Gå til innhold

Lar dere barnehagebarnet være med andre barn hjem hvor dere ikke kjenner foreldrene?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Så paranoide folk er. Lær heller barna deres at kroppen er privat og ingen voksene skal ta på dem.  

Anonymkode: b4d06...628

Vi gjør jo det også! 

Anonymkode: ba851...01c

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei. Ingen av ungene fikk være med hjem til noen der jeg ikke kjente foreldrene. 

Anonymkode: 2f38d...995

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjærring skrev (5 timer siden):

Men du vet jo ikke hvem av de som ikke er det

Nei samme kan man vel si der hvor en bestefar, tante eller onkel forgriper seg også. Folk man garantert trodde man kjente godt. 

Jeg lever ikke etter en slik tankegang, da kan man aldri slippe barna ut noe sted. 

Anonymkode: 5b687...275

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, første gang var i første klasse, og jeg syntes det var ubehagelig nok. Men da hadde hun i alle fall smartklokke, og jeg hadde "sett an" den andre forelderen, som virket oppegående. Nå bor vi i Oslo, da. Sentralt. Mye rart her. 

Anonymkode: 6c467...793

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke vært borti problemstillingen. Alle foreldre ble kjent gjennom foreldremøter, arrangementer i bhg og bursdagsbesøk hvor foreldre ble med i starten. Først etter 4 års alderen spurte barna om å få være med hverandre hjem. Barn i nabolaget var jo med hverandre ofte men de kjenner vi jo også.

Anonymkode: 44628...49d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ikke så ofte eller til mange forskjellige, men vår eldste har i hvert fall vært det. Hun lekte veldig mye med ei annen jente i banehagen, og vi både hadde med denne jenta hjem, og hun var med hjem til dem et par timer etter barnehagen en gang i blant fra de var mellom 4 og 5 år. Vi ble jo kjent med disse foreldrene etter hvert, men kjente dem ikke så til å begynne med. Vår yngste syns det er skummelt å være med andre hjem, og har ikke vært det alene. Men hun har hatt med venner hjem hvor vi ikke kjenner foreldrene annet enn at vi er på hils i garderoben i barnehagen. I alle disse tilfellene har vi hatt jevnlig kontakt med foreldrene pr. melding med info om hvordan det gikk sånn "her går det fint! Nå leker de med togbane i stuen" og "nå virker xx og xy litt slitne, og det er fint om dere henter litt før avtalt"

Anonymkode: 276f7...542

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har aldri vært hjemme hos noen foreldre i barnehagen eller skolen jeg. Har stått i gangen og ventet på barnet, men har ikke gått inn i stua. Glad det ikke er forventet å invitere inn, for jeg har ikke så lyst å be foreldre på kaffe. Besøk fra barn er hyggelig da. 

Sender jo ikke barnet til vilt fremmede. Vi har jo snakket sammen først. 

Anonymkode: c00b8...d16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan også nevne at de første gangene min begynte å være med andre hjem etter barnehagen, så var det til de hun lekte mest med i gata. Jeg kjente jo naboene og de andre på avdelingen ganske bra, har vært på møter, sommerfest, grøtfest og barnebursdager med de i barnehagen osv. Selv om jeg ikke har vært i huset deres, så følte jeg ikke at de var fremmede. Bor i et trygt strøk der barna i gata leker mye sammen.

Anonymkode: c00b8...d16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor på i en mindre by, så jeg vet stortsett hvem foreldrene er - eller kjenner en venn, tante eller kusine til de f.eks. Men hadde ikke hatt noe problem med å sende ungen på besøk til "ukjente" foreldre heller, har jo sett og snakket med de i bhg i flere år :) Mine har dratt alene på besøk fra de var 2/3 år, alle bor nært bhg, så lettvint å hente om det ikke går bra. 

Anonymkode: 7db65...d39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...