AnonymBruker Skrevet 14. november 2024 #1 Del Skrevet 14. november 2024 Hei. Jeg føler meg litt usikker på om dette er innenfor normalen eller ikke. Jeg føler meg litt invadert og kontrollert av samboer og en av grunnene er så utrolig mange spørsmål om hva jeg gjør og hvorfor jeg gjør det. For eksempel. I dag stoppet jeg innom vår nærmeste by for å sjekke om jakka jeg hadde glemt igjen for lenge siden på ett utested jeg var på med jobben var der fortsatt. Han får beskjed i en sånn Parkeringsapp om hvor jeg har parkert, og ringer meg for å spørre hvor jeg er. Jeg forklarer og han sier ikke så mye om det. Kommer hjem og da spør han «hvorfor har du ikke tenkt på den jakka før?» altså. Hva svarer man til sånne spørsmål? Og det er så mye sånne spørsmål hvor jeg blir helt sånn: hva tror du svaret på dette er? Det sier seg da vel selv at jeg har glemt det… Det er litt spesiellt, eller? Anonymkode: 0e868...716 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2024 #2 Del Skrevet 14. november 2024 Ja, det høres svært kontrollerende ut. Anonymkode: 761bb...5eb 13 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2024 #3 Del Skrevet 14. november 2024 Han får beskjed i en parkeringsapp? Allerede der skurrer det alvorlig for meg! En ting er å være nysgjerrig på hverandres liv og hverdag, men dette fremstår ikke som nysgjerrighet. grøss… Anonymkode: 0c54b...e9f 14 1 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2024 #4 Del Skrevet 14. november 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Han får beskjed i en parkeringsapp? Allerede der skurrer det alvorlig for meg! En ting er å være nysgjerrig på hverandres liv og hverdag, men dette fremstår ikke som nysgjerrighet. grøss… Anonymkode: 0c54b...e9f Nei... Jeg og mannen har ca fem parkeringsapp, på samme bil. Litt tilfeldig etter hvem som registrerte. Så dukker opp beskjeder både her og der om hvor bilen er. Er vi på "vanlige steder" spør vi jo ikke. Men om han hadde vært i nabobygda ville jeg faktisk ringt og spurt. Anonymkode: c7f21...0d1 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2024 #5 Del Skrevet 14. november 2024 En kjæreste som skal vite hvor du er til enhver tid, og f.eks. også vite hvem du er der sammen med, er det bare å droppe først som sist. Been there, done that. Jeg var sammen med en som begynte å ringe straks han visste at jeg skulle være ferdig på jobb. Da var det mas om når jeg skulle være hjemme. Dro jeg bort ei helg, skulle han ikke bare vite hva jeg gjorde, men da også sammen med hvem, og masse sms-er i løpet av dagen om hva jeg gjorde og hvem jeg var med. Det holdt i 3 måneder. Da var det stopp. Anonymkode: feea3...8fc 6 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2024 #6 Del Skrevet 14. november 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Nei... Jeg og mannen har ca fem parkeringsapp, på samme bil. Litt tilfeldig etter hvem som registrerte. Så dukker opp beskjeder både her og der om hvor bilen er. Er vi på "vanlige steder" spør vi jo ikke. Men om han hadde vært i nabobygda ville jeg faktisk ringt og spurt. Anonymkode: c7f21...0d1 Det er ikke normalt. Å følge så med at partner ikke engang kan dra til nabobygda uten å stå skolerett. Om det hadde vært snakk om utlandet hadde jeg skjønt det, men nabobygda? Anonymkode: 951ad...544 7 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2024 #7 Del Skrevet 14. november 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er ikke normalt. Å følge så med at partner ikke engang kan dra til nabobygda uten å stå skolerett. Om det hadde vært snakk om utlandet hadde jeg skjønt det, men nabobygda? Anonymkode: 951ad...544 Utlandet er vi ofte i alene, vi reiser begge en del i jobb. Da snakkes vi bare i løpet av kvelden en gang. Men å plutselig kjøre til et sted vi ellers aldri er, uten at det er nevnt, er rart. Så min første tanke er at bilen er stjålet. Eller at noe akutt hadde skjedd. Så da hadde jeg ringt. Anonymkode: c7f21...0d1 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2024 #8 Del Skrevet 14. november 2024 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Hei. Jeg føler meg litt usikker på om dette er innenfor normalen eller ikke. Jeg føler meg litt invadert og kontrollert av samboer og en av grunnene er så utrolig mange spørsmål om hva jeg gjør og hvorfor jeg gjør det. For eksempel. I dag stoppet jeg innom vår nærmeste by for å sjekke om jakka jeg hadde glemt igjen for lenge siden på ett utested jeg var på med jobben var der fortsatt. Han får beskjed i en sånn Parkeringsapp om hvor jeg har parkert, og ringer meg for å spørre hvor jeg er. Jeg forklarer og han sier ikke så mye om det. Kommer hjem og da spør han «hvorfor har du ikke tenkt på den jakka før?» altså. Hva svarer man til sånne spørsmål? Og det er så mye sånne spørsmål hvor jeg blir helt sånn: hva tror du svaret på dette er? Det sier seg da vel selv at jeg har glemt det… Det er litt spesiellt, eller? Anonymkode: 0e868...716 Da svarer du: «det er ikke greit at du sjekker hvor jeg er». Og så er absolutt alle spørsmål knyttet til dette utsvart. For, ja, han kan velge å stille deg hvilke spørsmål han ønsker. Du velger å svare - eller ikke svare. Har han en mening om ditt valg om å svare eller ei? Formidle at den meningen er deg revnende likegyldig, og at han har å holde seg til normal folkeskikk. Som er å være høflig 100% av tiden. Man er - aldri noensinne - uhøflig mot folk man liker. Det inkluderer selvsagt en partner. Folk som samtidig velger å krangle med partner og påstår seg like dem? De lyver. Anonymkode: 6e455...5e6 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2024 #9 Del Skrevet 14. november 2024 Tja, det kan være kontrollerende. Spesielt siden han følger det opp etterpå. Men vi har også sånne parkeringsapper, og avhengig av selskap, popper det opp varsel på tlf min. Hadde jeg sittet hjemme på tlf og varselet kom om at mannen hadde parkert i nabobyen, mens han f.eks skulle vært på jobb, hadde jeg kanskje ringt han. Eller spurt når han kom hjem. Fordi jeg lurer, ikke fordi jeg vil kontrollere. Han hadde gjort det samme. Nå kan jeg forøvrig til en hver tid se hvor bilen er, i tesla-appen. Men det sjekker jeg aldri. Anonymkode: 44f9f...d4f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2024 #10 Del Skrevet 14. november 2024 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Tja, det kan være kontrollerende. Spesielt siden han følger det opp etterpå. Men vi har også sånne parkeringsapper, og avhengig av selskap, popper det opp varsel på tlf min. Hadde jeg sittet hjemme på tlf og varselet kom om at mannen hadde parkert i nabobyen, mens han f.eks skulle vært på jobb, hadde jeg kanskje ringt han. Eller spurt når han kom hjem. Fordi jeg lurer, ikke fordi jeg vil kontrollere. Han hadde gjort det samme. Nå kan jeg forøvrig til en hver tid se hvor bilen er, i tesla-appen. Men det sjekker jeg aldri. Anonymkode: 44f9f...d4f Enig, det er oppfølgingen som er det eneste merkelige her. Har som deg app på bil. Samt sporing på telefon. Som jeg egentlig aldri sjekker. Men om det hopper opp på telefonen at bilen er på et veldig uventet sted, så ville også jeg ringt, for det er jo noe uventet. Som du sier, man lurer. Men kontrollerende, nei... Han er vel oppegående nok til å ikke kjøre inn på et parkeringsanlegg med app om han besøker elskerinna 😂 Anonymkode: c7f21...0d1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2024 #11 Del Skrevet 14. november 2024 Er det seriøst noen som sporer andre med telefonen? Jeg kunne aldri ha blitt sammen med en kontrollfreak. Anonymkode: f38f7...d50 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2024 #12 Del Skrevet 14. november 2024 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Er det seriøst noen som sporer andre med telefonen? Jeg kunne aldri ha blitt sammen med en kontrollfreak. Anonymkode: f38f7...d50 Hvordan gjør dere det, om dere har felles bil? Både bil-app og parkerings-app er jo knyttet til bil/bilskilt. Anonymkode: c7f21...0d1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2024 #13 Del Skrevet 14. november 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hei. Jeg føler meg litt usikker på om dette er innenfor normalen eller ikke. Jeg føler meg litt invadert og kontrollert av samboer og en av grunnene er så utrolig mange spørsmål om hva jeg gjør og hvorfor jeg gjør det. For eksempel. I dag stoppet jeg innom vår nærmeste by for å sjekke om jakka jeg hadde glemt igjen for lenge siden på ett utested jeg var på med jobben var der fortsatt. Han får beskjed i en sånn Parkeringsapp om hvor jeg har parkert, og ringer meg for å spørre hvor jeg er. Jeg forklarer og han sier ikke så mye om det. Kommer hjem og da spør han «hvorfor har du ikke tenkt på den jakka før?» altså. Hva svarer man til sånne spørsmål? Og det er så mye sånne spørsmål hvor jeg blir helt sånn: hva tror du svaret på dette er? Det sier seg da vel selv at jeg har glemt det… Det er litt spesiellt, eller? Anonymkode: 0e868...716 Han der ender vel opp med å klikke på deg og drepe deg ved et brudd....ikke gjør det slutt i samme rom som han....vil fraråde deg på det STERKESTE å dumpe han.....Han der er ikke god i hodet....les om sosiopater....sikkert en grunn til at han var singleda du fant han....... Anonymkode: 187c0...4f9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mardina Skrevet 14. november 2024 #14 Del Skrevet 14. november 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Nei... Jeg og mannen har ca fem parkeringsapp, på samme bil. Litt tilfeldig etter hvem som registrerte. Så dukker opp beskjeder både her og der om hvor bilen er. Er vi på "vanlige steder" spør vi jo ikke. Men om han hadde vært i nabobygda ville jeg faktisk ringt og spurt. Anonymkode: c7f21...0d1 5 parkeringsapper? Holder det ikke med 1? Du virker jo ganske kontrollerende du også, når samboeren din ikke får lov å dra alene til nabokommunen uten at du skal ha kontroll på hvor han er. Stoler du ikke på han? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2024 #15 Del Skrevet 14. november 2024 Mardina skrev (Akkurat nå): 5 parkeringsapper? Holder det ikke med 1? Du virker jo ganske kontrollerende du også, når samboeren din ikke får lov å dra alene til nabokommunen uten at du skal ha kontroll på hvor han er. Stoler du ikke på han? Mannen, gift i 15 år. Han drar dit han vil. Har vel vært på ca fire jobbreiser utenlands, og en fotballtur med gutta, så langt i år. Hvilken by bor du i, om du kun trenger en parkeringsapp? Vet det er tre ulike bare på morgendagens helgehandel... Anonymkode: c7f21...0d1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mardina Skrevet 14. november 2024 #16 Del Skrevet 14. november 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Mannen, gift i 15 år. Han drar dit han vil. Har vel vært på ca fire jobbreiser utenlands, og en fotballtur med gutta, så langt i år. Hvilken by bor du i, om du kun trenger en parkeringsapp? Vet det er tre ulike bare på morgendagens helgehandel... Anonymkode: c7f21...0d1 Har ikke bil nå og bruker uansett ikke app. Så hvorfor har du et behov for å ringe han, når han er et annet sted? Må du vite hvor han er til enhver tid? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2024 #17 Del Skrevet 14. november 2024 Det med parkeringen er i seg selv ganske normalt at man har registrert hos den ene eller det andre og da får man jo beskjed. Han har den ene, jeg har den andre. Så det er ikke egentlig det som er problemet, men disse veldig rare spørsmålene som han bare ikke klarer å la være å stille. her i sommer for eksempel, vi skulle i parken, jeg har en ganske ålreit kantine på jobb, og jeg tenkte «å jeg kan jo bare kjøpe med 2 varmretter herfra. Billig og enkelt» også sier jeg det og da spør han «hvorfor har du ikke tenkt på det før?» altså, hva slags spørsmål er det..? Sånn spør han veldig ofte, spør også meg om hvorfor andre gjorde ditt eller sa datt. Jeg skjønner ikke hva slags svar han forventer, og det har jeg sagt mange ganger, men virker ikke som han ser på egen oppførsel som problematisk.. TS Anonymkode: 0e868...716 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ritter Skrevet 14. november 2024 #18 Del Skrevet 14. november 2024 Du får stille ham spørsmål tilbake: " Har det noe å si?" "Hvorfor spør du om det?" Hvis dere er samboere kjenner dere vel hverandre såpass godt at du kan si rett ut at han spør om så mye rart. Men, noe av dette kan jo være helt normale ting å stille spørsmål rundt, som for eksempel at man venter lenge før man går og henter en jakke man har lagt igjen et sted. Da kan den jakken være over alle hauger når du omsider finner på å skulle hente den. 1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2024 #19 Del Skrevet 14. november 2024 Svar han litt avvisende heller enn imøtekommende da? Nei si det, hvorfor tenkte jeg på det akkurat i dag og ikke i går… kanskje fordi vi skulle på piknik i dag og ikke i går? Høres det rimelig og logisk ut? Min tur, hvorfor har du aldri tenkt på å gjøre slik? Eller bare - Det har jeg ikke noe svar på. - Det var et rart spørsmål. - Det er nok et av livets underfundige mysterier vi aldri får vite. - Ja, det kan du lure på! - God dag, mann økseskaft Anonymkode: 58f89...8d5 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november 2024 #20 Del Skrevet 15. november 2024 Mardina skrev (11 timer siden): Har ikke bil nå og bruker uansett ikke app. Så hvorfor har du et behov for å ringe han, når han er et annet sted? Må du vite hvor han er til enhver tid? Da veldig sært å da kommentere på hva som er vanlig appbruk og ikke 😅 Uansett. Fordi man blir overrasket når noe uventet skjer, mulig litt bekymret. Nå er han på jobb. Jeg sjekker ikke tesla-appen eller "hvor er" i løpet av dagen, det har jeg ikke gjort på uker. Men om ParkLink plutselig hadde kommet opp med "Parkeringen i Drammen er avsluttet, takk for besøket". Hadde jeg jo ringt og spurt om han var sikker på hvor bilen vår var. Anonymkode: c7f21...0d1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå