Jdz Skrevet 14. november #21 Del Skrevet 14. november AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Oslo. Du bor godt inne på bygda dersom dette virker helt fjernt for deg. Anonymkode: 3cc1d...011 Jeg bodde i Oslo fram til jeg flyttet utenlands. Byen jeg bor i har langt høyere innvandrerbefolkning enn Oslo (riktignok er ikke de største folkegruppene muslimer), men juleaktiviteter på skolen er fortsatt som det alltid har vært. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november #22 Del Skrevet 14. november På de aller fleste skoler er det vanlig at de som ønsker drar i kirka, de som ikke ønsker det har et alternativt opplegg på skolen. Jeg tror de kaller det lysfest eller noe sånt på skolen til mitt barn. At det blir avlyst fordi noen mener det høres ut som bs og noe som blir skrevet for å lage diskusjon. Anonymkode: 7177c...340 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november #23 Del Skrevet 14. november Jdz skrev (3 minutter siden): Jeg bodde i Oslo fram til jeg flyttet utenlands. Byen jeg bor i har langt høyere innvandrerbefolkning enn Oslo (riktignok er ikke de største folkegruppene muslimer), men juleaktiviteter på skolen er fortsatt som det alltid har vært. Heldig 😊 Nå er det visst nye tider. Anonymkode: 3cc1d...011 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november #24 Del Skrevet 14. november Noe litt på siden; jeg hadde en muslimsk pianoelev i noen år, og foreldrene hennes ville at hun skulle få være med på alt av arrangement som alle andre var med på, så hun spilte både julesanger og var med på julekonsert i en kirke. Syns det var så fint☺️ Tipper det finnes mange muslimer som tenker likt. Men så er det de få da, som setter de kravene om at det ikke skal feires jul og påske på skolene. Det burde vi stått opp imot, å beholde julefester og lignende på skolene, så kan heller de familiene som ikke vil være med på det, la være. Anonymkode: 48f80...422 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november #25 Del Skrevet 14. november AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Oslo. Du bor godt inne på bygda dersom dette virker helt fjernt for deg. Anonymkode: 3cc1d...011 Alt annet enn Oslo er bygda,altså. Anonymkode: d3843...b5a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november #26 Del Skrevet 22. november AnonymBruker skrev (På 14.11.2024 den 20.20): Fordi muslimer blir krenka, det er vinterfest nå....i fjor røyk Lucia. Hva er egentlig ok? Anonymkode: 3cc1d...011 De bor i Norge og i Norge feirer vi jul! Enten bli med på feiringen og tradisjoner eller hold kjeft rett og slett! De sitter hjemme med paraboler som gir de kanaler fra hjemlandet, ser ned på oss som går lettere kledd enn dem selv. Og vi blir prakka på med id feiring på tv. Så vi skal bli med på id feiring, men de ikke delta på våre feiringer og tradisjoner? Hva er det Norge har blitt til egentlig? Syke greier! Det heter ikke vinterfest, det heter JUL! Og hadde jeg gått på skolen hadde jeg gått imot alt det der og kommet med nisselue og juleklær. Jeg er så imot at de skal tas hensyn til at vi mister våre tradisjoner. Det er de som er i vårt land og burde ta hensyn til det og ikke vi som skal endre noe. Anonymkode: 018fa...b17 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Adrenalina1 Skrevet 23. november #27 Del Skrevet 23. november AnonymBruker skrev (På 22.11.2024 den 6.46): De bor i Norge og i Norge feirer vi jul! Enten bli med på feiringen og tradisjoner eller hold kjeft rett og slett! De sitter hjemme med paraboler som gir de kanaler fra hjemlandet, ser ned på oss som går lettere kledd enn dem selv. Og vi blir prakka på med id feiring på tv. Så vi skal bli med på id feiring, men de ikke delta på våre feiringer og tradisjoner? Hva er det Norge har blitt til egentlig? Syke greier! Det heter ikke vinterfest, det heter JUL! Og hadde jeg gått på skolen hadde jeg gått imot alt det der og kommet med nisselue og juleklær. Jeg er så imot at de skal tas hensyn til at vi mister våre tradisjoner. Det er de som er i vårt land og burde ta hensyn til det og ikke vi som skal endre noe. Anonymkode: 018fa...b17 Kunne ikke vært mer enig. Hadde vi kommet med våre juletradisjoner til et muslimsk land,hadde vi blitt steinet til døde. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tått Skrevet 23. november #28 Del Skrevet 23. november AnonymBruker skrev (På 14.11.2024 den 20.20): Fordi muslimer blir krenka, det er vinterfest nå....i fjor røyk Lucia. Hva er egentlig ok? Anonymkode: 3cc1d...011 De kan krenke seg tilbake til midtøsten for min del, ta gjerne med de verste wokerne og ytterligående femininistene og. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oss-to Skrevet 23. november #29 Del Skrevet 23. november Så dumt muslimer får skyld for det Human etisk forbund går i forsete for. Dei jobber aktivt for å ha "nøytralt" livsyn på tvers av kultur arven. https://www.human.no/saker/sekularisme/religion-i-skolen/skolegudstjenester 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november #30 Del Skrevet 23. november AnonymBruker skrev (På 14.11.2024 den 21.09): Alt annet enn Oslo er bygda,altså. Anonymkode: d3843...b5a Typ Anonymkode: 843b3...4d6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november #31 Del Skrevet 23. november Vi bor i Oslo sentrum med barn, nå tenåringer. Har aldri møtt en eneste muslim som blir krenka av jul, julefeiring, Lucia eller juletrefester, juleverksted, julegrantenning på skolen, frivillig julegudstjeneste. Barna synger tom julesanger på klassejuleavslutningen, i år som alle andre år. Eneste som ergrer meg er denne debatten hvert år. Jeg har også den oppfatningen at det er humanetisk forbund og folk som er mot innvandring som er liksomkrenka av «krenka» muslimer. Bare tull. Anonymkode: 1167f...db2 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november #32 Del Skrevet 23. november Hadde andre religioner tatt hensyn til kristendommen, hvis vi kristne hadde flyttet til land der de praktiserer andre religioner?🤔 Anonymkode: 334c1...349 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november #33 Del Skrevet 25. november Avlyst her også da 2 lærere er aktive innen humanetikk i kommunen. Anonymkode: 93708...10a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember #34 Del Skrevet 3. desember Vi feiret da Jul/Vintersolverv lenge før kristendommen kom til landet. At Kristendommen flytta den opprinnelige datoen de hadde gått ut i fra for når jesus ble født, slik at de approprierte den eksisterende høytiden, betyr jo ikke at vi ikke skal markere høytiden. Vintersolverv kan jo markeres av alle, også kristne. Så kan de som føler for å dra i kirka gjøre det på fritida. Anonymkode: 78d59...f9a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
halloenkarroen Skrevet 3. desember #35 Del Skrevet 3. desember AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Vi feiret da Jul/Vintersolverv lenge før kristendommen kom til landet. At Kristendommen flytta den opprinnelige datoen de hadde gått ut i fra for når jesus ble født, slik at de approprierte den eksisterende høytiden, betyr jo ikke at vi ikke skal markere høytiden. Vintersolverv kan jo markeres av alle, også kristne. Så kan de som føler for å dra i kirka gjøre det på fritida. Anonymkode: 78d59...f9a Enig! Vintersolverv er det som faktisk er tradisjonen, ikke kristendom. Enten bør skolen være helt nøytral, eller så bør elevene også få oppleve Id osv osv. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #36 Del Skrevet 9 timer siden halloenkarroen skrev (På 3.12.2024 den 18.51): Enig! Vintersolverv er det som faktisk er tradisjonen, ikke kristendom. Enten bør skolen være helt nøytral, eller så bør elevene også få oppleve Id osv osv. Bør jo begynne å tilbe Odin og Tor også da, det var jo tradisjon. Blir litt tullete å dra det så langt. Anonymkode: 3cc1d...011 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå