Gå til innhold

Blakk student!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har skjært meg denne mnd, har heldigvis fått betalt husleie og alle regninger - men sitter igjen med 15kr nå frem til 1. Har ikke familie jeg kan låne penger av, ettersom de selv har svak økonomi. 

Er det noen som har noe tips/forslag?

Evt noen som bor i Trondheim som vil ha noe vaskehjelp, eller hjelp med et eller annet?

Anonymkode: 6adf4...d1a

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selge noe på Finn eller på Facebook? 

Anonymkode: c2a5d...1e2

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hei! Jeg har skjært meg denne mnd, har heldigvis fått betalt husleie og alle regninger - men sitter igjen med 15kr nå frem til 1. Har ikke familie jeg kan låne penger av, ettersom de selv har svak økonomi. 

Evt noen som bor i Trondheim som vil ha noe vaskehjelp, eller hjelp med et eller annet?

Legg ut det med vaskehjelp eller lignende på Facebook kanskje? Skulle gjerne hatt vaskehjelp men feil by, tror ikke du når mange her. 
har du søkt jobber da? Ekstrahjelp eller vikar før jul? 

tomflasker, trumf, Coop, selge ting? 

Anonymkode: 8271a...621

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke jobbe? Finn en jobb der du kan studere litt samtidig som du jobber? Solstudio, resepsjon, ungdomsherberge, vandrehjem (finnes det ikke et på toppen der i Trondheim) og div. 

Anonymkode: ebe65...e36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se om du har noe på Trumf konto. 

man skal vel også kunne søke nødhjelp om man ikke har råd til mat?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som NAV sa til meg da jeg, desperat og fattig, kom innom for å høre om de kunne hjelpe meg:
"Har du noe av verdi du kan selge?"

Anonymkode: 6ef78...1ce

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Hadde skaffa mastercard og jobbet ekstra neste måned for å betale ned. 

Anonymkode: c0632...290

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pant flasker? Kjøp brød på Rema etter kl.22, iallfall. 
Dra på kirkekaffe? Der har de noenganger kaker. 

Anonymkode: 4b4bd...71d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke få deg kredittgjeld som han andre sier 🤣 

Det finnes vel matkasser til de som ikke har råd til mat? Evt. spør om mamma & pappa kan dekke over for denne mnd så kan du betale tilbake neste (her slipper du i alle fall renta)

Anonymkode: ce7de...a44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da burde du heller fått utsatt en av regningene dine så du hadde til mat. Må være mye bedre ennå ikke vite hvordan du skal få råd til may frem til 1.des

Anonymkode: 2ef99...dfa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

😅 mine barn tok forresten alltid skalker som folk la igjen ved brødkutte-maskinene. 

Snart er det pepperkaker i mange butikker man kan ta. 

Det er noe som heter norstadt-panelet der du kan få Poeng for å delta i undersøkelser som kan bli til gavekort. 

Men kanskje du kan få jobbe i oppvasken på en restaurant eller noe? 

Anonymkode: 4b4bd...71d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til og med studenter får som regel Mastercard på 5000kr som kan brukes. Betaler du til tida, så påløper det ikke renter. Da har du litt tid på deg til å skaffe en inntektskilde. Om du har null på sparekonto nå, så risikerer du bare stor gjeld i tillegg. 

Studerte selv i Trondheim for noen år siden, og da var det mange om beinet på deltidsjobbene der, så forstår at det ikke er lett, men om du kan jobbe i jula, så er det en stor fordel. Mange har allerede lagt kabalen der allerede, men det er sikkert noen som er sent ute eller får oppsigelser/sykemeldinger rett før. 

Anonymkode: f69d4...abe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og vet ikke om det fortsatt er mulig, da mange plasser låser og overvåker søppelkassene, men dumpster-diving kan kanskje være noe? Gjorde selv det noen ganger, men mest pga at det er horribelt mye spiselig mat som kastes. 

Anonymkode: f69d4...abe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Ikke få deg kredittgjeld som han andre sier 🤣 

Anonymkode: ce7de...a44

Så lenge man har økonomisk sans, så er det bare fordeler med kredittkort. Alle bør ha et liggende. Jeg bruker ikke mer enn jeg har på mine vanlige kontoer, og betaler innen forfallsdato. Får mange rabatter ved å bruke kredittkort. Bruker det til absolutt alt. Dagligvare, netthandel osv. Jeg eier ikke et debetkort.

Anonymkode: c6e88...ddc

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde du vært mitt barn hadde jeg håpet du sa i fra til meg. Hadde glatt utsatt noen av mine egne regninger for å hjelpe deg. Har selv en studentsønn på andre siden av landet, blir livredd av tanken på at han hadde vært så blakk og ikke sa fra. Hva om noe skjer? Om du skader deg, må på legevakta og må ta taxi? Du må si fra! 

Anonymkode: 8b642...e5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hadde du vært mitt barn hadde jeg håpet du sa i fra til meg. Hadde glatt utsatt noen av mine egne regninger for å hjelpe deg. Har selv en studentsønn på andre siden av landet, blir livredd av tanken på at han hadde vært så blakk og ikke sa fra. Hva om noe skjer? Om du skader deg, må på legevakta og må ta taxi? Du må si fra! 

Anonymkode: 8b642...e5e

Selvfølgelig, er bare det at de begge sitter med gjeld, de har så vidt råa til å overleve selv, så jeg vil ikke spørre når jeg veit de ikke har mulighet. Har også sett flere nevne kredittkort, det kommer jeg ikke til å gjøre. Det blir bare en større belastning neste måned 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...