Cassandra Skrevet 16. november 2002 #1 Del Skrevet 16. november 2002 Er det noen som har noen spesielt GODE julekake oppskrifter? Jeg liker alt som er relativt enkelt å lage Jeg er den første til å innrømme det; på kjøkkenet er jeg ingen reser altså. Barna og jeg pleier alltid lage kakemenner, men jeg banner like mye (inni meg) hvert år. Deigen som har stått i kjøleskapet over natten er jo så forba**** hard!!! Alle gode råd og oppskrifter taes i mot med TAKK... :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Andungen~ Skrevet 17. november 2002 #2 Del Skrevet 17. november 2002 Hei! Jeg er heller ingen kløpper på kjøkkenet, men bare MÅ bake til jul for å komme i skikkelig julestemning. Bruker også å bake kakemenn og den oppskriften jeg bruker er kjempe ltt å få til! Den skal ikke stå i kjøleskapet, det er bare å lege deigen og starte bakinga; KAKEMENN 500 gr hvetemel 300 gr sukker 2 ts hornsalt 6ss margarin 2 dl vann Smuldre alt og ha i vann til slutt. Jobb sammen til en deig. Kjevle ut en passe tykk leiv. Stikk ut julemennene. 200 grader i 10 - 15 min. Ellers baker jeg kransekakepinner til jul - og får så skryt av de... Hemmeligheten bak disse ligger ferdig pakket på Rema! Stort enklere kan det jo ikke bli... Hilsen ~Andungen~ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
koldbruna Skrevet 17. november 2002 #3 Del Skrevet 17. november 2002 Her er noen kaker jeg bruker og lage,de er enkle og lettvinte og lage og så er de kjempe gode.Det er ikke kakemenn da....men du spurte jo etter oppskrifter så Serinakaker 150 gr Tine smør 250 gr hvetemel 2 ts bakepulver 2 ts vaniljesukker 100 gr sukker 1 egg Pynt Egg til pensling hakkede mandler og perlesukker Smuldre smør i sammesiktet mel,bakepulver og vaniljesukker. tilsett sukker og sammenpisket egg Arbeid deigen godt og trill den ut til en pølse.Skjær pølsen i like store biter og trill kuler Sett kulene på stekeplaten og trykk de forsiktig med en gaffel,pensle med egg og dryss over hakkede mandler og perlesukker stek kakene i stekeovnen ca 12 min på 175 grader Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå