AnonymBruker Skrevet 14. november 2024 #1 Skrevet 14. november 2024 Noen som har erfaring med Kokos fra Jotun? Er den litt gulaktig? Ser nemlig slik ut på nett, men i butikk ser jeg ikke antydning til det. ' Ønsker en som er hakket lysere enn Space, som jeg er veldig glad i, men som blir litt for mørk i en hel etasje bestående av stue og kjøkken. Anonymkode: e443e...74a
AnonymBruker Skrevet 14. november 2024 #2 Skrevet 14. november 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Noen som har erfaring med Kokos fra Jotun? Er den litt gulaktig? Ser nemlig slik ut på nett, men i butikk ser jeg ikke antydning til det. ' Ønsker en som er hakket lysere enn Space, som jeg er veldig glad i, men som blir litt for mørk i en hel etasje bestående av stue og kjøkken. Anonymkode: e443e...74a Jeg hadde nøyaktig samme problemstilling her for litt siden. Skulle male stue/kjøkken i en lys beige tone og likte space godt men syntes den ble for mørk så jeg gikk for kokos. De første dagene etter at alt var ferdig malt fikk jeg helt panikk for syntes den var altfor gul og for lys. Syntes ikke fargen lignet fargen jeg hadde testmalt med. Men nå har jeg vendt meg til det og nå liker jeg fargen veldig godt Tror farge på lister og gulv osv har mye og si hvor gul den oppleves. Mitt gulv er litt lys gråaktig, litt kald farge kanskje så er muligens derfor jeg opplevde Kokos som gul mot det, vet ikke🤷🏻♀️ men nå er jeg hvertfall veldig fornøyd! Bruker ofte litt tid på og vende meg til nye ting så det kan bare ha vært uvant også.. stue og kjøkken her var malt i klassisk hvit fra før Anonymkode: 100f2...6a7
AnonymBruker Skrevet 15. november 2024 #3 Skrevet 15. november 2024 Har nettopp malt et kontor med Kokos. Syns ikke det er så mye gult i den, den ser ikke fullt så gyllen ut hos oss som på noen av eksempelbildene jeg har sett. Men den er lys og lun. Anonymkode: 6759e...63a
AnonymBruker Skrevet 15. november 2024 #4 Skrevet 15. november 2024 Har det i taket på kontoret sammen med fargen sand, synes ikke den er gul i det hele tatt. Anonymkode: 5536f...797
AnonymBruker Skrevet 15. november 2024 #5 Skrevet 15. november 2024 Kokos har jo akkurat samme fargefordeling som space, bare lavere metning så den burde vel være perfekt. Anonymkode: 93152...c4b
AnonymBruker Skrevet 15. november 2024 #6 Skrevet 15. november 2024 Du kan ikke se på farger i butikken og på nett, for de har et helt annet lys enn du vil ha hjemme. Kokos er en fin og dempet beige tone som har litt rødt i seg. Om den blir fin hjemme hos deg avhenger helt av fargene den skal stå inntil. Anonymkode: afcbb...060 1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2024 #7 Skrevet 15. november 2024 Jeg har kokos, men klassisk hvit i taket og på karmer. Så den er skittengul og fungerer ikke. For å unngå det må du ha hvitfarger med litt gult i feks bomull eller egghvit. Anonymkode: 5a529...68a
AnonymBruker Skrevet 15. november 2024 #8 Skrevet 15. november 2024 Har Space og Kokos på soverommet, inntil Space er Kokos veldig fin, ikke gul heller litt «dempet» hvit. Anonymkode: 8c14c...fbf
AnonymBruker Skrevet 15. november 2024 #9 Skrevet 15. november 2024 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Har Space og Kokos på soverommet, inntil Space er Kokos veldig fin, ikke gul heller litt «dempet» hvit. Anonymkode: 8c14c...fbf Koks er beige, ikke hvit. Anonymkode: afcbb...060
AnonymBruker Skrevet 16. november 2024 #10 Skrevet 16. november 2024 Erfaring etter å ha pusset opp hele boligen for tre år siden, og gikk for lyse varme farger: De fargene som kalles "gyldne, varme, eller beige" blir fort gulaktige når de kommer på veggen. Spesielt etter noen år. Kokos var en av de fargene jeg valgte, og den så lys gul ut i kunstig lys. Nå velger jeg heller farger som kalles "gråaktig beige" fordi jeg vet av erfaring at varme toner alltid vil dominere. Det gråaktige demper. Har malt over et par rom og har valgt Jotun Tudor og Space. De ser beige ut, men ikke gulaktig. Anonymkode: eb87d...b6d 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå