AnonymBruker Skrevet 14. november 2024 #1 Skrevet 14. november 2024 Vi har diskutert dette i avdelingen siden vi skal få inn en ny personalleder snart, og vi har litt innspill i prosessen, og jeg må si at jeg personlig ble litt overrasket av svarene til majoriteten av kollegaene mine som ønsket mye fra leder som jeg ser for meg hører mer hjemme hos HR. Så lurer litt på hva andre tenker. Hva er gode lederegenskaper for deg? Anonymkode: ee36d...ea8
AnonymBruker Skrevet 14. november 2024 #2 Skrevet 14. november 2024 Som en side note. Svært mange ledere har ingen HR-stab/støtte-stab. Og oppgaver som ville tilfalt HR ligger til leder. Anonymkode: 3366b...9d5
AnonymBruker Skrevet 14. november 2024 #3 Skrevet 14. november 2024 En god leder har tillit og gir frihet under ansvar. Anonymkode: 73e3e...720
AnonymBruker Skrevet 14. november 2024 #4 Skrevet 14. november 2024 Min leder er flink til å motivere, man blir sett og hørt. Anonymkode: 75f08...c95 2
AnonymBruker Skrevet 14. november 2024 #5 Skrevet 14. november 2024 En god leder gir frihet under ansvar, er trygg ved at en vet at den aldri blir usaklig selv om noen medarbeidere prøver å vinne sjefens "gunst" på bekostning av andre, og så gir en god leder medarbeidere kompetanseheving, sikrer seg at alle lærer seg det de skal, innen tiden en trenger å komme opp å gå. Anonymkode: f5589...835
AnonymBruker Skrevet 14. november 2024 #6 Skrevet 14. november 2024 En god leder må (i følge meg) - være ærlig - tørre å ta opp saker uansett om de er ubehagelige eller hyggelige. - behandle alle med respekt - er rettferdig - er tilgjengelig - ikke ha beslutningsvegring - ha evne til å endre kurs underveis - innrømme feil - anerkjenne flinke ansatte - være tydelig og presis i kommunikasjon - ha tillitt til ansatte Anonymkode: d5946...d8e 2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå