Gå til innhold

Dolmio hvitsaus. Erfaringer?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg syns bare det er rart å si at noe som tar minst 15 minutter aktivt arbeid ikke er noe ekstra arbeid. 😅

Anonymkode: 21fde...122

Ja, du synes vel matlaging fra bunn er rart.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår ikke hvor du tar 15 minutter fra. Det tar 5 minutter å lage hvit saus. Skal du ha store mengder tar det kanskje 10 min.

Anonymkode: 6c838...e61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reign skrev (54 minutter siden):

Ja, du synes vel matlaging fra bunn er rart.

Nei? Jeg syns å omtale 15 minutters aktivt arbeid som "ikke ekstra arbeid" som rart. Blir som å si at det ikke er ekstra arbeid å vaske skjorta du i vasken i stedetfor maskin. Tar bare 15 minutter det også. 

Hvis du har 30 minutter til rådighet er 15 minutter ekstra tid ganske mye - 50 prosent mer, faktisk. Det spiller en stor rolle. Det betyr ikke at jeg syns matlaging fra bunnen er rart, men jeg tilpasser maten jeg lager tiden jeg har til rådighet og underdriver ikke tiden det tar for å selge et dårlig poeng. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Jeg forstår ikke hvor du tar 15 minutter fra. Det tar 5 minutter å lage hvit saus. Skal du ha store mengder tar det kanskje 10 min.

Anonymkode: 6c838...e61

Fra vedkommende som påstår at den må koke under omrøring i 10 minutter... ;)

Det tar fort 5 minutter å smelte smør og spe på med melk, og så bør den koke i 10 minutter for å få bort melsmak. Jeg personlig koker den ikke under omrøring (rører bare av og til) men vedkommende mente nå det var nødvendig i 10 minutter samtidig som det ikke er ekstra arbeid. 🙄

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...