AnonymBruker Skrevet 14. november 2024 #1 Del Skrevet 14. november 2024 Mannen min og jeg har hatt en jobb vi begge har jobbet i. Vi jobber der ikke fast nå, men tar oppdrag av og til. Arbeidsgiver ga oss 30.000 kroner i bryllupsgave, en helt vill stor sum! Vi sender ut takkekort nå og har lyst til å legge ved en gave som takk, hva kan vi gi? Ikke blomster eller vin. Anonymkode: 6208b...3bd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2024 #2 Del Skrevet 14. november 2024 Å gi en liten gave til en som har gitt 30.000.blir litt rart, men dere kan jo dele mer fra bryllupet feks. Anonymkode: 5ae53...c1b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november 2024 #3 Del Skrevet 15. november 2024 Oi, det var voldsomt! Syns kanskje også det blir litt rart å gi en gave tilbake. Kan dere heller avtale med arbeidsplassen at dere begge kommer innom en fredag eller et tidspunkt som passer for flest mulig der? Så tar dere med takkekort, god eplejus og en kake, og får tilbragt litt tid med de dere har jobbet sammen med? Dere kan jo uansett ikke "gjengjelde" den summen dere har fått, så kanskje er det best å vise at dere bryr dere med å bruke litt tid på arbeidsplassen. Anonymkode: 9a614...cc3 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november 2024 #4 Del Skrevet 16. november 2024 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Oi, det var voldsomt! Syns kanskje også det blir litt rart å gi en gave tilbake. Kan dere heller avtale med arbeidsplassen at dere begge kommer innom en fredag eller et tidspunkt som passer for flest mulig der? Så tar dere med takkekort, god eplejus og en kake, og får tilbragt litt tid med de dere har jobbet sammen med? Dere kan jo uansett ikke "gjengjelde" den summen dere har fått, så kanskje er det best å vise at dere bryr dere med å bruke litt tid på arbeidsplassen. Anonymkode: 9a614...cc3 God eplejus 😆😆😆 Anonymkode: c52e8...606 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november 2024 #5 Del Skrevet 16. november 2024 Tror du ikke de ved en feil har gitt 30.000 i stedet for 3000? Anonymkode: 53cc8...da9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november 2024 #6 Del Skrevet 16. november 2024 Litt spesielt å gi en liten gave. Kan heller ta med en kake eller noe på jobb for å vise at dere setter pris på kollegaene Anonymkode: 6d83a...3b7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november 2024 #7 Del Skrevet 16. november 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Tror du ikke de ved en feil har gitt 30.000 i stedet for 3000? Anonymkode: 53cc8...da9 Nei, vi fikk beskjed på telefon i forkant at vi kom til å få de inn på konto. Ellers takk for svar Anonymkode: 6208b...3bd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november 2024 #8 Del Skrevet 16. november 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Litt spesielt å gi en liten gave. Kan heller ta med en kake eller noe på jobb for å vise at dere setter pris på kollegaene Anonymkode: 6d83a...3b7 Enig i dette, men dette er ikke en jobb man jobber med kollegaer. Man jobber selvstendig på oppdrag. Anonymkode: 6208b...3bd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kissmequick Skrevet 16. november 2024 #9 Del Skrevet 16. november 2024 Du kan ikke gi en gave for å ha fått en gave. Du kan si tusen takk, takkekort, og evt ta med noe spiselig om dere går innom med takkekortet, men alt annet blir litt rart synes jeg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november 2024 #10 Del Skrevet 16. november 2024 Jeg vet at spørsmålet ditt ikke er: "Arbeidsgiver gav oss 30 000 i bryllupsgave: hva er riktig å gjøre?", men det er faktisk en så vilt stor sum at jeg ville stilt meg selv nettopp det spørsmålet. Jeg ville ikke følt det som riktig å ta imot en bryllupsgave av den størrelsen fra arbeidsgiver. Som lønn eller bonus for utført konkret arbeid: ja. Som presang: nei. Selv om pengene vil komme godt med føles det rett og slett uprofesjonelt. Anonymkode: a2d8d...d3f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november 2024 #11 Del Skrevet 16. november 2024 Hva med en liten konfekteske sammen med takkekort? Evt en større konfekteske som kan deles med alle ansatte om det er mer naturlig. Anonymkode: 024c9...c60 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november 2024 #12 Del Skrevet 16. november 2024 Dette er jo ikke logisk, arbeidsgiveren har tappet firmaet for mer penger enn 30.000, dette skal skattes av også… Er det ulovlige penger? Hvis ikke… Hvilket selskap er dette? Der vil jeg også jobbe!!!! Jeg vil også ha masse penger! Anonymkode: 951d1...f66 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november 2024 #13 Del Skrevet 16. november 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Dette er jo ikke logisk, arbeidsgiveren har tappet firmaet for mer penger enn 30.000, dette skal skattes av også… Er det ulovlige penger? Hvis ikke… Hvilket selskap er dette? Der vil jeg også jobbe!!!! Jeg vil også ha masse penger! Anonymkode: 951d1...f66 Ro ned. Vi fikk de som lønn og skatter av de. Anonymkode: 6208b...3bd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2024 #14 Del Skrevet 28. november 2024 AnonymBruker skrev (På 16.11.2024 den 12.29): Enig i dette, men dette er ikke en jobb man jobber med kollegaer. Man jobber selvstendig på oppdrag. Anonymkode: 6208b...3bd Men noen har jo bestemt at disse 30.000 skal overføres, de blir kanskje glad for kake? Anonymkode: 99238...1d6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå