Gå til innhold

Oppskrifter???

Cassandra

Anbefalte innlegg

Er det noen som har noen spesielt GODE julekake oppskrifter? Jeg liker alt som er relativt enkelt å lage :lol:

Jeg er den første til å innrømme det; på kjøkkenet er jeg ingen reser altså. Barna og jeg pleier alltid lage kakemenner, men jeg banner like mye (inni meg) hvert år. Deigen som har stått i kjøleskapet over natten er jo så forba**** hard!!! Alle gode råd og oppskrifter taes i mot med TAKK... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ~Andungen~

Hei!

Jeg er heller ingen kløpper på kjøkkenet, men bare MÅ bake til jul for å komme i skikkelig julestemning. Bruker også å bake kakemenn og den oppskriften jeg bruker er kjempe ltt å få til! Den skal ikke stå i kjøleskapet, det er bare å lege deigen og starte bakinga;

KAKEMENN

500 gr hvetemel

300 gr sukker

2 ts hornsalt

6ss margarin

2 dl vann

Smuldre alt og ha i vann til slutt.

Jobb sammen til en deig.

Kjevle ut en passe tykk leiv.

Stikk ut julemennene.

200 grader i 10 - 15 min.

Ellers baker jeg kransekakepinner til jul - og får så skryt av de... Hemmeligheten bak disse ligger ferdig pakket på Rema! Stort enklere kan det jo ikke bli... :wink:

Hilsen

~Andungen~

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er noen kaker jeg bruker og lage,de er enkle og lettvinte og lage og så er de kjempe gode.Det er ikke kakemenn da....men du spurte jo etter oppskrifter så :)

Serinakaker

150 gr Tine smør

250 gr hvetemel

2 ts bakepulver

2 ts vaniljesukker

100 gr sukker

1 egg

Pynt

Egg til pensling

hakkede mandler og perlesukker

Smuldre smør i sammesiktet mel,bakepulver og vaniljesukker.

tilsett sukker og sammenpisket egg

Arbeid deigen godt og trill den ut til en pølse.Skjær pølsen i like store biter og trill kuler

Sett kulene på stekeplaten og trykk de forsiktig med en gaffel,pensle med egg og dryss over hakkede mandler og perlesukker

stek kakene i stekeovnen ca 12 min på 175 grader

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...