Gå til innhold

Er det jeg som er raringen som reiser mutters alene?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg satt plutselig med noen dager fri og bestilte tur til Polen.  Alene fordi jeg ikke fikk med meg noen på kort varsel. Reaksjonene fra familien: Hvordan har du råd til det da? Fysj så gørr kjedelig det må være å reise alene.  Usj jeg synes synd på deg,jeg som bare har deg selv som selvskap. Hvem gidder å reise alene til Polen? Stakkars deg som må reise alene. Traurig, dyrt, dyrt, dyrt.......

Sannheten er at jeg drar på spa, drikker øl, ser på folkemusikk med dans, hører klezmer og har mine livs opplevelser. Spiser masse mat,  shopper og drar på museum.

Men stemmen i hodet sier at jeg er rar og merkelig, en einstøing.  Er det sant, at jeg er rar som drar alene? 

Anonymkode: cfd05...7c7

• Liker 5
  • Hjerte 12
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Beklager alle skrivefeil, rakk ikke lese korrektur før jeg sendte avgårde 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er de rundt deg som er rare. Er mange som reiser alene på ferie. Jeg har samboer, men tar likevel gjerne en weekend til en by alene, eller annen type ferie. Elsker det.

Anonymkode: d7d63...331

• Liker 12
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei du er ikke rar, du er tøff. 

Anonymkode: 1cdd8...b82

• Liker 10
  • Hjerte 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er absolutt ikke rar, er mange som reiser alene, kos deg på tur 😊

Anonymkode: 14f7d...427

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært i Polen alene - er gift og har barn. Men trengte litt alenetid og alt er billig i Polen, så hvorfor ikke? Gikk på museer, spiste god mat, bodde billig i en fin leilighet og hadde det i grunnen som plommen i egget😊

Anonymkode: 7d7f2...c22

• Liker 9
  • Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har vært i Polen alene - er gift og har barn. Men trengte litt alenetid og alt er billig i Polen, så hvorfor ikke? Gikk på museer, spiste god mat, bodde billig i en fin leilighet og hadde det i grunnen som plommen i egget😊

Hilsen K38

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke det er det minste rart. Høres deilig ut faktisk! Kan jeg bli med? :fnise: Men mange trives ikke i eget selskap så mulig det er derfor de reagerer, de ville ikke likt det selv.

Anonymkode: 9f451...f4e

• Liker 4
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I følge svarene i en annen tråd her som handler om en som skal dra alene på en kombinert jobb/ferie-reise, er du både horekunde, pedofil og det som verre er.

Men det stemmer jo selvfølgelig ikke.
Mange drar på ferie alene. Jeg skulle ønske jeg gjorde det selv.

Anonymkode: 9cbda...68f

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noen ekle og talentløse kommentarer. Jeg har reist en del alene og ofte hatt det helt fantastisk. Ikke vært ensom og ikke kjedet meg. 

Anonymkode: 20a38...b62

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Nei du er ikke rar, du er tøff. 

Anonymkode: 1cdd8...b82

Takk 😊

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

I følge svarene i en annen tråd her som handler om en som skal dra alene på en kombinert jobb/ferie-reise, er du både horekunde, pedofil og det som verre er.

Men det stemmer jo selvfølgelig ikke.
Mange drar på ferie alene. Jeg skulle ønske jeg gjorde det selv.

Anonymkode: 9cbda...68f

Åhh hahahaha 😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

For noen ekle og talentløse kommentarer. Jeg har reist en del alene og ofte hatt det helt fantastisk. Ikke vært ensom og ikke kjedet meg. 

Anonymkode: 20a38...b62

❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jøss, så merkelig. Jeg reiser nesten alltid alene som singel, når det ikke er vennetur, og nå som jeg verken er forelsket eller sammen med noen, så gjør jeg i alle fall det. Da kan en sove så lenge en vil, spise det en vil, sitte på fortauskafeer med hjernetomme blader, gå på utesteder, bare observere folk, drømme litt, komme i snakke med folk etc. Få rimelig spa etc. Jeg har aldri problematisert det. 

Anonymkode: ea1b0...891

• Liker 4
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk mente jeg var rar som gikk alene på kino…

Anonymkode: 9bc32...412

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har reist alene i over 20 år.Noen ganger med familie,men skal jeg være ærlig liker jeg best å reise alene. I allfall de første årene fikk jeg kommentarer."At du tør,er det ikke kjedelig osv"..Noen sa jeg var tøff,tror heller de mente jeg var rar.😄 Skal på en alenetur etter jul,gleder meg til det.🌞

Anonymkode: e4d35...4aa

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Stakkars deg, for en familie du har😳 Høres ut som om de er sjalu eller har det kjipt med seg selv. Hadde trukket meg litt unna. Ingen om trenger folk som dytter en ned. 

Så syns jeg du skal kose deg glugg i hjel på ferie! Å reise på ferie alene er superdigg. Man kan gjøre akkurat som man vil, når man vil. 

Anonymkode: ab86f...852

• Liker 6
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og reise alene er jo helt fantastisk. Du slipper å ta hensyn til noen andre og kan gjøre akkurat det du vil. 

Anonymkode: f41c0...309

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er klart, hvis du er redd for å være alene in the first place, i hverdagen etc., så er det å reise på ferie alene bare ubehagelig. 

Anonymkode: ea1b0...891

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker å reise alene. Har gjort det i mange år så er faktisk ikke sikker på om jeg ville ha reist med noen nå. Setter så pris på friheten til å gjøre hva jeg vil når det passer meg.

Kos deg på tur!

Anonymkode: 6acbc...656

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...