser osv. Helt vanlig i de fleste bedrifter, vil jeg tro. Men jeg har ikke tatt akkurat denne. Hva er 10-FAKTOR 10-FAKTOR er KS’ medarbeiderundersøkelse og et verktøy for utvikling av hele organisasjonen. Undersøkelsen er forskningsbasert og i tråd med KS’ arbeidsgiverstrategi «Nyskapende arbeidsgivere». 10-FAKTOR måler faktorer som er avgjørende for at organisasjonen skal oppnå gode resultater, som å utvikle et godt mestringsklima, skape psykologisk trygghet og bidra til at ledere blir mestringsorienterte (mestringsorientert kultur). Anonymkode: ff835...8c1
strilamann Skrevet 15. november 2024 #6 Skrevet 15. november 2024 Det er myye værre i oljebransjen. Jeg har jobbet i amerikansk eid selskap, og har ikke tall på alle meningsløse kurs jeg har tatt.. Jeg har vært på halvdagskurs i "office safety" og lært at jeg ikke har lov til å gå med kaffekopp i trappa, og at om jeg skal bære noe over lenger strek er det bedre å bære med begge hender enn bare en. Jeg har tatt kurs og lært at om noen begynner å skyte på jobben skal jeg gjemme meg bak kopimaskinen. Vi har hatt "winter safety" og lært at på isete fortau bør vi gå som pingviner. (Seriøst, google pingviner som går på is, dette kurset var helt åpenbart skrevet av noen som har hatt all sitt virke i Houston) 2 2 2
AnonymBruker Skrevet 15. november 2024 #7 Skrevet 15. november 2024 Små Norskeide kunnskapsbedrifter/oppstart er nok stedet å være i så måte. Sitat mestringsklima Blæh… Anonymkode: 0ad98...251 1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2024 #8 Skrevet 15. november 2024 Ett eksempel på at det brukes ENORME og totalt unyttige ressurser på byråkrati, konsulenter og svada her til lands. Anonymkode: 96729...78e 5
AnonymBruker Skrevet 15. november 2024 #9 Skrevet 15. november 2024 Vi bruker noe som heter Forbedring mener jeg å huske. Vi har spørreundersøkelser og en haug med møter for å diskutere funnene og gå mer i dybden. Alt fra fysisk til psykososialt arbeidsmiljø, hvordan leder er som leder og hvordan vi trives sammen. Utrolig slitsomt og unødvendig etter min mening. Ja, alle er enig i at åpent kontorlandskap gir dårlig inneklima, ja vi vet at det ikke er noe å gjøre med det, og om ett år kommer vi til å ha et nytt møte der vi kommer frem til akkurat det samme. Anonymkode: 61da9...ecd 2
AnonymBruker Skrevet 15. november 2024 #10 Skrevet 15. november 2024 Høres ut som no skikkelig piss. Anonymkode: b397a...e6b 1
Gjest issoras Skrevet 15. november 2024 #11 Skrevet 15. november 2024 Ja det bruker vi, men har ikke brukt så mye tid på det? Undersøkelsen tar jo ikke lang tid, og så har vi brukt 1-2 timer i teamet for å jobbe med resultatene. I år har kommunen utsatt denne, da man er usikker på om det gir det utbyttet man egentlig ønsker.
AnonymBruker Skrevet 15. november 2024 #12 Skrevet 15. november 2024 strilamann skrev (40 minutter siden): Det er myye værre i oljebransjen. Jeg har jobbet i amerikansk eid selskap, og har ikke tall på alle meningsløse kurs jeg har tatt.. Jeg har vært på halvdagskurs i "office safety" og lært at jeg ikke har lov til å gå med kaffekopp i trappa, og at om jeg skal bære noe over lenger strek er det bedre å bære med begge hender enn bare en. Jeg har tatt kurs og lært at om noen begynner å skyte på jobben skal jeg gjemme meg bak kopimaskinen. Vi har hatt "winter safety" og lært at på isete fortau bør vi gå som pingviner. (Seriøst, google pingviner som går på is, dette kurset var helt åpenbart skrevet av noen som har hatt all sitt virke i Houston) Men det er jo ikke rart, tatt i betraktning IQ-en til den gjengse amerikaner. I USA kan man saksøke produsenten av mikrobølgeovner fordi de ikke hadde en advarsel om at man ikke kan tørke katten sin der, OG vinne frem! Anonymkode: 2c7f4...a9f
AnonymBruker Skrevet 15. november 2024 #13 Skrevet 15. november 2024 strilamann skrev (37 minutter siden): Det er myye værre i oljebransjen. Jeg har jobbet i amerikansk eid selskap, og har ikke tall på alle meningsløse kurs jeg har tatt.. Jeg har vært på halvdagskurs i "office safety" og lært at jeg ikke har lov til å gå med kaffekopp i trappa, og at om jeg skal bære noe over lenger strek er det bedre å bære med begge hender enn bare en. Jeg har tatt kurs og lært at om noen begynner å skyte på jobben skal jeg gjemme meg bak kopimaskinen. Vi har hatt "winter safety" og lært at på isete fortau bør vi gå som pingviner. (Seriøst, google pingviner som går på is, dette kurset var helt åpenbart skrevet av noen som har hatt all sitt virke i Houston) 😂 Ja, søsteren min i oljebransjen må delta på kurs hver gang hun skal på jobbreise utenfor Europa (norsk oljeselskap). Mannen min jobber i annet internasjonalt selskap, de har sånne svada-workshops hele tiden. Da skal de selvfølgelig ut av byen, overnatte på hotell og dill og dall. Som en som jobber i det offentlige er jeg ærlig talt drittlei av alle gangene han er bortreist pga en random ikke-faglig workshop så jeg og min jobb må ta støyten (fordi vi har barn). Han er gjennom mye mer byråkrati enn jeg er i min offentlige jobb... Anonymkode: 5dd9b...b88 1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2024 #14 Skrevet 15. november 2024 Ja, vi må gjennom 10 Faktor. Jeg liker å være med på den. Ledelsen hos oss tar svarene på alvor og vi har fått mye bra endring😊 Anonymkode: 0666c...dcd 1 1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2024 #15 Skrevet 15. november 2024 Må igjennom noe lignende, hos oss kalles det Ark. Anonymkode: 86082...72b
AnonymBruker Skrevet 15. november 2024 #16 Skrevet 15. november 2024 Noen ganger er man takknemlig for å ikke jobbe offentlig sektor. Anonymkode: 89df1...abb 2
AnonymBruker Skrevet 15. november 2024 #17 Skrevet 15. november 2024 Jeg har ingenting mot slike undersøkelser om de faktisk fører til en endring på de områdene de ansatte melder om behov innenfor, men stort sett ser jo alle bedrifter bare på de tallene de liker og fokuserer på de mens de nevner de andre som forbedringpotensiale uten å ha noe konkret plan om forbedring. Da er det bortkastet tid. Anonymkode: 767a9...9a3 1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2024 #18 Skrevet 15. november 2024 strilamann skrev (59 minutter siden): Det er myye værre i oljebransjen. Jeg har jobbet i amerikansk eid selskap, og har ikke tall på alle meningsløse kurs jeg har tatt.. Jeg har vært på halvdagskurs i "office safety" og lært at jeg ikke har lov til å gå med kaffekopp i trappa, og at om jeg skal bære noe over lenger strek er det bedre å bære med begge hender enn bare en. Jeg har tatt kurs og lært at om noen begynner å skyte på jobben skal jeg gjemme meg bak kopimaskinen. Vi har hatt "winter safety" og lært at på isete fortau bør vi gå som pingviner. (Seriøst, google pingviner som går på is, dette kurset var helt åpenbart skrevet av noen som har hatt all sitt virke i Houston) Min mor fikk "anmerkning" og tilsnakk da hun ble observert i å ha gått opp en trapp uten å holde seg i rekkverket. Oljeselskap er sprø. Anonymkode: 65412...74a 1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2024 #19 Skrevet 15. november 2024 Knirke skrev (1 time siden): Jeg vet ikke hva 10 faktor er, men det er vanlig i mange yrker at man må ta diverse online kurs i arbeidstiden. Det er ikke et kurs, men en slags medarbeiderundersøkelse med uklare spørsmål, byråkratiske formuleringer og problemstilling som ikke passer til det vi jobber med. AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja, jobber i helse og vi er gjennom det. Sjefen scoret dårlig, så hun har leid inn interne foredragsholdere for 2 heldagskurs. Obligatorisk oppmøte. Bruker alt for mye tid på dette. Anonymkode: 21bcf...c5b Jeg bare trykka meg gjennom, gadd ikke ta stilling til noe, ingenting blir gjort med det, uansett, og spørsmålene passer ikke til det vi jobber med. Bortkasta tid, ja! Føler du at spørsmålene er relevante eller nyttige? Anonymkode: 4e7d7...106
AnonymBruker Skrevet 15. november 2024 #20 Skrevet 15. november 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): https://10faktor.no/ Ser hva det er nå. Ja, vi må ta medarbeiderundersøkelser osv. Helt vanlig i de fleste bedrifter, vil jeg tro. Men jeg har ikke tatt akkurat denne. Hva er 10-FAKTOR 10-FAKTOR er KS’ medarbeiderundersøkelse og et verktøy for utvikling av hele organisasjonen. Undersøkelsen er forskningsbasert og i tråd med KS’ arbeidsgiverstrategi «Nyskapende arbeidsgivere». 10-FAKTOR måler faktorer som er avgjørende for at organisasjonen skal oppnå gode resultater, som å utvikle et godt mestringsklima, skape psykologisk trygghet og bidra til at ledere blir mestringsorienterte (mestringsorientert kultur). Anonymkode: ff835...8c1 Jeg visste ikke hva 10-faktor er, men jeg jobber i staten, og ja - vi har også medarbeiderundersøkelser. Anonymkode: e7528...02e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå