AnonymBruker Skrevet 15. november #21 Del Skrevet 15. november AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Jeg er enig med TS. Jeg er 42, og er oppdratt slik at samme regler/likes gjelder for alle, vanlig etikette og behandle alle med like mye respekt, som i dette tilfelle, ts skrev hun skulle komme, hun har altså svart hun også, fortjener ikke det også et hjerte? Jeg hadde følt meg uvedkommende selv. Akkurat som når man gratulerer noen med dagen på fb, da utelater man ikke enkelte. Anonymkode: dec88...4f6 Betryggende at det er noen få som skjønner dette om ikke annet. Jeg er yngst av oss som kommer på festen og jeg er 40. Voksne mennesker bør skjønne hvordan man håndterer dette. Jeg vet at enkelte kløner litt med Facebook og jeg har blitt oppringt for råd om liking og kommentering. Hvis det var denne personen som ringer og spør som feilet, så ville det vært forståelig, men personen som inviterte til denne festen og bare ignorerer (om det ikke er glemt) bør vite bedre. Kan naturligvis være bevisst hinting og at alle er best tjent med at jeg ikke kommer neste gang. Anonymkode: 08afa...1bf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 15. november #22 Del Skrevet 15. november (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg vet at enkelte kløner litt med Facebook og jeg har blitt oppringt for råd om liking og kommentering Seriøst? Det er... spesielt... Men hvis du nå er av den oppfatning at "enkelte kløner med facebook" (andre kaller det bare at man bruker det forskjellig, og tror ikke at ens egne valg er de eneste riktige), er det ikke da naturlig å også vise litt toleranse på det området, selv når det gjelder folk som ikke har funnet det nødvendig å rådføre seg med deg om temaet? (Og jeg lurer stadig på hvordan dere som forventer fullstendig likhet i kommunikasjon på sosiale medier og at alle skal rette seg etter akkurat deres standard håndterer dette utenfor skjermen...) Endret 15. november av Daria 10 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november #23 Del Skrevet 15. november Synes at dette er helt sykt. At noen legger så mye mening i en like på Facebook (eller mangel på like). Og så skal vedkommende vise tegn til forståelse for at manglende like ble feil og beklage til deg? Høres helt vilt ut rett og slett. Jeg tror du må se litt innover på deg selv her og finne it hvorfor du sitter å studerer på likes på Facebook. Hadde noen av mine nærme komt og sagt til meg at de ønsket beklagelse på grunn av manglende like på Facebook hadde jeg spurt vedkommende om hen er helt syk i hode eller noe sånn. Altså.. hallo? Anonymkode: f8aaa...91a 12 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november #24 Del Skrevet 15. november AnonymBruker skrev (2 timer siden): Synes at dette er helt sykt. At noen legger så mye mening i en like på Facebook (eller mangel på like). Og så skal vedkommende vise tegn til forståelse for at manglende like ble feil og beklage til deg? Høres helt vilt ut rett og slett. Jeg tror du må se litt innover på deg selv her og finne it hvorfor du sitter å studerer på likes på Facebook. Hadde noen av mine nærme komt og sagt til meg at de ønsket beklagelse på grunn av manglende like på Facebook hadde jeg spurt vedkommende om hen er helt syk i hode eller noe sånn. Altså.. hallo? Anonymkode: f8aaa...91a Dette er urovekkende. 1) komt og sagt til meg. Hvor kommer denne problemstillingen fra? Tydeligvis ditt eget hode. "Komt" er ikke ord. 2. hadde jeg spurt vedkommende om hen er helt syk i hode eller noe sånn. Oi, da er det jo lett å synse om hvem som egentlig er den som er syk i hodet. Anonymkode: 08afa...1bf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
exictence Skrevet 15. november #25 Del Skrevet 15. november Jeg hadde virkelig ikke brydd meg i det hele tatt. Hvis jeg hadde så lyst til å høre fra noen qv de endre, hadde jeg f.eks stilt et spørsmål til en av dem 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november #26 Del Skrevet 15. november Dette er noe av det merkeligste jeg har lest. Du er jo invitert. Det betyr at du ER velkommen. At du blir blodig fornærmet pga. fravær av hjerter og likes på sosiale medier får du ta på din kappe. De andre bryr seg neppe om at du vil straffe dem ved å ikke komme. Det er fryktelig umodent og barnslig av deg. Dra eller ikke dra. Ditt valg. Du er voksen og det er du som bestemmer. Men å ta valg utfra antall hjerter og likes på sosiale medier er..... veldig umodent Anonymkode: 0fbfa...f44 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november #27 Del Skrevet 15. november Daria skrev (4 timer siden): Seriøst? Det er... spesielt... Men hvis du nå er av den oppfatning at "enkelte kløner med facebook" (andre kaller det bare at man bruker det forskjellig, og tror ikke at ens egne valg er de eneste riktige), er det ikke da naturlig å også vise litt toleranse på det området, selv når det gjelder folk som ikke har funnet det nødvendig å rådføre seg med deg om temaet? Dette er en person som for det meste klarer seg helt fint på sosiale medier, da blir forventningene deretter. Mangel på respons virker rart/dårlig overfor meg, men det er også noe andre vil legge merke til. Kanskje ikke alle som får det med seg, men noen av de inviterte vil naturligvis se at jeg har svart og at vedkommende har ignorert eller glemt å respondere. Sikkert vanligst å tenke at det er en glipp, men godt gjort å glippe på dette. Jeg har ikke bestemt meg for om jeg skal nevne dette for noen av de andre, men vurderer å si noe til personen som er den som ringer meg for råd angående sosiale medier. Dette er en person som selv kan reagere på ting, blant annet at det i forbindelse med en annen fest ble fleipet om at vedkommende sitter og driter og at personen som fleipet om driting også har mast litt om hvor denne litt usikre personen parkerer, at det var et annet sted enn de andre osv. Denne usikre personen har vært åpen om at det ikke frister så mye å komme på fester med denne andre personen pga disse tingene, som er av mindre betydning enn at den som inviterer tilsynelatende ignorerer. Anonymkode: 08afa...1bf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november #28 Del Skrevet 15. november exictence skrev (6 minutter siden): Jeg hadde virkelig ikke brydd meg i det hele tatt. Hvis jeg hadde så lyst til å høre fra noen qv de endre, hadde jeg f.eks stilt et spørsmål til en av dem Ingen spørsmål = dette kan jeg ignorere 😐 Anonymkode: 08afa...1bf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november #29 Del Skrevet 15. november AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg mistenker at svaret mitt ikke var godt nok, ja, og at jeg ikke er like entusiastisk som de andre generelt. Hvis det ikke er godt nok og skal straffes, så er jeg ute. Anonymkode: 08afa...1bf Og så har du tenkt å takke nei nestegang bare av prinsipp? Anonymkode: 5d12f...282 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november #30 Del Skrevet 15. november AnonymBruker skrev (9 timer siden): Det er sårt, hadde også følt meg uvelkommen. Anonymkode: 365fc...299 Folk må slutte å føle seg så krenket for ingenting. Dette er garantert en forglemmelse. Noe annet hadde ikke jeg tenkt ut fra kun dette! Anonymkode: bf016...f1f 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november #31 Del Skrevet 15. november AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Og så har du tenkt å takke nei nestegang bare av prinsipp? Anonymkode: 5d12f...282 Ja, mest sannsynlig. Og jeg ville jo vært mer entusiastisk om jeg faktisk gledet meg en del. Jeg takker allerede nei til invitasjoner fra et ektepar i den samme gjengen. Dama er veldig hyggelig og ålreit på alle måter, men gubben ignorerer og forskjellsbehandler på en ganske ugrei måte som gjorde at forrige fest hos dem ble merkelig og lite hyggelig. Anonymkode: 08afa...1bf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november #32 Del Skrevet 15. november AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Folk må slutte å føle seg så krenket for ingenting. Dette er garantert en forglemmelse. Noe annet hadde ikke jeg tenkt ut fra kun dette! Anonymkode: bf016...f1f Det er ingen selvfølge. Jeg blir ikke krenket, sinna, såret. Det er bare dårlig stil. Anonymkode: 08afa...1bf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
exictence Skrevet 15. november #33 Del Skrevet 15. november AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Ingen spørsmål = dette kan jeg ignorere 😐 Anonymkode: 08afa...1bf Hvis du samtidig blir nevnt ved navn? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november #34 Del Skrevet 15. november Helt tilfeldig hva man ser på fb, folk må lære seg at manglende like ikke = misliker. Anonymkode: f7e2b...3b0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november #35 Del Skrevet 15. november Deet er faktisk ikke rart du ikke får like eller hjerte. Anonymkode: 5d12f...282 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym90059005 Skrevet 15. november #36 Del Skrevet 15. november Hvorfor tror du at du er invitert til arrangementet, ts? Siden du tydeligvis, basert på manglende likes/hjerte, mener at ingen liker deg eller ønsker at du er der. 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november #37 Del Skrevet 15. november Anbefaler ts å sjekke ut en app som heter Tankevirus, veldig fin om en sliter med negative tanker💗 Anonymkode: 2384a...248 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AuroraB Skrevet 15. november #38 Del Skrevet 15. november "Er det noen som vet hvorfor Karianne ikke har kommet enda?" "Hun fikk ikke hjerte på svaret sitt på facebook, så derfor kommer hun ikke." Høres dette vettugt ut og noe som andre voksne mennesker faktisk ville forstå? Tror du folk da vil nikke anerkjennende og si "uff så leit" og "nei, så ille" og "det skjønner jeg godt", eller tror du folk vil himle med øynene, le og si "er det mulig?"? Jeger bombesikker på det siste, rett og slett fordi det er en filleting for de fleste. Folk flest gratulerer noen, svarer på noe og sjekker ikke en gang om de har fått en respons på det. Rett og slett fordi det ikke er viktig. Når du da vektlegger noe så sterkt som andre synes er en bagatell, så blir det en mismatch. Du tillegger folk dårlige hensikter og den eneste det til syvende og sist går utover er deg selv. Om du ikke kommer på et arrangement på grunn av manglende likerklikk så er det jo du som sitter hjemme og gnurer. Det å ikke ville dra er litt som å drikke gift og håpe at de andre skal dø. Eller som jeg gjorde som barn, true med å rømme ut i skogen og dø og da kunne de angre, da! Du kan selvfølgelig velge å "ta kampen" og prøve å oppdra alle andre som bruker some, eller så kan du jobbe med deg selv og øve på å ikke bli styrt så mye av hva som skjer på en plattform på nettet. En av valgene bringer deg antagelig mye mer kos, hygge og moro enn det andre. 11 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hactar Skrevet 15. november #39 Del Skrevet 15. november (endret) AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg mistenker at svaret mitt ikke var godt nok, ja, og at jeg ikke er like entusiastisk som de andre generelt. Hvis det ikke er godt nok og skal straffes, så er jeg ute. Anonymkode: 08afa...1bf Så du innser at du ikke er like entusiastisk, men føler deg straffet om motparten er tilsvarende avdempet tilbake til deg? Kanskje sitter de på sin side og tenker at du egentlig er lunken til hele festen, eller så tenker de ikke nøyere over det enn at de matcher din kommunikasjonsform. De ba om avklaring, du svarte på spørmålet, og samtalen er sånn sett ferdig. Kanskje det rett og slett føltes litt malplassert å "elske" et nøkternt saklig svar, uten at de gleder seg noe mindre til at du kommer av den grunn. Glede over arrangement og deltagelse var bare ikke tema for samtalen. Endret 15. november av Hactar 10 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Reign Skrevet 15. november #40 Del Skrevet 15. november AnonymBruker skrev (10 timer siden): Sosiale medier teller ikke. Blablabla. Uenig. Det er en fest og det er et Facebook-arrangement. Jeg har vært på kanskje pga jobb, må evt komme ganske sent. Den som inviterte ba om avklaring fra oss på kanskje, åpent på arrangementet, og der stod det at de som må jobbe kan komme senere. Tre stykker svarte, ingen av var på kanskje, de har vært bekreftede en stund. Alle tre skrev at de gleder seg og fikk hjerter på det. Så kommer jeg, som er blant de som dette er rettet mot, og skriver at jeg kommer og ca når. Null respons. Man kan naturligvis glemme seg. Det har gått et døgn siden jeg skrev. Jeg tenker jo at her er det ikke så interessant om jeg kommer eller ikke, kanskje det til og med er en ulempe om jeg kommer. At personen som inviterte og ba om avklaring ikke responderer ser ikke bra ut for noen. På grunn av dette tenker jeg egentlig at jeg dropper å komme neste gang. Denne gangen får jeg nesten komme, jeg gidder ikke å droppe det og finne på en unnskyldning. Det er uansett folk jeg kjenner og har et ålreit forhold til. Anonymkode: 08afa...1bf Jeg forstod ingenting av dette... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå