AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #21 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Timesvis hver dag, og forrige uke spilte han hele natta flere netter. Anonymkode: 01c77...197 Og du har ikkje kobla ut Wi-fien endå? Ver så snill å sjå: https://tv.nrk.no/serie/avlogga Anonymkode: c5266...2a9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carrot Skrevet 3 timer siden #22 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg har sett filmen. Jeg kan godt akseptere at han finner glede i spillverden, men han må fungere på skolen og i familien som førsteprioritet. Det er alt jeg ber om. Men han klarer ikke dette, han blir helt manisk av den spillinga. Anonymkode: 01c77...197 du må forsøke finne ut hvilke behov spillinga dekkerm ikke se på spilingen som et problem, det er en løsning for ham for at han føler seg bedre. Jeg skjønner at det er vanskelig, men du som forelder må jobbe for å gjøre det enklere, ikke verre i form av krav han kanskje ikke klarer fylle tenker jeg. Skole er ikke for alle, ikke den skolen vi har , noen får det rett og slett ikke til desverre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #23 Del Skrevet 3 timer siden Jeg ville gått for positiv forsterkning. Altså: Belønne den adferden du vil ha mer av. Ungdommer lærer ofte bedre av det, enn av negative sanksjoner og straff. Konkret: Jeg ville for eksempel gitt en viss sum til sparing eller spilling for hver dag leksene ble gjort før spilling. Jeg ville avtalt med ham om en belønning for hver uke han er på skolen, er i alle timene og bidrar på skolen. Det er ikke fordi man skal "belønne i hus og ræva", men sette inn positive forsterkere for å bidra til å få mer av den adferden vi ønsker. Da kan belønninger være et veldig fint virkemiddel inntil adferden er såpass implementer i vedkommende at belønning ikke er nødvendig lengre. Anonymkode: 9e40d...127 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meowmere Skrevet 3 timer siden #24 Del Skrevet 3 timer siden (endret) Routeren din har sikkert funksjoner som gjør at du kan sperre ute telefonen, eller andre enheter han har. Det er også mulig å sperre ute i et gitt tidsrom. Endret 3 timer siden av Meowmere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #25 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Jeg har sett filmen. Jeg kan godt akseptere at han finner glede i spillverden, men han må fungere på skolen og i familien som førsteprioritet. Det er alt jeg ber om. Men han klarer ikke dette, han blir helt manisk av den spillinga. Nu har jag inte sett Ibelin men han blev väl knappast manisk av att inte få spela WoW? Det är skillnad på att sitta i d iscord med vänner och spela ett rollespill (MMORPG, som är subscriptionbased ca 150 kr i månaden) sammen på kvällarna jämfört med ett mobilspel(?), som är designat för att sluka pengar. Fråga honom hur mkt han snittar i månaden på det spelet. Är det 500? 1000? 5000? Det att du beskriver han som manisk av ett mobilspel tänker jag är allt du behöver veta för att. Anonymkode: 0c293...ce3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #26 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Husker ikke. Det er på mobilen hans. Anonymkode: 01c77...197 Sorry ass, det er ikke gaming når det er på telefonen haha. Anonymkode: 9b637...0d6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 minutter siden #27 Del Skrevet 8 minutter siden det faktum at det er mobilspill som sluker penger gjør det hele veldig mye mer bekymringsverdig. Det skader han og dere økonomisk og er ikke noe sosialt eller lærerikt slik vanlig gaming kan være. TA kontakt med noen som kan noe om spillavhengighet og snurpe igjen pengesekken! hjelper jo desverre ikke å skru av wifi når han kan bruke mobildata Anonymkode: cc4fd...ae1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå