AnonymBruker Skrevet 14. november #1 Del Skrevet 14. november Fordi muslimer blir krenka, det er vinterfest nå....i fjor røyk Lucia. Hva er egentlig ok? Anonymkode: 3cc1d...011 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snabeltann Skrevet 14. november #2 Del Skrevet 14. november Julegudstjenesten ble forbudt i 2023, ingen forkynnelse er lov. Men de kan jo ha juleavslutning likevel, bare ikke gudstjenesten. Alt det andre blir nok like stas for ungene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november #3 Del Skrevet 14. november Nei nei, man går ikke i kirken, men man har ikke lov å si ordet "jul" og man har ikke lov å gå Lucia, det er for drøyt.... Det er den sensuren og det at tradisjoner skal kastes fordi noen kan føle seg krenket? Utrolig trist. Anonymkode: 3cc1d...011 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november #4 Del Skrevet 14. november Er du sikker på at dette skyldes muslimer? Det er vanligvis humanetikere eller ateister som elsker å plage folk med å fjerne alt som hører julen til. Anonymkode: 2caf7...500 20 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november #5 Del Skrevet 14. november AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Er du sikker på at dette skyldes muslimer? Det er vanligvis humanetikere eller ateister som elsker å plage folk med å fjerne alt som hører julen til. Anonymkode: 2caf7...500 Kjenner ingen ateister som bryr seg, eller muslimer. De eneste jeg har møtt som klager på slike ting er Jehovas vitne. Anonymkode: ef4d7...f19 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dakia Skrevet 14. november #6 Del Skrevet 14. november 🥲 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november #7 Del Skrevet 14. november AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kjenner ingen ateister som bryr seg, eller muslimer. De eneste jeg har møtt som klager på slike ting er Jehovas vitne. Anonymkode: ef4d7...f19 Jeg kjenner flere ateister som klager over julen og at de er så lei av å høre om "Gud og Jesus og alt det der" i jula. Så de finnes. Anonymkode: 2caf7...500 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november #8 Del Skrevet 14. november AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg kjenner flere ateister som klager over julen og at de er så lei av å høre om "Gud og Jesus og alt det der" i jula. Så de finnes. Anonymkode: 2caf7...500 Ja, håper julefeiringen blir slutt på også. Anonymkode: 00daa...9dd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november #9 Del Skrevet 14. november Skola vår går i kirka i jula. Vi får beskjed om å si fra dersom det er noen som ikke ønsker å la barna dra. Ser virkelig ikke problemet med det. Hadde latt ungene dra i moské også hvis skola hadde ønsket det. Det er jo fint og spennende å la de få seg en tur i kirka. Blir ikke så mye av det på privaten Anonymkode: 4a33f...ff1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november #10 Del Skrevet 14. november AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg kjenner flere ateister som klager over julen og at de er så lei av å høre om "Gud og Jesus og alt det der" i jula. Så de finnes. Anonymkode: 2caf7...500 Det er ikke forkynnelse om juleevangeliet, men en fin tradisjon som kalles jul, Lucia boller det er ikke noe misjonering i det. Da må ramadan og eid ut også, makan. Anonymkode: 3cc1d...011 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november #11 Del Skrevet 14. november AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Kjenner ingen ateister som bryr seg, eller muslimer. De eneste jeg har møtt som klager på slike ting er Jehovas vitne. Anonymkode: ef4d7...f19 JV'er klager ikke på noe som helst, de vil bare ha rett til å ikke delta på det. Det er derimot alle mulige "jeg føler meg krenket på vegne av......" folka som tar avgjørelsene om å kutte ut slike ting. Hadde et JV på jobben. Personen var ikke interessert i å delta på julebord, sa neitakk og hyggelig som spør. Men neeeida, de som lager til julebordet insisterte da på å kalle det årsbord for å få med dette JV'et som ikke var interessert. JV'en var fortsatt ikke interessert og jobben hadde da årsbord istedet for julebord. Ikke JV'en sin feil, men de som følte seg krenket på vegne av... nettopp. Anonymkode: 4e71e...ea5 3 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november #12 Del Skrevet 14. november Hvis det faktisk er stemmer at det er muslimer som har presset på for å avlyse juleavslutningen så er det tragisk, men jeg er ikke overrasket fordi dette er en gruppe som forlanger at samfunnet skal tilpasse seg deres religion og ikke omvendt. Anonymkode: cd67e...b94 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november #13 Del Skrevet 14. november AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Er du sikker på at dette skyldes muslimer? Det er vanligvis humanetikere eller ateister som elsker å plage folk med å fjerne alt som hører julen til. Anonymkode: 2caf7...500 Slike typer har klart å ødelegge mange av tradisjonene i barnehagen her. Skikkelig ufyselige folk. Anonymkode: cb82e...bd3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november #14 Del Skrevet 14. november AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Er du sikker på at dette skyldes muslimer? Det er vanligvis humanetikere eller ateister som elsker å plage folk med å fjerne alt som hører julen til. Anonymkode: 2caf7...500 Jo vi var på foreldremøte og da var det tre par muslimske foreldre som hadde snakket med A og C klassen og drar med hele skolen. Anonymkode: 3cc1d...011 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november #15 Del Skrevet 14. november AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Fordi muslimer blir krenka, det er vinterfest nå....i fjor røyk Lucia. Hva er egentlig ok? Anonymkode: 3cc1d...011 Og hvor har dette skjedd? I smell bs… Anonymkode: 353b3...b73 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november #16 Del Skrevet 14. november Jeg er muslim og elsker juleavslutninger, lucia, nissefest osv. men hos oss droppet de juleavslutning og skal ha nyttårsfest fordi gymsalen ikke var ledig. Anonymkode: dab18...536 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
princeofithilien Skrevet 14. november #17 Del Skrevet 14. november (endret) Jeg har møtt veldig mange muslimske familier gjennom mange års jobb i åpen barnehage, og aldri har jeg møtt noen som har noen problemer med julefeiring, de aller fleste er derimot ivrig med på å lage julepynt, synge julesanger og gå rundt juletreet. Så trist at du har fått det inntrykket, eller hvis det er det som har skjedd, men jeg tror virkelig ikke det er noe som gjelder flertallet av muslimer altså! Humanetikerne derimot... Endret 14. november av princeofithilien 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november #18 Del Skrevet 14. november AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Og hvor har dette skjedd? I smell bs… Anonymkode: 353b3...b73 Oslo. Du bor godt inne på bygda dersom dette virker helt fjernt for deg. Anonymkode: 3cc1d...011 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november #19 Del Skrevet 14. november princeofithilien skrev (Akkurat nå): Jeg har møtt veldig mange muslimske familier gjennom mange års jobb i åpen barnehage, og aldri har jeg møtt noen som har et vondt ord å si om julefeiring, de aller fleste er ivrig med på å lage julepynt, synge julesanger og gå rundt juletreet. Så trist at du har fått det inntrykket, eller hvis det er det som har skjedd, men jeg tror virkelig ikke det er noe som gjelder flertallet av muslimer altså! Humanetikerne derimot... Vel, det er faktisk blitt et problem her. De er jo i flertall nesten. Anonymkode: 3cc1d...011 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jdz Skrevet 14. november #20 Del Skrevet 14. november Høres ut som nok en tråd som er skapt for å polarisere. For all del, ikke at jeg er noen fan av Islam eller religion generelt, men dette tror jeg ingenting på. Ingen muslimer eller sekulære fra muslimske land som jeg kjenner bryr seg, eventuelt tar de del i juleaktivitetene på skolen som alle andre. 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå