Gå til innhold

Foreldre involvert med Rus og psykiske helseplager

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg har en ganske "røff" barndomshistorie, med foreldre som begge har vært alkoholikere og far har som er psykisk syk. Dette har gjort at jeg sliter mye i ettertid, men prøver å leve et så normalt liv som jeg klarer. Sitter igjen med en kompleks PTSD som jeg er i behandling for.

Men, poenget med denne posten er at jeg har en liten drøm om å kunne hjelpe andre i samme situasjon/fortelle min historie. Jeg er fortsatt ung, så jeg vet ikke akkurat hvor mye jeg kan gjøre der - men ville høre om noen har forslag?

Anonymkode: 64bfc...63e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gå på Erfaringsskolen. Der har de ikke vanlige opptakskrav 

Anonymkode: bb2e2...689

Skrevet

Dropp det. Du trenger ikke å retraumatiseres resten av livet.

Anonymkode: b49d9...16c

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hei,

Jeg har en ganske "røff" barndomshistorie, med foreldre som begge har vært alkoholikere og far har som er psykisk syk. Dette har gjort at jeg sliter mye i ettertid, men prøver å leve et så normalt liv som jeg klarer. Sitter igjen med en kompleks PTSD som jeg er i behandling for.

Men, poenget med denne posten er at jeg har en liten drøm om å kunne hjelpe andre i samme situasjon/fortelle min historie. Jeg er fortsatt ung, så jeg vet ikke akkurat hvor mye jeg kan gjøre der - men ville høre om noen har forslag?

Anonymkode: 64bfc...63e

Det at du er i behandling for ptsd er bra. Du kan jo søke sosionom eller vernepleierutdanning?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...