Gå til innhold

Dunjakke som lekker dun og vanskelige butikkselgere


Snerosa

Anbefalte innlegg

For noen uker siden kjøpte jeg meg en nydelig svart dunjakke fra North Face. 3400kr kostet den, og jeg gledet meg sjukt mye til å begynne å bruke den. Etter knapt ei uke med bruk merket jeg at det begynte å lekke noe sjukt med dun av den. Ikke bare litt, men i mange sømmer og midt på stoffet. Gikk da tilbake til butikken med jakka, og de sa de skulle ta kontakt med North Face - leverandør av jakka. Noen dager senere var jeg innom igjen og fikk se mail fra North Face hvor det sto at dette var det ikke reklamasjonsrett på. De i butikken sa også det samme, og at det var slikt man skulle forvente seg av ei dunjakke med den spesifikke tykkelsen i stoffet og den sømmen. Jeg prøvde å si at man kan jo ikke kjøpe ei så dyr jakke som det lekker så mye dun fra, når de til og med har bedre kvalitet på jakkene fra Cubus som kun koster rundt 1000. Butikkselgerne bare nektet og nektet og sa det bare er sånn med dunjakker. De ga seg til slutt og ga meg pengene tilbake for jakka, men da sa de også noe jeg stusset veldig over;  altså at de aldri ville selge meg en dunjakke igjen og at jeg aldri fikk kjøpe det fra deres butikk... Er det egentlig lov å si slikt? Følte meg som en sjukt vrang og gjerrig kunde, men kan jo ikke godta å kjøpe dyre produkter i elendig kvalitet? Det er jo bare lureri 😥

 

Skal sies at jeg har hatt opptil 5 dunjakker de siste 15 årene. Ingen av de har lekket dun med mindre det har blitt synlig hull på jakka. Aldri opplevd slik dårlig kvalitet før, og North Face er jo kjent for å være bra merke?

Endret av Snerosa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  Snerosa skrev (På 14.11.2024 den 20.06):

Butikkselgerne bare nektet og nektet og sa det bare er sånn med dunjakker. De ga seg til slutt og ga meg pengene tilbake for jakka, men da sa de også noe jeg stusset veldig over;  altså at de aldri ville selge meg en dunjakke igjen og at jeg aldri fikk kjøpe det fra deres butikk... Er det egentlig lov å si slikt? Følte meg som en sjukt vrang og gjerrig kunde, men kan jo ikke godta å kjøpe dyre produkter i elendig kvalitet? Det er jo bare lureri 😥

Ekspander  

Du kan kanskje si hvilken butikk dette var så jeg ikke kommer i skade for å sponse de med penger, eller sånn ca kjede? Dette er noe av det mest uprofesjonelle jeg har hørt! 

Anonymkode: 4b079...a22

  • Liker 9
  • Hjerte 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  AnonymBruker skrev (På 14.11.2024 den 20.08):

Du kan kanskje si hvilken butikk dette var så jeg ikke kommer i skade for å sponse de med penger, eller sånn ca kjede? Dette er noe av det mest uprofesjonelle jeg har hørt! 

Anonymkode: 4b079...a22

Ekspander  

Intersport Oppdal 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men da er det vel bare å dra på Cubus?
Du burde være veldig fornøyd siden du faktisk fikk tilbake pengene

Anonymkode: 32726...3e8

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også ei dunjakke fra North Face, og ikke snakk om at den mister dun. Så jeg ville også tenke at det hadde vært en feil med jakka dersom den hadde mistet mye dun. Hadde helt klart også klaget til butikken, og ikke gitt meg før saken hadde blitt ordnet. Ei jakke til 3400,- skal ikke lekke dun, altså.

Anonymkode: 8f7b0...8bf

  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  Snerosa skrev (På 14.11.2024 den 20.10):

Intersport Oppdal 

Ekspander  

Den butikken kommer jeg ikke til å handle på uansett hvor nøden jeg er.

Anonymkode: 8f7b0...8bf

  • Liker 3
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  AnonymBruker skrev (På 14.11.2024 den 20.14):

Den butikken kommer jeg ikke til å handle på uansett hvor nøden jeg er.

Anonymkode: 8f7b0...8bf

Ekspander  

Nei, jeg setter nok aldri en fot inn der igjen jeg heller etter det der.. vil ikke støtte slike butikker som er slik mot kundene sine. Og jeg som tenkte kjøpe langrennski til sønnen min der nå før jul.. de mistet en potensiell kunde med det der..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  Snerosa skrev (På 14.11.2024 den 20.17):

Nei, jeg setter nok aldri en fot inn der igjen jeg heller etter det der.. vil ikke støtte slike butikker som er slik mot kundene sine. Og jeg som tenkte kjøpe langrennski til sønnen min der nå før jul.. de mistet en potensiell kunde med det der..

Ekspander  

Sånn "kundeservice" kan de kanskje drive med på små steder hvor de ikke har særlig med konkurrenter, men i byen jeg bor i har jeg aldri opplevd liknende. 

Kan anbefale VPG på Oppdal, der er de kjempehyggelige. Går alltid en tur innom dem når jeg er på gjennomreise.

Anonymkode: 8f7b0...8bf

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  Snerosa skrev (På 14.11.2024 den 20.06):

For noen uker siden kjøpte jeg meg en nydelig svart dunjakke fra North Face. 3400kr kostet den, og jeg gledet meg sjukt mye til å begynne å bruke den. Etter knapt ei uke med bruk merket jeg at det begynte å lekke noe sjukt med dun av den. Ikke bare litt, men i mange sømmer og midt på stoffet. Gikk da tilbake til butikken med jakka, og de sa de skulle ta kontakt med North Face - leverandør av jakka. Noen dager senere var jeg innom igjen og fikk se mail fra North Face hvor det sto at dette var det ikke reklamasjonsrett på. De i butikken sa også det samme, og at det var slikt man skulle forvente seg av ei dunjakke med den spesifikke tykkelsen i stoffet og den sømmen. Jeg prøvde å si at man kan jo ikke kjøpe ei så dyr jakke som det lekker så mye dun fra, når de til og med har bedre kvalitet på jakkene fra Cubus som kun koster rundt 1000. Butikkselgerne bare nektet og nektet og sa det bare er sånn med dunjakker. De ga seg til slutt og ga meg pengene tilbake for jakka, men da sa de også noe jeg stusset veldig over;  altså at de aldri ville selge meg en dunjakke igjen og at jeg aldri fikk kjøpe det fra deres butikk... Er det egentlig lov å si slikt? Følte meg som en sjukt vrang og gjerrig kunde, men kan jo ikke godta å kjøpe dyre produkter i elendig kvalitet? Det er jo bare lureri 😥

 

Skal sies at jeg har hatt opptil 5 dunjakker de siste 15 årene. Ingen av de har lekket dun med mindre det har blitt synlig hull på jakka. Aldri opplevd slik dårlig kvalitet før, og North Face er jo kjent for å være bra merke?

Ekspander  

Ring Forbrukerrådet i morgen og få hjelp fra dem med rettigheter og fremgangsmåte.

Anonymkode: ca97e...84a

  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  AnonymBruker skrev (På 14.11.2024 den 20.10):

Men da er det vel bare å dra på Cubus?
Du burde være veldig fornøyd siden du faktisk fikk tilbake pengene

Anonymkode: 32726...3e8

Ekspander  

Jammen dro jeg på Cubus og bestilte meg ei jakke rett etterpå. Men det som er greia er at high-end-butikker står å selger varer som er av lav kvalitet, og prøver å nekte på det på den måten. Det er jo lureri. Hadde jeg selv ikke jobbet i retail i mange år så hadde jeg jo muligens ikke stått på krava mine like hardt. 

Kjøper ikke søppel..

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  AnonymBruker skrev (På 14.11.2024 den 20.23):

Sånn "kundeservice" kan de kanskje drive med på små steder hvor de ikke har særlig med konkurrenter, men i byen jeg bor i har jeg aldri opplevd liknende. 

Kan anbefale VPG på Oppdal, der er de kjempehyggelige. Går alltid en tur innom dem når jeg er på gjennomreise.

Anonymkode: 8f7b0...8bf

Ekspander  

Ikke sant!! Akkurat det jeg tenkte jeg og.. og jeg som er oppdaling er det kanskje ikke så farlig med tenker de. Det er jo turistene de tjener på. 

Ja VPG er flott det, men der opplever jeg at de ikke sier hei engang 😂 ikke minst er plaggene der i en enda høyere prisklasse enn hos Intersport. Hos VPG har de helt andre merker, slik som Dynafit og Arcteryx. Blir for heftig for vanlig bruk føler jeg. Følte 3400 for ei merkejakke var en fin pris. De fleste på Intersport lå på den prisen (også de i Rab og Peak Performance) men det var North face som passa meg best. Passformen var helt perfekt! Bare synd det var så dårlig kvalitet og at jeg oppdaga det så sent 🥲

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  Snerosa skrev (På 14.11.2024 den 20.06):

For noen uker siden kjøpte jeg meg en nydelig svart dunjakke fra North Face. 3400kr kostet den, og jeg gledet meg sjukt mye til å begynne å bruke den. Etter knapt ei uke med bruk merket jeg at det begynte å lekke noe sjukt med dun av den. Ikke bare litt, men i mange sømmer og midt på stoffet. Gikk da tilbake til butikken med jakka, og de sa de skulle ta kontakt med North Face - leverandør av jakka. Noen dager senere var jeg innom igjen og fikk se mail fra North Face hvor det sto at dette var det ikke reklamasjonsrett på. De i butikken sa også det samme, og at det var slikt man skulle forvente seg av ei dunjakke med den spesifikke tykkelsen i stoffet og den sømmen. Jeg prøvde å si at man kan jo ikke kjøpe ei så dyr jakke som det lekker så mye dun fra, når de til og med har bedre kvalitet på jakkene fra Cubus som kun koster rundt 1000. Butikkselgerne bare nektet og nektet og sa det bare er sånn med dunjakker. De ga seg til slutt og ga meg pengene tilbake for jakka, men da sa de også noe jeg stusset veldig over;  altså at de aldri ville selge meg en dunjakke igjen og at jeg aldri fikk kjøpe det fra deres butikk... Er det egentlig lov å si slikt? Følte meg som en sjukt vrang og gjerrig kunde, men kan jo ikke godta å kjøpe dyre produkter i elendig kvalitet? Det er jo bare lureri 😥

 

Skal sies at jeg har hatt opptil 5 dunjakker de siste 15 årene. Ingen av de har lekket dun med mindre det har blitt synlig hull på jakka. Aldri opplevd slik dårlig kvalitet før, og North Face er jo kjent for å være bra merke?

Ekspander  

 

  AnonymBruker skrev (På 14.11.2024 den 20.08):

Du kan kanskje si hvilken butikk dette var så jeg ikke kommer i skade for å sponse de med penger, eller sånn ca kjede? Dette er noe av det mest uprofesjonelle jeg har hørt! 

Anonymkode: 4b079...a22

Ekspander  

Hvorfor retter dere sinne mot butikken ? Det var jo ikke reklamasjon! Butikken sto for tapet. Selvfølgelig vil de ikke fortsette og gi penger til ts. Dersom dette er en reel reklamasjon må dere jo rette sinnet mot north face. 

Anonymkode: d19c9...b9d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  AnonymBruker skrev (På 14.11.2024 den 20.26):

Ring Forbrukerrådet i morgen og få hjelp fra dem med rettigheter og fremgangsmåte.

Anonymkode: ca97e...84a

Ekspander  

Hva skal Forbrukerrådet gjøre nå? Gå i butikken og be om og få jakka tilbake for og vurdere om north face tok feil? 

Anonymkode: d19c9...b9d

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  AnonymBruker skrev (På 14.11.2024 den 20.26):

Ring Forbrukerrådet i morgen og få hjelp fra dem med rettigheter og fremgangsmåte.

Anonymkode: ca97e...84a

Ekspander  

Hva skal hun få hjelp til? Hun har jo fått tilbake pengene for jakka allerede... Og det står til og med i hi.

Anonymkode: 56594...9bf

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  Snerosa skrev (På 14.11.2024 den 20.10):

Intersport Oppdal 

Ekspander  

Der kjører jeg faktisk innom noen ganger i året, inn der skal jeg ikke

Anonymkode: 4b079...a22

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De på butikken var jo ikke vanskelige. De forhørte seg med leverandør og fikk til svar at det ikke var reklamasjon på dette, formidlet det videre til deg. Du fikk likevel igjen pengene, noe butikken tapte på.

Ja, butikken har lov til å si at du ikke får handle der mer. De har benyttet eiers rett.

Anonymkode: 67f04...332

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
  AnonymBruker skrev (På 15.11.2024 den 17.55):

De på butikken var jo ikke vanskelige. De forhørte seg med leverandør og fikk til svar at det ikke var reklamasjon på dette, formidlet det videre til deg. Du fikk likevel igjen pengene, noe butikken tapte på.

Ja, butikken har lov til å si at du ikke får handle der mer. De har benyttet eiers rett.

Anonymkode: 67f04...332

Ekspander  

Det er noe som heter «sunn fornuft», men det er tydeligvis ikke-eksisterende i 2024.

Jeg har selv jobbet over 20 år i retail, og det hadde ALDRI skjedd at en av mine kunder, da jeg var sjef, hadde opplevd tilsvarende elendig service. Aldri. Kunden hadde fått pengene tilbake asap, eventuelt byttet til en annen modell, og jeg hadde bedt leverandør om refundering da dette helt åpenbart er en reklamasjon. 
 

Drøy oppførsel av de ansatte, og helt uakseptabelt. Forstod før du skrev det at dette er en butikk som sannsynligvis ligger litt skjermet fra konkurranse. Det hadde aldri fungert i større byer.

Anonymkode: 910a0...238

  • Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  AnonymBruker skrev (På 15.11.2024 den 18.01):

Det er noe som heter «sunn fornuft», men det er tydeligvis ikke-eksisterende i 2024.

Jeg har selv jobbet over 20 år i retail, og det hadde ALDRI skjedd at en av mine kunder, da jeg var sjef, hadde opplevd tilsvarende elendig service. Aldri. Kunden hadde fått pengene tilbake asap, eventuelt byttet til en annen modell, og jeg hadde bedt leverandør om refundering da dette helt åpenbart er en reklamasjon. 
 

Drøy oppførsel av de ansatte, og helt uakseptabelt. Forstod før du skrev det at dette er en butikk som sannsynligvis ligger litt skjermet fra konkurranse. Det hadde aldri fungert i større byer.

Anonymkode: 910a0...238

Ekspander  

Og om det var uklart: ser at at TS har fått pengene tilbake, men hun måtte altså KRANGLE seg til dette. For en defekt vare! Helt sykt.

Anonymkode: 910a0...238

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ny dunjakke kan lekke noe dun. Det ligger alltid litt dun i sømmene og disse vil lekke ut når jakken er ny. Etterhvert vil det stoppe. Kommer det dun ut andre plasser skal du dytte dynen inn igjen og massere over stedet der det lekket dun ut. Da vil duna feste / samle seg igjen.

Nå skal jeg ikke påstå at det ikke var noe galt med jakken din, men som sagt: De aller aller fleste skikkelige dunjakker lekker litt, og særlig når de er nye

Anonymkode: 42991...c75

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  AnonymBruker skrev (På 15.11.2024 den 18.03):

Og om det var uklart: ser at at TS har fått pengene tilbake, men hun måtte altså KRANGLE seg til dette. For en defekt vare! Helt sykt.

Anonymkode: 910a0...238

Ekspander  

Helt enig, når de bestemte seg for å refundere henne så skal de bare gjøre det og ikke nekte henne å handle dunjakker med og legge skylda på henne! 

Anonymkode: 4b079...a22

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...