Gå til innhold

Falsk positiv?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har noen opplevd falsk positiv graviditetstest før? Når tidsfristen gikk ut så kom det en strek… Vet jeg må teste på nytt, lurer bare på om det har skjedd mange?

Anonymkode: 666cd...ad6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Har noen opplevd falsk positiv graviditetstest før? Når tidsfristen gikk ut så kom det en strek… Vet jeg må teste på nytt, lurer bare på om det har skjedd mange?

Nei, ikke at den var falsk. Dersom det kommer strek så er det fordi testen fanger opp hcg, så da er man gravid. Også om streken kommer etter tidsfristen. Mange mister tidlig (kjemisk graviditet) og tror dermed at de fikk en falsk positiv test. Tror det tilhører sjeldenhetene at testene er falsk positive. 

Anonymkode: 3934a...f33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei, ikke at den var falsk. Dersom det kommer strek så er det fordi testen fanger opp hcg, så da er man gravid. Også om streken kommer etter tidsfristen. Mange mister tidlig (kjemisk graviditet) og tror dermed at de fikk en falsk positiv test. Tror det tilhører sjeldenhetene at testene er falsk positive. 

Får ta en ny test i morgen tidlig og se, her er hvertfall den jeg tok idag.

IMG_1137.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nei. Har fått falsk positiv strek flere ganger etter tidsfristen når det strengt talt ikke er mulig at jeg er gravid så det stemmer overhodet ikke. Tidsfristen er der av en grunn. 

Anonymkode: b0efb...e97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Nei. Har fått falsk positiv strek flere ganger etter tidsfristen når det strengt talt ikke er mulig at jeg er gravid så det stemmer overhodet ikke. Tidsfristen er der av en grunn. 

Anonymkode: b0efb...e97

Flere ganger? Har jeg liten tro på. Da må du ha fått en pakke med helt ubrukelige tester. Hvilket merke brukte du? Evt så har du et høyere nivå hcg i kroppen fra før av, og testen fanger opp det. Man har litt hcg i kroppen selvom man ikke er gravid, menn også faktisk. 

Falsk positiv er ikke egentlig en veldig vanlig greie. Testene skal være ganske pålitelige. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Får ta en ny test i morgen tidlig og se, her er hvertfall den jeg tok idag.

IMG_1137.jpeg

Du er gravid!!!!

Anonymkode: 62ad7...022

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Etter tidsfristen ja, flere ganger - innen tidsfristen  nei.. 

Etter tidsfristen er ikke testen gyldig for avlesing for å kunne være korrekt. 

Etter å ha sett bildet du la ut, ville jeg ikke tolket den som positiv nei. Streken er ikke hel. 

Anonymkode: 2dee0...51c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...