Gå til innhold

Skal jeg ta en sykemelding. Konflikt med sjefen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei 

sjefen min har vært en skikkelig dritt sekk med meg. 

Ble utsatt for sykisk vold med min x. Var mye som skjedde og følte at sjefen støttet meg. Jeg ble sykemeldt 50% . Etter det så sa sjefen, nå regner jeg med at du er på beina igjen og jobb er jobb og privat er privat. Jeg har også nevnt at jeg er jo ikke 100% men jeg kjemper mot det. 

så ble bilen min sabotert 2 ganger. Grein på jobb og sjefen virket som han var lei av det og sa det samme igjen. Jobb er jobb og privat er privat. 

han gir meg en veldig kald skulder. Ikke noe forståelse på hva som fortsatt skjer. 

har også slitet med beinet men dem tar ikke noe hensyn til det heller. Orker ikke og nevne det vær uke at jeg sliter med beinet, så jeg bare går i smerter. 

jeg skaffet meg en hund og spurte om jeg kunne ha hunden min der, siden alle andre har. Svaret var nei!!! Det dem andre gjør hadde ikke han noe med hva det andre sjefene bestemmer på det andre bygga. 

veldig dobbel moralsk og nå er jeg så på nippe på og slutte på grunn av oppførselen hans. Han har ikke gjort det så lett for meg. 

ble også syk denne uka her, vært litt sykdom på jobb. Så sier han: men da ser jeg deg i morgen, akkurat som at jeg ikke er syk 😅 

vet det har skjedd mye rundt meg. Men sånn er da livet at det kan ikke jeg bestemme hva som skjer.

nå vil jeg bare sykemelde meg og finne en annen arbeid plass. Det her går så sykt inn på meg at jeg blir stresset, lei meg, ned trykt. Den verste følelsen er vel og ha en sjef som behandler meg dårlig, urettferdig behandlet, ikke trodd på osv osv. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Arbeidskonflikt er ikke sykemeldingsgrunn. Men ny jobb bør du jo tydeligvis finne deg,

Anonymkode: 9e073...f82

• Liker 11
  • Nyttig 2
Skrevet

Ta en sykemelding? 

Du er arbeidsfør. Konflikten med sjefen er kjipt men det gjør deg ikke så syk at du ikke kan jobbe. Men finn deg en ny jobb

Anonymkode: e101a...34a

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Står på nette: sykdom kan være en konsekvens og gi grunnlag for sykmelding. Kjente konsekvenser er søvnvansker, depresjon, angstlidelser og symptomer på posttraumatisk stressyndrom og psykosomatiske lidelser. 

• Liker 1
Skrevet

Du bør aktivt søke etter ny jobb. Sykmelding er hvis du er syk. 

Skrevet
Othilief skrev (1 minutt siden):

Står på nette: sykdom kan være en konsekvens og gi grunnlag for sykmelding. Kjente konsekvenser er søvnvansker, depresjon, angstlidelser og symptomer på posttraumatisk stressyndrom og psykosomatiske lidelser. 

Det er legen som vurderer det. Lite som tilsier sykemelding i innlegget ditt.

Anonymkode: eb7be...948

Skrevet

Konflikt med leder gir ikke rett til sykepenger. Det er legen som sykemelder, det er ikke noe man kan ta selv.

Men finn deg en ny jobb, det høres uholdbart ut.

Anonymkode: d1107...1a5

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er legen som vurderer det. Lite som tilsier sykemelding i innlegget ditt.

Anonymkode: eb7be...948

Nå tar jeg jo ikke med hele historien. Det hadde blitt en lang side. Men får bare høre med henne i morgen. 

Skrevet

Hadde overprøvd den sykemeldinger var jeg sjefen din. 

Slutt å sutre over det miserable livet ditt på jobb. 

Anonymkode: a75a3...d51

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Om du kan ta sykemelding er ikke opp til oss eller deg å vurdere. Du får brette ut alt for legen din, så får du se hva legen gjør med det. 

Lykke til, og god bedring. :) 

Endret av Bombasi
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg beklager, men her er jeg på sjefens side - privat er privat og jobb er jobb. Du er en ansatt som skal klare å yte den jobben du har blitt ansatt i. Det ser ut som om sjefen har strukket seg langt i ditt tilfelle, og nå forventer han at du jobber igjen. 

Dette er jo ingen konflikt - det er du som forventer å bli behandlet på en viss måte - men sjefen er altså ikke enig.

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet
Othilief skrev (17 minutter siden):

Hei 

sjefen min har vært en skikkelig dritt sekk med meg. 

Ble utsatt for sykisk vold med min x. Var mye som skjedde og følte at sjefen støttet meg. Jeg ble sykemeldt 50% . Etter det så sa sjefen, nå regner jeg med at du er på beina igjen og jobb er jobb og privat er privat. Jeg har også nevnt at jeg er jo ikke 100% men jeg kjemper mot det. 

så ble bilen min sabotert 2 ganger. Grein på jobb og sjefen virket som han var lei av det og sa det samme igjen. Jobb er jobb og privat er privat. 

han gir meg en veldig kald skulder. Ikke noe forståelse på hva som fortsatt skjer. 

har også slitet med beinet men dem tar ikke noe hensyn til det heller. Orker ikke og nevne det vær uke at jeg sliter med beinet, så jeg bare går i smerter. 

jeg skaffet meg en hund og spurte om jeg kunne ha hunden min der, siden alle andre har. Svaret var nei!!! Det dem andre gjør hadde ikke han noe med hva det andre sjefene bestemmer på det andre bygga. 

veldig dobbel moralsk og nå er jeg så på nippe på og slutte på grunn av oppførselen hans. Han har ikke gjort det så lett for meg. 

ble også syk denne uka her, vært litt sykdom på jobb. Så sier han: men da ser jeg deg i morgen, akkurat som at jeg ikke er syk 😅 

vet det har skjedd mye rundt meg. Men sånn er da livet at det kan ikke jeg bestemme hva som skjer.

nå vil jeg bare sykemelde meg og finne en annen arbeid plass. Det her går så sykt inn på meg at jeg blir stresset, lei meg, ned trykt. Den verste følelsen er vel og ha en sjef som behandler meg dårlig, urettferdig behandlet, ikke trodd på osv osv. 

du kan ikke bare ta en sykemelding.

Anonymkode: 7c879...5c9

• Nyttig 1
Skrevet

Man kan ikke bare bestille en sykmelding. Sånn det fremstår av innlegget ditt, virker det som dere er flere om å lage støy.

Et jobbskifte hadde kanskje ikke vært så dumt, for noen av dere.. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror sjefen prøver å få deg til å jobbe... på jobb.. 

• Liker 1
Skrevet
Othilief skrev (7 minutter siden):

Nå tar jeg jo ikke med hele historien. Det hadde blitt en lang side. Men får bare høre med henne i morgen. 

Håper ikke du får sykemelding. Du virker ikke syk. 

Skrevet

Her virker du vanskelig! Og legen sykmelder. Ikke du. Det er ikke sikkert du blir noe bedre av å gå hjemme. Det høres ut som om du trenger en pause fra privatlivet ditt. 

Anonymkode: ee2f2...d86

• Liker 1
Skrevet

Sosiale eller økonomiske årsaker gir ikke rett på sykepenger. 

Anonymkode: 1cde4...cdf

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Sosiale eller økonomiske årsaker gir ikke rett på sykepenger. 

Anonymkode: 1cde4...cdf

Joda. Om man får sykdom som følge av sosiale og økonomiske årsaker så får man det. Det er mennesker som mister barnet sitt som blir sykemeldt. Det er sorg og sosiale årsaker. Det er mennesker som får selvmordstanker og depresjon av å økonomiske problemer.

Men som alltid på KG så trer moralpolitet frem med sitt sort/hvite syn.

Dra til legen, TS. Det er kun hen som kan hjelpe deg her, om det er med sykemelding eller gi deg verktøy for å ta tak i det som gjør deg, i følge deg, ikke 100% arbeidsfør. Anbefaler deg uansett å være på aktiv utkikk etter jobb. Bedritne sjefer og ledelse vil sjelden endre seg, så bedre å komme seg ut av det rottereiret du beskriver.

• Liker 2
Skrevet

Sorry, men måten du ordlegger deg på og offergjør deg her gir et inntrykk av at du rett og slett problemet her. 

Hvorfor skaffer du deg en hund som du regner med du kan ta med på jobb, UTEN å avklare det først?

Hvorfor griner du på jobb over bilen din? Er du 18? Er den ikke forsikret? Altså kjære vene. Skulle folk grini på jobb over enhver motstand i livet så hadde ikke verden gått rundt for å si det sånn😂 

Ta deg sammen og let etter en annen plass om du tror dette er en dårlig match.  

Anonymkode: e60bb...c9c

• Liker 4
Skrevet
Othilief skrev (29 minutter siden):

Jobb er jobb og privat er privat. 

Sjefen din har rett.

Her må du lære deg å skille mellom jobb og privat. Det er legen som evt sykemelder deg, ikke du. At du skaffer deg hund, er ditt privat anliggende og har ikke noe med jobben å gjøre.

Anonymkode: 2550f...6ec

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...