Gå til innhold

Kan bekken/rumpe smerter ha sammenheng med smerter i skjeden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei😀har muskelsmerter I rompa,/bekken på min venstre side.har også ubehag inni skjeden på samme side,noen som har opplevd at muskelsmerter kan stråle ned til inni skjeden? Dette kommer og går,kan være borte flere uker,så kommer det igjen og første gang jeg fikk det ,hadde jeg gynekologisk undersøkelse med ultralyd og alt fint.
Takknemlig for svar😀

Anonymkode: 879b7...90e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De fleste kvinner har opplevd dette. Det er - i essens - dette som er «menssmerter» muskelsmerter som stråler fra livmor og over i tilstøtende muskulatur og ledd, nedover skjeden, for så å hos en solid andel fortsette på innside og/eller utside av lår og rumpe retning knær, legger eller tær. Og tilsvarende oppover bekken, mage, korsrygg og ribben.

Jeg sier ikke at du har menssmerter. Jeg sier at alt henger sammen med alt, og at det inkluderer livmor og skjede.

Anonymkode: a3fa8...731

• Liker 1
Skrevet

Gå til en fysioterapeut som har kvinnhelseo og bekken/underliv som fordypning :) 

Anonymkode: 19bad...d14

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Gå til en fysioterapeut som har kvinnhelseo og bekken/underliv som fordypning :) 

Anonymkode: 19bad...d14

Dette! Jeg hadde bekkensmerter, viste seg at jeg var anspent i musklene. Gikk til bekkenspesialist som ga meg øvelser og ble raskt bedre. Måtte trene mye rumpe og knipeøvelser med fokus på å slippe.

Anonymkode: 67f0c...c42

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Dette! Jeg hadde bekkensmerter, viste seg at jeg var anspent i musklene. Gikk til bekkenspesialist som ga meg øvelser og ble raskt bedre. Måtte trene mye rumpe og knipeøvelser med fokus på å slippe.

Anonymkode: 67f0c...c42

Kjente du det i skjeden også?

Anonymkode: 520fc...3eb

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

De fleste kvinner har opplevd dette. Det er - i essens - dette som er «menssmerter» muskelsmerter som stråler fra livmor og over i tilstøtende muskulatur og ledd, nedover skjeden, for så å hos en solid andel fortsette på innside og/eller utside av lår og rumpe retning knær, legger eller tær. Og tilsvarende oppover bekken, mage, korsrygg og ribben.

Jeg sier ikke at du har menssmerter. Jeg sier at alt henger sammen med alt, og at det inkluderer livmor og skjede.

Anonymkode: a3fa8...731

Uten å ha mensen? Hva er dette et tegn på da? Endometriose?

Anonymkode: 2807b...ec6

Skrevet

Sliter med akkurat det samme, og her har tøying av bekkenbunnen vært alfa omega! I kombinasjon med tøying og trenint. Går til fysioterapeut med spesialisering innen kvinnehelse og bekkenmuskulatur. 

Anonymkode: e3393...453

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Sliter med akkurat det samme, og her har tøying av bekkenbunnen vært alfa omega! I kombinasjon med tøying og trenint. Går til fysioterapeut med spesialisering innen kvinnehelse og bekkenmuskulatur. 

Anonymkode: e3393...453

Har du også smerter I skjeden? 

Anonymkode: 520fc...3eb

Skrevet

Eg gjer denne avspenningsøvelsen (norsk). Første gong eg gjorde den oppdaga eg at eg var anspent i musklar eg ikkje eingong visste eg hadde... Det kan iallfall vere fint å prøve ein slik øvelse før du evt kontaktar fysioterapeut/spesialist ❤️ 

Anonymkode: 0a720...d37

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...