AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #1 Del Skrevet 8 timer siden Legekontoret jeg går til har to helsesekretører som ikke snakker mer norsk enn et to år gammelt barn. Det er hele tiden misforståelser. Skjønner ikke hvordan de fikk jobben? Dette er jo farlig. Lagt merke til at mange som jobber i apotek har en veldig stor utfordring meg å gjøre seg forstått på norsk, engelsken deres eksisterer ikke. Skjønner at det er knapt om søkerne til disse jobbene men hvor setter man en grense? Kanskje det er verst i Oslo og drammen da, men jeg synes det begynner å bli et problem. Kan jeg ta opp dette med legekontoret eller er det sånn det har blitt? Ser sånn ut. Anonymkode: be981...d77 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NakenPanda Skrevet 8 timer siden #2 Del Skrevet 8 timer siden Må du ikke ødelegge en av de få jobbene muslimske menn tillater kvinnenen å ha da..... 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #3 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Legekontoret jeg går til har to helsesekretører som ikke snakker mer norsk enn et to år gammelt barn. Det er hele tiden misforståelser. Skjønner ikke hvordan de fikk jobben? Dette er jo farlig. Lagt merke til at mange som jobber i apotek har en veldig stor utfordring meg å gjøre seg forstått på norsk, engelsken deres eksisterer ikke. Skjønner at det er knapt om søkerne til disse jobbene men hvor setter man en grense? Kanskje det er verst i Oslo og drammen da, men jeg synes det begynner å bli et problem. Kan jeg ta opp dette med legekontoret eller er det sånn det har blitt? Ser sånn ut. Anonymkode: be981...d77 Legekontor: et vanlig problem. Der er mangel på helsesekretærer og legene ønsker å holde utgiftene til ansatte så langt nede som mulig, altså de tar de billigste og det som er mulig å få. Apotek: et velkjent problem. Om der er mangel på yrkesgrupper å ansette kan jeg ikke svare på. Farmasi er et studie mange med utenlandsk bakgrunn ser som et høystatusyrke, og derfor har studert. Anonymkode: f8dd8...d6c 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #4 Del Skrevet 8 timer siden NakenPanda skrev (10 minutter siden): Må du ikke ødelegge en av de få jobbene muslimske menn tillater kvinnenen å ha da..... Så det er viktigere enn at de skriver ned masse feilinfo på ett LEGESENTER?…..🙄 Anonymkode: 917ce...734 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #5 Del Skrevet 7 timer siden NakenPanda skrev (13 minutter siden): Må du ikke ødelegge en av de få jobbene muslimske menn tillater kvinnenen å ha da..... Mener du det? De må jo dra opp på ermene og bruke bukse så de har nok litt "rause" menn. Anonymkode: be981...d77 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #6 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Legekontor: et vanlig problem. Der er mangel på helsesekretærer og legene ønsker å holde utgiftene til ansatte så langt nede som mulig, altså de tar de billigste og det som er mulig å få. Apotek: et velkjent problem. Om der er mangel på yrkesgrupper å ansette kan jeg ikke svare på. Farmasi er et studie mange med utenlandsk bakgrunn ser som et høystatusyrke, og derfor har studert. Anonymkode: f8dd8...d6c Aldri møtt på en farmasøyt med språkproblemer, det er teknikerne. Rett ut av norskkurset og rett inn på apoteket. Anonymkode: be981...d77 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #7 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Så det er viktigere enn at de skriver ned masse feilinfo på ett LEGESENTER?…..🙄 Anonymkode: 917ce...734 Ja det er trist. Ser at de er stressa også. Tror ikke de forsto helt hvor krevende jobben ville bli. Men vi får bare prøve å holde oss til nettbestillinger. Anonymkode: be981...d77 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #8 Del Skrevet 6 timer siden Jeg hadde en vikar til fastlegen min som ikke kunne mer norsk enn en treåring, og han gjorde mye feil og hadde ikke jeg vært oppegående så hadde jeg tatt imot medisiner både for høyt blodtrykk og hjertesykdom, noe som jeg ikke har. Mitt navn lignet på navnet til en mannlig pasient han hadde som hadde dårlig hjerte og høyt blodtrykk. En gang jeg kom dit med et utslett, så måtte jeg sette meg bak pulten sammen med han og lese hva som stod på skjermen og oversette for han, fordi han var ikke stø i engelsk heller. Anonymkode: 69aaf...49e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #9 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): Aldri møtt på en farmasøyt med språkproblemer, det er teknikerne. Rett ut av norskkurset og rett inn på apoteket. Anonymkode: be981...d77 Spørs jo hvor mange apotek du har vært innom da, hvor ofte og hvem du har vært heldig å treffe på og ikke minst om de har hatt og du har lest navneskilt og tittel. Anonymkode: f8dd8...d6c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nordlending Skrevet 4 timer siden #10 Del Skrevet 4 timer siden Trenger man egentlig snakke mye med dem? Skjønner at det er kjipt altså, men for min del er de eneste gangene jeg har trengt å snakke med sekretæren type på tlf når jeg har forhørt meg om akuttime. Har heller ikke opplevd å ikke få time fordi det ikke hastet nok, og de har heller ikke behøvd all info (måtte ikke nødvendigvis fått det sjekka samme dag, men her setter legene kun opp timer for en og en uke, så er ofte man må ringe for å få time). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #11 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg hadde en vikar til fastlegen min som ikke kunne mer norsk enn en treåring, og han gjorde mye feil og hadde ikke jeg vært oppegående så hadde jeg tatt imot medisiner både for høyt blodtrykk og hjertesykdom, noe som jeg ikke har. Mitt navn lignet på navnet til en mannlig pasient han hadde som hadde dårlig hjerte og høyt blodtrykk. En gang jeg kom dit med et utslett, så måtte jeg sette meg bak pulten sammen med han og lese hva som stod på skjermen og oversette for han, fordi han var ikke stø i engelsk heller. Anonymkode: 69aaf...49e Må jo lure på tanken bak. Var han den eneste som søkte på jobben? Dette er jo sjokkerende. Anonymkode: be981...d77 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #12 Del Skrevet 3 timer siden nordlending skrev (12 minutter siden): Trenger man egentlig snakke mye med dem? Skjønner at det er kjipt altså, men for min del er de eneste gangene jeg har trengt å snakke med sekretæren type på tlf når jeg har forhørt meg om akuttime. Har heller ikke opplevd å ikke få time fordi det ikke hastet nok, og de har heller ikke behøvd all info (måtte ikke nødvendigvis fått det sjekka samme dag, men her setter legene kun opp timer for en og en uke, så er ofte man må ringe for å få time). Har barn og det er sesong for omgangssyke og feber og alt mulig, jeg trenger å ringe til kontoret. Er også gravid og jeg er skikkelig redd for at feil skjer eller at jeg ikke får hjelp. Akkurat nå henger jeg fast mellom helsenorge sine sider eller legevakten. Fastlegen når jeg ikke. Anonymkode: be981...d77 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nordlending Skrevet 3 timer siden #13 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har barn og det er sesong for omgangssyke og feber og alt mulig, jeg trenger å ringe til kontoret. Er også gravid og jeg er skikkelig redd for at feil skjer eller at jeg ikke får hjelp. Akkurat nå henger jeg fast mellom helsenorge sine sider eller legevakten. Fastlegen når jeg ikke. Anonymkode: be981...d77 Hvis du ikke kommer igjennom på tlf er det såklart noe annet. Er problemet å få tak i noen, eller at du blir avvist fordi de ikke forstår? Hvis det er det siste hadde jeg ringt legevakta, selv om det såklart er veldig tungvint. Ville i så tilfelle også tatt det opp med legekontoret. Kanskje en gylden mulighet til det om man fikk time på legevakta, og de ikke forstår hvorfor man ble avvist? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #14 Del Skrevet 3 timer siden Samme her. Det er bare ett apotek i bygda og det er 2 afrikanere som jobber der som ikke forstår bæret av hverken norsk eller engelsk, så frustrerende det er kvalmende. Anonymkode: c977c...8a9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #15 Del Skrevet 3 timer siden nordlending skrev (5 minutter siden): Hvis du ikke kommer igjennom på tlf er det såklart noe annet. Er problemet å få tak i noen, eller at du blir avvist fordi de ikke forstår? Hvis det er det siste hadde jeg ringt legevakta, selv om det såklart er veldig tungvint. Ville i så tilfelle også tatt det opp med legekontoret. Kanskje en gylden mulighet til det om man fikk time på legevakta, og de ikke forstår hvorfor man ble avvist? Jo de tar telefonen men de forstår ikke hva jeg sier, de skriver noe tilbake dersom jeg kontakter dem på den måten men det er så store grammatiske feil at jeg må gjette meg til et svar. Flere ganger har de lagt på. De jatter med og så "hadet hadet mashalla" Trodde de var utplassert men de har gått ferdig helsesekretær på VGS. Fastlegen vår skrøt av at de hadde gått rett inn på VG og lært norsk på bare tre år. Nei, de har ikke det. Vi bor på et lite sted. Jeg kan ikke bare bytte. Anonymkode: be981...d77 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nordlending Skrevet 3 timer siden #16 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jo de tar telefonen men de forstår ikke hva jeg sier, de skriver noe tilbake dersom jeg kontakter dem på den måten men det er så store grammatiske feil at jeg må gjette meg til et svar. Flere ganger har de lagt på. De jatter med og så "hadet hadet mashalla" Trodde de var utplassert men de har gått ferdig helsesekretær på VGS. Fastlegen vår skrøt av at de hadde gått rett inn på VG og lært norsk på bare tre år. Nei, de har ikke det. Vi bor på et lite sted. Jeg kan ikke bare bytte. Anonymkode: be981...d77 Okei, det er jo helt på trynet, skjønner godt at du blir oppgitt! Fungerer det å si "hei, trenger en time til meg/barnet, kan jeg/vi få en time i dag"? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #17 Del Skrevet 3 timer siden nordlending skrev (2 minutter siden): Okei, det er jo helt på trynet, skjønner godt at du blir oppgitt! Fungerer det å si "hei, trenger en time til meg/barnet, kan jeg/vi få en time i dag"? Nei jeg begynner jo som om jeg snakker til en faktisk femåring og så trapper jeg ned. De har hundre oppfølgings spørsmål, men de skjønner ikke helt hva som står på lappen virker det som. Man skal gjennom lista. Umulig å komme seg videre før det er gjort. Har prøvd å være dramatisk. Nope. Anonymkode: be981...d77 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #18 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei jeg begynner jo som om jeg snakker til en faktisk femåring og så trapper jeg ned. De har hundre oppfølgings spørsmål, men de skjønner ikke helt hva som står på lappen virker det som. Man skal gjennom lista. Umulig å komme seg videre før det er gjort. Har prøvd å være dramatisk. Nope. Anonymkode: be981...d77 Klag til fylkeslegen Anonymkode: e562e...3cc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nordlending Skrevet 3 timer siden #19 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nei jeg begynner jo som om jeg snakker til en faktisk femåring og så trapper jeg ned. De har hundre oppfølgings spørsmål, men de skjønner ikke helt hva som står på lappen virker det som. Man skal gjennom lista. Umulig å komme seg videre før det er gjort. Har prøvd å være dramatisk. Nope. Anonymkode: be981...d77 Høres jo ut som legevakta, men der er det jo naturlig at de stiller mange spørsmål for å avgjøre om man kan vente til fastlegen har tid. Greit å ha en rutine på hvordan ting gjøres, men... Uff. Jeg hadde klagd, det der går jo ikke i lengden. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #20 Del Skrevet 3 timer siden nordlending skrev (6 minutter siden): Høres jo ut som legevakta, men der er det jo naturlig at de stiller mange spørsmål for å avgjøre om man kan vente til fastlegen har tid. Greit å ha en rutine på hvordan ting gjøres, men... Uff. Jeg hadde klagd, det der går jo ikke i lengden. Men hva blir konsekvensene for dem? Det er ikke et problem de løser på en dag, eller uke? Det er ikke deres skyld at de har en jobb de ikke fikser. Kanskje jeg får skikkelig dårlig karma.... neida, men jo. Anonymkode: be981...d77 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå