AnonymBruker Skrevet 14. november 2024 #1 Skrevet 14. november 2024 Vet om folk som har det, hvordan da? Bare dersom det er for jobb? va om vi bor i lier da når det blir vanskelig? Anonymkode: 3db24...d51
AnonymBruker Skrevet 14. november 2024 #2 Skrevet 14. november 2024 Ingen vet det? Anonymkode: 3db24...d51
AnonymBruker Skrevet 14. november 2024 #3 Skrevet 14. november 2024 Beste er vel at du tar kontakt med NAV å hører. Det er vel ulike kriterier som må oppfylles og behandles individuelt. Anonymkode: 7a516...45f
AnonymBruker Skrevet 14. november 2024 #4 Skrevet 14. november 2024 Om man har garanti fra en potensiell arbeidsgiver, KAN de dekke. (Men da kunne arbeidsgiver betalt og heller trukket det av lønnen) Også om man må omskoleres. Anonymkode: 4e0cd...823
AnonymBruker Skrevet 14. november 2024 #5 Skrevet 14. november 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Om man har garanti fra en potensiell arbeidsgiver, KAN de dekke. (Men da kunne arbeidsgiver betalt og heller trukket det av lønnen) Også om man må omskoleres. Anonymkode: 4e0cd...823 Så syk barn er ikke nok? Bor litt langt unna folk. Utdanning er gratis da så du må bli taxi kjører eller buss? Anonymkode: 3db24...d51
AnonymBruker Skrevet 14. november 2024 #6 Skrevet 14. november 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Så syk barn er ikke nok? Bor litt langt unna folk. Utdanning er gratis da så du må bli taxi kjører eller buss? Anonymkode: 3db24...d51 Spørs vel hvor sykt det er og om det kan bli bedre/friskt? Er det sånn at du får pleiepenger for å ta deg av ditt eget barn så kan du sikkert søke. Anonymkode: 4e0cd...823
AnonymBruker Skrevet 14. november 2024 #7 Skrevet 14. november 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Spørs vel hvor sykt det er og om det kan bli bedre/friskt? Er det sånn at du får pleiepenger for å ta deg av ditt eget barn så kan du sikkert søke. Anonymkode: 4e0cd...823 Nei ikke så sykt, men han tar buss. Anonymkode: 3db24...d51
AnonymBruker Skrevet 14. november 2024 #8 Skrevet 14. november 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vet om folk som har det, hvordan da? Bare dersom det er for jobb? va om vi bor i lier da når det blir vanskelig? Anonymkode: 3db24...d51 På hvilket medisinsk grunnlag mener du Nav skal betale lappen for deg? Bor du i Gokk, så er det ikke Nav sitt ansvar at du skal kunne kjøre bil, men ditt ansvar. Du kan flytte fra Gokk, om det blir for usentralt. At du bor i lier og det er vanskelig, betyr heller ikke at du automatisk fyller helsekravene for å kjøre bil. Før i tiden, fikk folk hjelp med både bil og førerkort fra Nav for å kunne fungere i dagliglivet. Den ordningen forsvant under Høyreregjeringen, og ha Rikke gjenoppstått til tross for fagre løfter fra nåværende regjering, om at dersom de kom til makten så…. AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Nei ikke så sykt, men han tar buss. Anonymkode: 3db24...d51 Da klarer han seg mer enn godt nok. Anonymkode: e0c48...6d1 3 6
AnonymBruker Skrevet 14. november 2024 #9 Skrevet 14. november 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): På hvilket medisinsk grunnlag mener du Nav skal betale lappen for deg? Bor du i Gokk, så er det ikke Nav sitt ansvar at du skal kunne kjøre bil, men ditt ansvar. Du kan flytte fra Gokk, om det blir for usentralt. At du bor i lier og det er vanskelig, betyr heller ikke at du automatisk fyller helsekravene for å kjøre bil. Før i tiden, fikk folk hjelp med både bil og førerkort fra Nav for å kunne fungere i dagliglivet. Den ordningen forsvant under Høyreregjeringen, og ha Rikke gjenoppstått til tross for fagre løfter fra nåværende regjering, om at dersom de kom til makten så…. Da klarer han seg mer enn godt nok. Anonymkode: e0c48...6d1 Men norge hjelper med vidregåene, hvorfor ikke lappen? Jeg hadde blitt bedre på jobb og fått til mer da. Vi får hjelp til hus leie man trenger mange ting når det er vinter og du jobber. Da hadde jeg klart å jobbe og tjene nok selv og vil ikke ha mer hjelp. Anonymkode: 3db24...d51 1
AnonymBruker Skrevet 14. november 2024 #10 Skrevet 14. november 2024 Jeg vet om folk som har fått hjelp til lastebil- og busslappen, men det har jo vært med tanke på å få fast jobb, ikke fordi de bor grisgrendt til og det er litt tungvint. Anonymkode: ba3dd...5e9 1 2
AnonymBruker Skrevet 15. november 2024 #11 Skrevet 15. november 2024 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Men norge hjelper med vidregåene, hvorfor ikke lappen? Jeg hadde blitt bedre på jobb og fått til mer da. Vi får hjelp til hus leie man trenger mange ting når det er vinter og du jobber. Da hadde jeg klart å jobbe og tjene nok selv og vil ikke ha mer hjelp. Anonymkode: 3db24...d51 Norge hjelper ikke med vgs, det er obligatorisk på lik linje med barneskole og ungdomsskole. Så og si ingen trenger førerkort for å kunne leve. Unntakene er funksjonshemmede. Anonymkode: e0c48...6d1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2024 #12 Skrevet 15. november 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Norge hjelper ikke med vgs, det er obligatorisk på lik linje med barneskole og ungdomsskole. Så og si ingen trenger førerkort for å kunne leve. Unntakene er funksjonshemmede. Anonymkode: e0c48...6d1 Nei, man MÅ ikke gå på VGS. Du kan velge nei. Obligatorisk betyr "må" Anonymkode: 3db24...d51
Mardina Skrevet 15. november 2024 #13 Skrevet 15. november 2024 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Men norge hjelper med vidregåene, hvorfor ikke lappen? Jeg hadde blitt bedre på jobb og fått til mer da. Vi får hjelp til hus leie man trenger mange ting når det er vinter og du jobber. Da hadde jeg klart å jobbe og tjene nok selv og vil ikke ha mer hjelp. Anonymkode: 3db24...d51 Hvis Nav skulle ha hjulpet alle som ville ha lappen på bil, så hadde det ikke blitt mye penger igjen til andre som trenger hjelp av Nav. De som får dekket førerkort av Nav er stort sett de som har en jobb innen transport ventende når de er ferdig. Hvermannsen som har valgt å bosette seg i gokk får ikke hjelp til å ta førerkort. Så enten får du spare opp penger selv eller finne noen du kan øvelseskjøre med. 2
nordlending Skrevet 15. november 2024 #14 Skrevet 15. november 2024 Hvis du ikke har råd til førerkort, har du vel heller ikke råd til bil? Da er du nesten like langt (eller kort).
AnonymBruker Skrevet 15. november 2024 #15 Skrevet 15. november 2024 nordlending skrev (3 timer siden): Hvis du ikke har råd til førerkort, har du vel heller ikke råd til bil? Da er du nesten like langt (eller kort). NAV? De burde hjelpe meg mer på å jobbe. Anonymkode: 3db24...d51
Christina82 Skrevet 15. november 2024 #16 Skrevet 15. november 2024 Ryddet for persondebatt. Christina82, mod
Baktus2024 Skrevet 15. november 2024 #17 Skrevet 15. november 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Vet om folk som har det, hvordan da? Bare dersom det er for jobb? va om vi bor i lier da når det blir vanskelig? Anonymkode: 3db24...d51 Lier ? mellom drammen og asker via lier går det buss hvert 15 minutt pluss direktebuss lier oslo busstasjon hver hele time..bor en inn mot sylling er det verre.. 2 1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2024 #18 Skrevet 15. november 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Men norge hjelper med vidregåene, hvorfor ikke lappen? Jeg hadde blitt bedre på jobb og fått til mer da. Vi får hjelp til hus leie man trenger mange ting når det er vinter og du jobber. Da hadde jeg klart å jobbe og tjene nok selv og vil ikke ha mer hjelp. Anonymkode: 3db24...d51 Hvis du ikke har råd til å ta lappen selv og betale for det, har du jo ikke råd til å ha bil heller. Det er svindyrt å ha bil, det koster i drivstoff, forsikring, reparasjoner, og bil-lån. Du har ikke råd til det når du ikke har råd til noen kjøretimer i måneden nå. Så hva skal du med førerkortet? Du har ikke råd til å eie bil. Anonymkode: 54c38...9ff 3
AnonymBruker Skrevet 15. november 2024 #19 Skrevet 15. november 2024 Men hvorfor flytte et sted hvor du er avhengig av bil, når du ikke har lappen? Du får flytte mer sentralt, så du kan ta buss. Jeg flyttet selv fra Oslo, til et mindre sted da jeg var ung, og trengte da lappen, det måtte jeg selvfølgelig betale for selv. Anonymkode: 3959d...a4d 1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2024 #20 Skrevet 15. november 2024 Jeg betalte for serfikatet selv, jeg har 24 og uten fast arbeid (var ringevikar tre forskjellige steder) og betalte alt selv. Jeg inngikk en avtale med kjøreskole at jeg betalte det jeg kunne når jeg kunne. Jeg bor på landet der kollektivtilbudet er tilnærmet ikke eksisterende. Her er vi avhengig av bil, mens du har god tilgang til kollektiv transport. Enten må du klare deg selv og ta lappen, ellers må du klare deg selv slik du gjør i dag. NAV hjelper ikke med dette. Kan du ikke betale serfikatet har du heller ikke råd til bil, drivstoff eller forsikringer. Du kan begynne å planlegge nå, legge av penger, sjekke priser på kjøreskole osv. Men du må klare deg selv på lik linje som oss andre. Arbeider du? Anonymkode: 3fea4...eb7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå